Kirjoittaja Aihe: Gränscupen, UT1, 2 - 3 maj 2009, AKMG Torslanda  (Luettu 17750 kertaa)

Poissa Ege

• Seniori torppari
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Gränscupen, UT1, 2 - 3 maj 2009, AKMG Torslanda
« Vastaus #25 : 30 Huhtikuu, 2009, 19:19:29 »
Noniin laittakaas nyt jotain kommenttia kisamatkalta ;D kun täällä kaikki puhuu vaan lätkän MM kisoista. Kuvia ynm. Oi jospa olis mukana... Harmi jos Tuija ja Ana ei päässy mukaan, Tuija on hyvä kirjottelemaan kisaraportteja. 8)
« Viimeksi muokattu: 30 Huhtikuu, 2009, 19:32:03 kirjoittanut Ege »

Poissa Anssi

• Seniori torppari
« Vastaus #26 : 30 Huhtikuu, 2009, 20:18:38 »
Kieltämättä nyt harmittaa kun ei päässyt lähtemään. On aina olleet hyviä reissuja ja mukavaa ollut. Onneksi täällä on nyt ollut kelit sellaiset että kentällä viihtyy. Vihdoin päässyt jo treenaamaan itsekkin kunnolla.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #27 : 30 Huhtikuu, 2009, 20:25:22 »
Yritin tossa Jukalle soittaa, mutta oli verkko varattuna eli matkalla luultavasti on jo.

Poissa Anssi

• Seniori torppari
« Vastaus #28 : 30 Huhtikuu, 2009, 20:31:49 »
Laiva lähtee klo 22.31 Naanatalista joten lienevät Turun nurkilla juuri nyt.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Tuija

• Vieras
« Vastaus #29 : 02 Toukokuu, 2009, 00:19:09 »
Noniin laittakaas nyt jotain kommenttia kisamatkalta ;D kun täällä kaikki puhuu vaan lätkän MM kisoista. Kuvia ynm. Oi jospa olis mukana... Harmi jos Tuija ja Ana ei päässy mukaan, Tuija on hyvä kirjottelemaan kisaraportteja. 8)

Ihan OT.. Mulla on vahva epäilys että tulevan perheenlisäyksen johdosta mun raportointitaitoni tulevat siirtymään hiukan erilaisille kisakentille..  ;)

Poissa Timo

• Pro torppari
« Vastaus #30 : 02 Toukokuu, 2009, 23:04:17 »
Iltaa,

Joo siis ihan siististi menee, katellaan lätkämatsia telkusta... Oltiin just oikein ihan syömässä ja kaikkee. Huvipuistossa on ollu ihan nastaa ja se kanuunankuula vuoristorata ampuu ihan yhtä iloisesti kuin ennenkin. Vesku ja Jarno tietää... Se mikä on varsin yllättävää, niin ekaa kertaa meidän muistiin täällä on paistanut aurinko ja lämpöäkin on piisannut. Kuvia ei ole kai, ei ainakaan minulla. Siideri on täällä jotenkin makeampaa mitä Suomessa. Kopterivaimokkeet, siis Suvi ja Lotta on tuhlanneet tänään Arin ja allekirjoittaneen rahat, on ostettu uusia bikineitä ja kaikkee muuta hepenettä.

Ai niin, Arin ja Lotan kerroksessa on jonkun huoneen ovessa skeba pultattuna jossa on Jimi Hendrixin nimmari, jätkä on siis kai joskus käyny tässa majoitusalan palvelutalossa myös vieraana. Ens viikolla Arin ja Lotan huoneen oveen kai pultataan muistoksi kopteri. Sori kun kirjoittaminen on nyt hidasta kun pitää katsoa suomen lätkämatsia samalla. Erätauolla pitää viel hakee virvokkeita lisää.

On muuten kiva hotelli muutenkin koska huoneissa on kylpyammeet. Joten on tullut pulikoitua melkoisesti.

Ari makailee tossa sängyllä, otetaan joku kommentti siltäkin. Kuulema ihan ok. Siinä mestarin kommentti. Tosin on siellä sängyllä muitakin, ei me siis Arin kans kaksin olla. Nyt meillä on kaikilla jääpalat suussa. Arin mielestä jääpala on hieman kirpsakka. Suvilla on kuulema kova imu päällä, Lotalla on ihan ok, Timo meinasi tukehtua jääpalaansa. Tosiaan junioritiimi eli Heikkilät valmistautuvat huomiselle aamupalalle jo.

Taas Ruutu sai jäähyn. Ei voi käsittää tota tuomaripeliä.

Heikkilän porukan kopterit tärisi eilen, vikaa ei löytynyt joten kävimme Arin kanssa muutaman neuvoa-anatavan virvoitusjuoman jälkeen tuijottomassa lasittunein silmin kopterit kuntoon. Lauantaina kopukat tietenkin toimivat hienosti.

