Kirjoittaja Aihe: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio  (Luettu 13255 kertaa)

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« : 24 Helmikuu, 2009, 02:44:07 »
ajattelin heittää hiukan hiukan tarinaa otsikon mukaisesta projektista.

eli yllämainittu vanha miniature aircraftin x-cell tarttui kaverilta kainaloon,,
sähkönä tuollainen on kytenyt mielessä jo hyvän aikaa,,ja nyt kun sopiva aihio
löytyi, niin homma alkoi rullata,,
tarjollahan olisi ollut alignin 700:sta ym,,mutta ne ei tietyistä syistä kiinnostanut,,

SE oli alun varustettu os 61sx motilla,,joka tuli myös mukana,,ja jonka hyllytin samoin tein,,
ekaksi homma alkoi kopterin purkamisella,,kun oli seisomisen jäljiltä aika jumissa kaikinpuolin ja toisekseen mekaniikan kunto kiinnosti,,joka osoittautui lopulta varsin hyväksi.

samassa yhteydessä piti alkaa kartottaan sähköjä,,laskemaan välityssuhteita,,tulevan mosan kv:tä, säädintä ym,,
moottoriksi tuli valittua scorpion HK4035-500 ja säätimeksi sitä paimentamaan castlen HV110.
tehoja pitäisi löytyä reilut 3300wattia,,joka riittää aika mukavasti 60:en kokoiselle laitteelle,,
ja on hinnaltaan varsin järkevä jos vertaa esim,,kontronikin pyroon,, :o
ja osin samasta syystä säätimeksi tuli castle,,plus että itellä varsin positiiviset kokemukset castlesta muussa kopterissa mitä tulee niiden toimintaan ja ohjelmointiin.

akuiksi on tulolla rhinon lipot 4900mah 20-25c 5S paketit, jotka kytketään sarjaan että saadaan 10S akusto aikaan joista sitten pitäisi aikanaan löylyt irtoaman,,? :o

laite on vielä toistaiseksi kesken eräinen,,mekaniikka on kasattu ja rempattu,,moottorin asennukset ovat työn alla paraaikaa,,
orkkis moottori akseli vaihtui omaan pitempään versioon.
voimansiirto pohjautuu aika pitkälti polttiksen systeemeihin pinjoneineen ja kytkin akselin tukilaakereineen,,
ja custom akseli tuli mietittyä myös niiden käyttöä silmällä pitäen,,
ohjenuorana on yksinkertaisuus muttei tukevuuden kustannuksella.

tilanne lyhykäisesti tällä hetkellä näin,,kuvia laittelen kun saan toimivan kameran,,
 

 
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #1 : 01 Maaliskuu, 2009, 01:29:55 »
jotain kuvia yritin laittaa, mutta järjestelmä valittaa"tiedostojen liaaaan isosta koosta",,

no,,täytyy sitten tyytyä "raataamaan",,, ;)

X-Cell on ehostunut eteenpäin pikkuhiljaa,,
moottori kiinnitykset lähes valmiit yhtä hiililevyä vaille,,jota odotellu kaverilta saapuvaksi.

pyrstö ja torquetube laakereineen tuli tsekattua,,
lakrut oli ok,,perävaihteen välykset oli mitä sattuu, ja jotka piti säätää,,kun ensin korjasin
ex omistajan kasausvirheen perässä,,toinen peräveto akselin laakereista oli väärällä puolella
lukkosokkaa,,
eli toiseen suuntaan akselin suuntaista työntöä otti vastaan laakeri, mutta toiseen suuntaan koko hoito
nojasi vain torquetubelta tulevaa hammasratasta vasten,,
no onneksi ei ollut vaurioitunu mitään kuitenkaan,,
hammasvälyksen shimmaus oli aika hermoja rassaava prokkis,,yksi ilta tärväänty aika pienen jutun kanssa?
 
pääosin mekaniikka on sinällään tullut aiemmin jo läpikäytyä, tutkittua, säädeltyä ja putsailtua,,
mutta pyrstöön en silloin koskenut,,ennen kuin selvitin kaverilta joka tuntee X-cellin mekaanikan, mitä pitää tietää ja mitä säädetään ja kuinka?
pyrstö oli kokonaisuutena yllättävän työläs osuus voimansiirtoineen ja kaikkine säätämisineen ym,,

myöhemmin työn alla on ollut radio/ohjausmekaniikka ja samalla kun sitä on järjestelmällisesti alettu
servoilta eteenpäin laitteleen, tehdään myös ohjaukselle herkistelyjen, mahd muutos/korjauksien lisäksi samalla mekaaninen setuppi kuntoon,,
eli nuo kun saan valmiiksi alkaa radioiden ohjelmointi,,(JR PCM10X)