Eka kierros meni siten, että Ari voitti, Timo oli kuudes ja Juho oli sijalla 7. Jukalla ei mennyt eurossa yhtä vahvasti. Toinen kierros meni taas Arin suvereenissa hallinnassa. Timo taas kämmäsi koko kierroksensa aivan totaalisesti. Ei muistella sitä enempää. Juho lensi todella hyvin ja maajoukkueen junnu pieksi allekirjoittaneen ensimmäisen kerran. Tästä se alamäki alkaa... Huomenna sitten katsellaa mitä numeroita saadaan lopputuloksiin.

--
Timo & Suvi  ja Ari & Lotta.
« Viimeksi muokattu: 02 Toukokuu, 2009, 23:08:01 kirjoittanut Timo »
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #31 : 03 Toukokuu, 2009, 10:07:20 »
Hienoa hienoa hyvä suomi. Mulla on nyt sitte pieni tauko lennätyksessä kanssa, kun tuli nää ulkomaalaus säät, eli seuraavan kerran ajan Kopterileirillä uudella kopalla. 8)

Poissa JariN

• Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • Electric Neanderthal
« Vastaus #32 : 03 Toukokuu, 2009, 12:56:02 »
Hienoa hienoa hyvä suomi. Mulla on nyt sitte pieni tauko lennätyksessä kanssa, kun tuli nää ulkomaalaus säät, eli seuraavan kerran ajan Kopterileirillä uudella kopalla. 8)

Maalari maalaa ja rahaa saa, Reijan kabiinin maalastaa...tjsp. ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #33 : 03 Toukokuu, 2009, 13:22:51 »

Maalari maalaa ja rahaa saa, Reijan kabiinin maalastaa...tjsp. ;D
Heh näinhän se on ;D Jari tais olla sitte siellä niin sanotussa "huoltojoukoissa"

Poissa Juho

• Seniori torppari
« Vastaus #34 : 04 Toukokuu, 2009, 17:07:04 »
Joopajoo... Näinhän siinä taas kävi. Timolta tuli turpaan suhteuttujen pisteiden myötä prkl... Nyt on sitten kotiuduttukin kun viimeiset reissulta jääneet rahatkin kannettiin Sabeen.

Auton matkamittari näytti kaiken jälkeen 1700km ja 20h, siltä tuntuukin nyt.

Reissuun lähdettiin torstaina illalla ja Ruotsissa oltiin puoli kuudelta perjantaiaamuna. Viisi ja puoli tuntia ajoaika Göteborgiin. Ei paha.
Keli oli koko viikonlopun hyvä, perjantaina oli varmaan yli 20 astetta ja aurinkoista, lauantaina melkein yhtä lämmin ja aurinkoista, sunnuntaina sitten vähän kylmempi, 10-15 astetta ja pilvistä. Tuulikin oli aika pientä ja tasaista.
Kenttä oli pienoinen pettymys meille. Toinen sektori oli koko ajan meren päällä, ja toinen sektori autotien päällä ja toisessa päädyssä meren päälle ja toisessa päädyssä talojen/autotehtaan pihan päälle. Mutta kyllä siellä pystyi hyvin ajamaan.

Perjantaina oltiin paikalla puolenpäivän aikoihin ja mentiin kentälle toteamaan ettei vehkeet toimi. Pari keikkaa ajoin ja jukka puoli tankillista kun kopteri tärisi niin hemmetisti. Multa katkes finin ruuvi, ja se sitten pyöri mukana. Kamat autoon ja huvipuistoon. Komea oli paikka ja Timo kyllä nautti täysin rinnoin. Illalla sitten kannettiin kamat huoneseen ja korjattiin kopterit, mun koneeseen vähän vaimennusta finin väliin ja Jukan kopuun vähän Timon anusrasvaa pyllyn painelaakereihin. Sitten vain kovaa tuijotusta timon ja arin toimesta halvan iltapalan jälkeen.

Aamulla sitten kentälle ja ihme kyllä ne toimi kummatkin. Eka kierros meni Jukalta aikalailla penkin alle kun on hieman toi ajaminen hukassa. Mä sitten jännitin ihan sairaasti ja tulos oli 154p, Timo ajoi 162p, Ari jotain yli 200 pistettä ja kärkeen. Toisen kiekan Timo veti aika reisille ja tulos oli alle 145 pistettä. Itse ajoin 166p, joka oli oma ennätys. Ari tuli sitten taas sieltä ja voitti kierroksen.

Sunnuntaina eka kuski oli Timo ja ajoi hyvät leijunnat, taivaalla tehtiin sitten heti alkuun tynnyri-reversal perinteen mukaan. Muut liikket meni hyvin ja tulos oli 169.5 pojoo. Allekirjoittanut ajoi aika hyvät leijunnat ja hyvät taivaslennot mutta rotaatio sitten kämmättiin taas oikeen huolella. Silti 172 pistettä. Ari voitti taas koko kierroksen. Fly-offeihin meni Ari, Torstersson Ruotsista ja Sören Tanskasta. Ari ajoi kylmän viileästi kummatkin roundit ja voitti koko homman(taas). Sören oli toinen ja Torsti kolmas. Timo oli 6. ja minä 8. eli viimeinen. Jukka sitten viihdytti yleisöä ollen vika ja joku torppasi sportissa leijutusneliöönkin.

Kaikenkaikkiaan tosi hyvä reissu. Hotelli oli hyvä ja laivassakin sai hyvin nukuttua. Kelikin suosi eikä autot hajonnut. Sähkö osoitti kilpailukykynsä ja sellasta nyt himoitaan...

Kuvia jossain vaiheessa tulee
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries

Poissa Timo

• Pro torppari
« Vastaus #35 : 04 Toukokuu, 2009, 17:52:22 »
Joopajoo... Näinhän siinä taas kävi. Timolta tuli turpaan suhteuttujen pisteiden myötä prkl...

Joo, mut tais olla viimeinen kisa jossa sut voitan edes jollain tavoin. Ne pari asiaa kun saadaan sun taivaslennosta fiksattua, niin mulla ei ole enää mitään saumaa ja Anssikin on kovilla jo loppukesän kisoissa. Hitto noita nuoria kun ne oppii niin nopeasti... Ja siis olithan sä mua parempi jo kahdella kierroksella. Se eka rundi nyt vaan meni miten meni.

Nyt on sitten kotiuduttukin kun viimeiset reissulta jääneet rahatkin kannettiin Sabeen.

Lainaus
Mä sitten jännitin ihan sairaasti ja tulos oli 154p, Timo ajoi 162p, Ari jotain yli 200 pistettä ja kärkeen. Toisen kiekan Timo veti aika reisille ja tulos oli alle 145 pistettä. Itse ajoin 166p, joka oli oma ennätys. Ari tuli sitten taas sieltä ja voitti kierroksen.

Joo mokasin toisella kierroksella kaiken minkä mokata voi. No tai siis en lentäny mitään nollille mutta ei se kaukana ollut.

Lainaus
Sunnuntaina eka kuski oli Timo ja ajoi hyvät leijunnat, taivaalla tehtiin sitten heti alkuun tynnyri-reversal perinteen mukaan. Muut liikket meni hyvin ja tulos oli 169.5 pojoo.

Allekirjoittanut ajoi aika hyvät leijunnat ja hyvät taivaslennot mutta rotaatio sitten kämmättiin taas oikeen huolella. Silti 172 pistettä. Ari voitti taas koko kierroksen. Fly-offeihin meni Ari, Torstersson Ruotsista ja Sören Tanskasta. Ari ajoi kylmän viileästi kummatkin roundit ja voitti koko homman(taas). Sören oli toinen ja Torsti kolmas. Timo oli 6. ja minä 8. eli viimeinen. Jukka sitten viihdytti yleisöä ollen vika ja joku torppasi sportissa leijutusneliöönkin.

No noi kierteet oli ihan mainiot verrattuna flipping pullbackiin ja cuubalaiseen jotka sössin ihan huolella. Noista olis normisuorituksella tullut about se 8 pistettä enemmän kuin nyt tuli. Tosin sulla siitä rotaatiosta olisi tullut about saman verran enempi jos se olisi ollut parempi. Joten tiukkaa olisi normisuorituksillakin jo nyt. Sulla kun on kehittymismahdollisuuksi a niin paljon enempi, niin kyl tosiaan tais olla vika kerta kun voitan sun kisassa. Mut olishan se surullista jos ei joukkueeseen olisi puskemassa parempia kuskeja kuin minä.

--
Timo "kohta eläkkeelle siirretty maajoukkupilotti" Keränen

Poissa jukka

• Pro torppari
« Vastaus #36 : 04 Toukokuu, 2009, 18:04:20 »
En mä sentään ollut se torppaaja. Mä lennän vain liikkeitä jotka on sääntökirjassa. Nyt sain antaa näytteet uusista FAI 2049 tulevista liikkeistä, joita ovat mm Suomalais-Kuubalainen kierre Oholla ja kahdella nuljahduksella, pystykäännökset vinolla nousulla ja laskulla, autorotaatio puskan taakse venytyksellä korotettuna yleisön viihdytyskertoimella( joka oli mulla muuten aika hyvä ;D)

SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #37 : 04 Toukokuu, 2009, 18:19:40 »
Onneksi olkoon, Ari!

Ja muillekin syvä kumarrus (etupuoli edellä...) osallistumisesta, saadaan Suomea kartalle.