pitchissä ja kallistuksessa olleet futten servot vaihtui JR nes4000 super servoiksi,,joita pari sattui sopivasti olemaan käsillä joutilaana,,
muina servoina on nes4231 eteen/taakse ja pyrstöllä G8700 +G5000T JR:n gyro.
kallistus servon yhteydessä ollut "mikserihässäkkä"tankoineen tuli päivitettyä omatekoisin aluosin
uuteen uskoon,,
orkkis oli rimpulan oloinen, eikä sopinu oikein millään JR:n servopyöriin,,
samalta mikseriltä swashille lähtevät tangot, meni uusiksi,,
orkkikset oli 2mm teräslanka tangot pallolinkeillä,,jotka käytännössä välittävät ohjauksen pitcille ja
kallistukselle eli niiden pitää olla jämäkät ja taipumattomat, jota noi ei mielestäni olleet,,
no,,uudet syntyi nätisti moottoripyörän pinnoista joihin päihin tein M3 kierteet ja niihin sopivat linkit.
on lujat,,, 8)

kuvia en valitettavasti edelleenkään saanu lisättyä,,
« Viimeksi muokattu: 01 Maaliskuu, 2009, 01:46:20 kirjoittanut kopperi »
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa RikuP

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #2 : 03 Maaliskuu, 2009, 11:14:18 »
Tuossa nyt pari kuvaa kyseisestä kopterista.




Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #3 : 03 Maaliskuu, 2009, 21:44:42 »
Rikulle kiitokset kuvien muokkauksesta,,
ja lisää kuvia laitellaan kun ehjän kameran löydän tallille mukaan ,,

pientä edistystä on tapahtunut kuitenkin,,
mekaaninen setuppi tehty ja loput linkistöt herkistelty samalla,,
puolen kymmentä haprasta linkkiä meni vaihtoon,ja pari nupin lapapitimen armissa olevan mikserin laakeria
oli saanut kipiää jossain, ja oli karkeat/pykäläiset,,
ECOn pyrstöakselin laipalliset lakrut sattui olemaan just samanlaiset, joita
onneksi löytyi omasta takaa uusiakin,,
ohjausmekaniikan saralla olis seuraavana sähköisen setupin teko radioon.

moottorin viimeiset kiinnitykset työn alla,,valmistunee tällä viikolla,,?

akut kun tulisi, niin pääsisi miettimään niiden sijoitukset ja kiinnitykset,,?

pitemmän ajan suunnitelmissa on Zephyr:in FAI kopan laminointi, kun kaverilla sattuu
olemaan muotit,,
josko kevään aikana,,??
X-Cell:in oman Quick silver kopan muotitkin löytyisi samasta paikkaa, en vain tykkää
sen näöstä kun on aika kulmikas,,
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa RikuP

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #4 : 14 Maaliskuu, 2009, 09:37:16 »
Lisää kuvia projektista.


















Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #5 : 14 Maaliskuu, 2009, 10:24:09 »
Tuossa nyt pari kuvaa kyseisestä kopterista.




Ei näy kuvat.

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #6 : 14 Maaliskuu, 2009, 10:49:08 »
Hyvin näkyy kuvat.

Sale, siellähän on pinioni paikallaan.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #7 : 14 Maaliskuu, 2009, 11:14:17 »
On gyro aika lähellä moottoria, mahtaako aiheuttaa häiriöitä ? ja kuvat näkyvät hyvin .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #8 : 14 Maaliskuu, 2009, 18:15:01 »
kylä "Illi",,
pinioni on paikallaan,,mutta jos tulee tarttis saada lisää nuppikierroksia,
niin tuolla 10 hampaisella ei pitkälle potkita,,
no oma tekoinen (Belimon peltimoottorista) tuunattu 13hampainen
ratkaissee ongelman,, 8)
tarvittaessa pitäs laskutoimitusten mukaan löytyä tarvittaessa "about"
2000rpm nupille!

Gyron sijoitus on nyt toistaiseksi tuossa,,ja kokeillaan sillä ja jos
ongelmia ilmenee,,niin siirretään sitten?
pääakseli linja vain on optimaalinen sijainti toiminnan kannalta
ja siksi sen tuohon törkkäsin,,
harvoin on mahdollista asentaa se siihen,,
"älylaatikko"gyrosta on sitten ihan muualla enkä sitten tiedä kuinka
herkästi tuo pelkkä sensori sitten reagoi moottorin läheisyyteen?
onko jollain kokemuksia??
kertokaa ihmeessä jos tietoa löytyy,,

muutoin laite on akustojen sijoitusta ja kiinnitysten rakentamista vaille valmis.
tekniikka läpikäyty täysin.
mekaaninen/sähköinen setuppi on valmiina.
moottori lopullisesti ratasvälyksineen asennettu,,ym,,

ja Rikulle jälleen kiitokset avusta kuvien kanssa,,
tarjoan oluet tilaisuuden tullen ;D
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2009, 18:27:04 kirjoittanut kopperi »
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #9 : 14 Maaliskuu, 2009, 19:24:17 »
Mulla oli joskus toi JR gyro Freyassa. Toimii kyllä ihan ok normi ajelussa, mutta sen kanssa on pari juttua mitä pitää muistaa. Tärkein asia on se että perä pitää trimmata lähes joka kerta uudestaan kun vaihtaa lentotilaa(=kun kierrokset ja gain muuttuu). Elikkä ei saa uskoa niitä jotka sitten sanoo että 'et saa missään nimessä koskea perän trimmiin jos gyro on hh-tilassa' :) Toimii siis ihan hyvin kun vaan jaksaa säätää vähän enemmän, taitaa sopia tähän projektiin. Tosta sijainnista sen verran että kyllä kantsii siirtää sitä edes vähän kauemmas moottorista jos ei parempaa paikkaa ole.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #10 : 14 Maaliskuu, 2009, 21:10:31 »
Näytti hurjalta tuon pinnioni viritys mutta siinä olikin tukilaakeri.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #11 : 14 Maaliskuu, 2009, 22:58:55 »
Hieno projekti, kaikenlaista viritystä sitä onkin linkistöpuolella ollut ennen CCPM:ää ;D


pääakseli linja vain on optimaalinen sijainti toiminnan kannalta
ja siksi sen tuohon törkkäsin,,
harvoin on mahdollista asentaa se siihen,,
"älylaatikko"gyrosta on sitten ihan muualla
En tuota gyroa tunne mutta yleensähän ne mittaavat kulmakiihtyvyyttä, joka on sama oli se sitten pääakselin kohdalla tai pitemmällä. Jos tämä gyro perustuu eri tekniikkaan, kuulen mielenkiinnolla toimintaperiaatteita...

-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #12 : 15 Maaliskuu, 2009, 12:52:47 »
vai sellaisia,, ::)

tuo akseli on pinioneineen on tuettu päärattaan molemmin puolin,,
+ alapäästä koko moottoripaketti.
on aika tukeva kaikinpuolin

väli/kiinnityslevy ei oikeastaan muuta tee kuin estää moottorin rungon pyörimisen,,
moottorihan kun on "outrunner"niin runko täytyy saada kiinnitettyä.

Gyroksi ajattelin alun myös 401:stä,,mutta kun toi tuli mukana niin
kokeillaan nyt sitä ensin,,

en tiedä miten muilla, mutta omis härpättimissä gyrot on pelanneet
parhaiten mahd lähelle pääakselilinjaa asennettuna?
ja perän kiertyminenhän tapahtuu pääakselin ollessa se keskipiste.
ja aiemminkin on gyroja myös ollu lähellä moottoria,,ja ilman ongelmia,,
valitettavan harvoin vaan on mahdollisuutta saada gyroa lähelle
pääakseli linjaa,,

mitä mekaniikkaan tulee,,niin tuo on varsin tukeva,,ja CCPM:stä on kokemusta myös,,
ja niihinkin liittyy omat juttunsa,,eivätkä aina ole ongelmattomia.

itse olen sitä mieltä,,että koptereiden mekaniikassa on monen vehkeen kohdalla
otettu takapakkia X-Celiin verrattuna,,
lapaohjaus lavan jättöreunan puolelta eliminoi täysin delta miksauksen käytön nupista,,
Fai kuskit tuntee yleensä miksauksen varsin hyvin,,
ja pitchi jos hoidetaan yhdellä laadukkaalla servolla,,ei liene oikein
toteutettuna huonompi kuin ccpm? :D

JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #13 : 16 Maaliskuu, 2009, 22:09:08 »
itse olen sitä mieltä,,että koptereiden mekaniikassa on monen vehkeen kohdalla
otettu takapakkia X-Celiin verrattuna,,
lapaohjaus lavan jättöreunan puolelta eliminoi täysin delta miksauksen käytön nupista,,
Fai kuskit tuntee yleensä miksauksen varsin hyvin,,
ja pitchi jos hoidetaan yhdellä laadukkaalla servolla,,ei liene oikein
toteutettuna huonompi kuin ccpm? :D
Deltaan en osaa ottaa kantaa, mutta olen kyllä samaa mieltä että osa uusista ratkaisuista on yliarvostettuja. Onhan se tietysti kiva kun CCPM jakaa voimaa eikä tarvitse satasen servoa pitchille, mutta kyllä perinteinen miksaus on helppo säätää. CCPM:n kanssa painivia aloittelijoita on ihan liikaa, eikä kokeneemmiltakaan se kaikkein millintarkin hienosäätö suju välttämättä niin pikaisesti. Mutta muuten nupin linkeissä saisi olla vähän enemmän säätöjä, tuossa näyttää olevan muutama eri reikä mikserivarsissa, mutta kaikkein paras olisi sellainen ohjelmoitava nuppi kuten RJX Xtremeissä ja RCer Dragonuksissa.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #14 : 17 Maaliskuu, 2009, 18:43:12 »
Hieno rojekti, katselin tuollaista x-celliä joskus itekkin, mutta jäi ostamatta varaosien saannin takia...
Öö miten alumiinia ohjelmoidaan?
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #15 : 17 Maaliskuu, 2009, 21:40:37 »
päivitystä projektiin,,

tänään se leijui sitten eka kertaa sähköllä,,
on aika vakaan oloinen laite,,

2keikkaa tänään trimmailin kopua,,toinen lento kesti noin 7minsaa,,
ja sähköä meni toiseen akkuun 1977mah,,jos toinen ottaa samat, niin
ei paha virrankulutus leijuttelussa,,kun on 4900mah akut, niin lentäähän se
 jonkin aikaa noilla,,?
gyron paikan vaihdoin sitten etukäteen ennen leijutus kokeiluja,,kun noparia säädellessä se tuntui
reagoivan moottorin läheisyyteen,,

ekalla leijutuksella kävi heti ilmi tarve vaihtaa isompi pinioni,,
throthle out oli 90% eikä nuppikiekat huimanneet,,
governoori tarttee muuttaa "mediun" tai "high"setukselle "low" sijasta,,
gyron "sielunelämää" tarttee tutkia,,meinaa ryömiä leijunnassa,,ja lyhyempi servoarmi
pitää olla, kun gainit joutu pudottaan aika alas (58%)ettei perä hae,,
mutta muuten laite pelasi hienosti ilman ongelmia kaikin puolin,,
pitchi linkistöön pitää tehdä pikku säätöä,

toiselle keikalle yllämainitut jutut muuttelin,,13T pinioni,ja alkoi löytyä löylyä,,
lyhyempi armi pyrtöservolle ja gainin sai nostaa 70% sen jälkeen,,
perä tuppaa pikkuisen ryömiä edelleenkin,,
pitchi käyriä tarvii jyrkentää,,on vähän löysä tuntuma,,
muuten ok,,
lämpöongelmia ei juuri havaittavissa,,
moottori käy aika viileenä, ja samoin castle,,akut ok,,

kaikenkaikkiaan oli varsin mielissäni päivän annista,, 8)
kopu pelaa kuin junan vessa ilman isompia ongelmia,,tehoa tuntuisi olevan,,
ja sähkön kulutus maltillinen normileijuttelussa,,
gyron säädöt on suurin ongelma tällä hetkellä,,
Rhinon akut vaikuttaisi olevan ihan jees,,kennojännitteet lähes identtiset molemmissa akuissa samoin kuin
kokonais jännitteetkin,,tosin aika näyttää kuinka ne kestävät käytössä?

« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2009, 21:42:34 kirjoittanut kopperi »
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #16 : 17 Maaliskuu, 2009, 21:58:21 »
Hieno rojekti, katselin tuollaista x-celliä joskus itekkin, mutta jäi ostamatta varaosien saannin takia...
Öö miten alumiinia ohjelmoidaan?
MJP
Ei nyt lähdetä keskustelemaan siitä onko ohjelmointi oikea termi, mutta se tarkoittaa sitä että joka mikserivarressa molemmissa päissä on jotain kolme reikää, ja oikeat yhdistelmät valitsemalla nupista saadaan äärimmäisen vakaa, äärimmäisen agressiivinen tai jotain siltä väliltä.
http://www.rcmarket.org/x-treme-90-belt-drive-c-251-p-1-pr-21106.html
Tuossa on XTreme 90 jonka miksereissä on reikiä mistä valita...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #17 : 17 Maaliskuu, 2009, 22:28:10 »
Tuollainen ryömivä mallihan tuo JR gyro tunnetusti on. Ei siinä oikein muu auta kuin vain trimmillä säätää se ryömintä pois, ongelma on siinä että lentotilan kun vaihtaa ryömii taas.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #18 : 18 Maaliskuu, 2009, 00:40:36 »
X-celin vastaavista ihan samat kys,,"säätöreiät",,
ja vivun lapaarmissa voi myös kääntää jos halutaan 3D setuppia tehdä,ja
toisin päin on sitten Fai setuppia varten jossa kolme+kaksi eri suhde vaihtoehtoa.
+ Delta miksauksen säätöön on kaksi paikkaa,,joka näyttäs mahdollisesti puuuttuvan tuosta
extremestä kokonaan,, ;)