Mutta joo, Juho tarvitsee selkeästi sähkökoneen, oli sellainen kiilu tänään silmissä Sabessa... ;D

Koittakaahan nyt joku teistäkin eksyä kevätleirille meidän amatöörien sekaan.
Nada

Poissa Timo

• Pro torppari
« Vastaus #38 : 07 Toukokuu, 2009, 20:18:32 »
Moikka,

Tässä on viralliset tulokset kisoista. Nämä pisteet lasketaan mukaan EM-karsintaan.

--
Timo

Poissa Juho

• Seniori torppari
« Vastaus #39 : 09 Toukokuu, 2009, 12:57:11 »
Tässä tulis nyt kuvia. Ei hyviä kun digikameran akku kyykkäs täysin eikä halunnut ottaa yhtäkään kuvaa...
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries

Poissa Juho

• Seniori torppari
« Vastaus #40 : 09 Toukokuu, 2009, 12:59:23 »
Lisää... Vielä tulee kunhan saan aikaiseks muokata ja laittaa koneelle... Ehkä Timolla olisi pari kuvaa laittaa
« Viimeksi muokattu: 09 Toukokuu, 2009, 13:01:23 kirjoittanut Juho »

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #41 : 09 Toukokuu, 2009, 15:23:16 »
Kiitti Juho kuvista 8)  pelasti tän sateisenpäivän nyt jo aurinko rupeekin tuolta pilvenraosta paistelee...

Poissa Juho

• Seniori torppari
« Vastaus #42 : 15 Toukokuu, 2009, 18:53:38 »
Tässä tulis loput kuvat. Edelleen huonoja mutta laitan nyt tänne silti.

Ja paljon kiitoksia RC-Kopterit Ry:lle avustuksista!

Reissusta opittiin taas että voisi alkaa huoltamaan koptereita... Ja sähköhän on ihan must.Scorpion 4035 saapu tänään ;D

Poissa jukka

• Pro torppari
« Vastaus #43 : 15 Toukokuu, 2009, 19:48:21 »
Tuossa viimeisessä kuvassa missä Dag leijuttelee JR Sylphide kopteriaan, näkyy taustalla tuollainen penkka. Heti sen takana on meri...
Oikeasti toivoo tuossa päällä lennättäessä että kone pysyy käynnissä. Paitsi että huomasin vasta toisena päivänä miten lähellä jorpakkoa todella ollaan kun kävelin tuonne vallille ;D
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Mikaelni

• RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
« Vastaus #44 : 15 Toukokuu, 2009, 20:49:13 »
Hienoja kuvia ja tuohan on sama Dag joka piti meille paattisilla tuomarikoulutusta,,cool :)
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa jukka

• Pro torppari
« Vastaus #45 : 15 Toukokuu, 2009, 21:53:52 »
Sama mies, yksi maailman ykköstuomareista. Seuraavan kerran hän tuomaroi MM kisoissa joten kovatasoista koulutusta saatiin. Dag itse ajaa eurosporttia vähän mun tyyliin ;)
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Timo

• Pro torppari
« Vastaus #46 : 15 Toukokuu, 2009, 23:31:40 »
Sama mies, yksi maailman ykköstuomareista. Seuraavan kerran hän tuomaroi MM kisoissa joten kovatasoista koulutusta saatiin. Dag itse ajaa eurosporttia vähän mun tyyliin ;)

Pieni korjaus, Dag astuu askeleen ylemmäksi eikä tuomaroi MM-kisoissa tällä kertaa vaan on jo kisojen Juryn jäsen.

--
Timo

Poissa Jarno Mäkinen

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #47 : 18 Toukokuu, 2009, 15:30:19 »
Lainaus
...näkyy taustalla tuollainen penkka. Heti sen takana on meri...
Oikeasti toivoo tuossa päällä lennättäessä että kone pysyy käynnissä. Paitsi että huomasin vasta toisena päivänä miten lähellä jorpakkoa todella ollaan kun kävelin tuonne vallille ;D

Minä olen joskus harrastanut autorotaatiota juuri siihen rantaheinikkoon veden ja maan rajalle. Täytyy sanoa, että silloin kun kone sammui just meren päällä oli kyllä lievästi epätoivoinen fiilis, mutta ihmeen kaupalla kopteri tuli kuin tulikin maalle saakka. Kait siinä auttoi Grensessä aina puhaltava myrskytuuli, joka tulee niistä tuulimyllyistä jotka laitetaan käyntiin aina kisaviikonloppuna.

Hienoa toimintaa pojat grensessä! Olisipa ollut mukavaa olla jälleen mukana...

Jarno

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2520 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Syyskuu, 2008, 14:04:00
kirjoittanut Anssi
Kopukisat 2009

Aloittaja Miku Tapahtumat

2 Vastauksia
2532 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2008, 08:00:46