gyro juttua tutkiskelen,,jos lääke löytyisi,,PCM10:ssä onneksi trimmaukset
voi tehdä myös lentotila kohtaisesti,,tuumataan,,
« Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu, 2009, 00:45:44 kirjoittanut kopperi »
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa RikuP

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #19 : 25 Maaliskuu, 2009, 12:40:30 »
Lisää kuvia kopusta






Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #20 : 25 Maaliskuu, 2009, 16:08:55 »
X-cell alkaisi olla sitten aikalailla valmis,,
trimmaamista on kaikenlaista vielä,,gyro on teettäny töitä,,vaikuttaisi että alkaa
pelata,kun kerkiää säätään vielä herkkyydet kohdalleen,,
ja jos ongelmia vielä tulee,,niin vaihdetaan sitten uusi tilalle,,

leijuteltu on jonkin verran ja haeskeltu säätöjä kohdilleen,,
noparin säädöt on ok,,pelaa hienosti,,jopa kuvernööri jota castleissa "parjattu",, ::)
kaiken kaikkiaan olen ollut varsin tyytyväinen tekniikkaan gyroa lukuun ottamatta,
joka on aika kimurantti asetuksistaan,,en voi todellakaan suositella samanlaista kenellekkään,,
401:siä olisi säätänyt ajassa, jonka nyt olen tuohin käyttänyt,,about divisioonan tarpeiksi,,
 
virrankulutus normileijuttelussa on hämmentävän pieni,,vajaa 270mah/minsa,,
eli 4900mah pakoilla saa treeniaikaa mukavasti,,
ja isompia ei ainakaan lentoajan takia tarvitse laittaa,,hivenen pienemmätkin itse asiassa
piisaisi hyvin,,
idlen virrankulutuksista ei toistaiseksi ole vielä tietoa,,kun aika mennyt gyron kanssa
ihmetellessä,,

stunttikopan lammaus alkaisi lähiviikkoina,,kunhan muotit saan,,

Rikulle jälleen kiitokset kuvista,,
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #21 : 25 Maaliskuu, 2009, 17:19:03 »
Aika vakuuttavia leijuaikoja tosiaan. Oletko käyttänyt laitetta lentokunnossa vaa'alla?

Onko ne muuten nämä akut?

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7654&Product_Name=Rhino_4900mAh_5S1P_20C_Lipoly_Pack



Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #22 : 25 Maaliskuu, 2009, 21:39:00 »
kyllä nuot on juuri samat kuin itsellä,,
ihan jees,,edulliset ja toistaiseksi ei mitään valittamista,,

puntaria ei oikein kunnollista ole,,kuin henkilö vaaka,jossa käytin mutkan,,oli about 5kg,,
tosin tulos ei varmasti ole pitävä,,voi vippaa paljon ja joka suuntaan,,

gyroa on taas ihmetelty,,ja alkaisi vaikuttaa että servo on sökö,,?
alkaa vispaan perää,kun heittää idlen kehiin,,eikä auta vaikka gyro senseä pudottaa,,
kokeilin eri gyrollakin,(GY401) ja samalla jr:n G8700 servolla,,ja tilanne ihan sama,,
+ lisäksi ylösbuuttauksen (norm/HH sama tilanne) aikana servo meni ihan äärilaitaan,,jota en ole 401:ssä koskaan nähnyt ennen??
ei tehnyt samaa toisella JR:n servolla,,joten näyttäs vahvasti mielestäni et servo on elämänsä ehtoo puolella,,
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #23 : 26 Maaliskuu, 2009, 10:04:06 »
Xtremen deltamixaus paikkoja 2 on lavanpitimessä ja kombinaatioita on aika monta:)

Manuaali liitteenä

-Samppa
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2009, 10:21:45 kirjoittanut SJo1 »
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa kopperi

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "happy landings" 2013
Vs: X-CELL .60 graphite SE sähkökonversio
« Vastaus #24 : 26 Maaliskuu, 2009, 15:55:54 »
alkaa kuulostaan x-celin kopiolta nuot mikseri systeemit,,
ihan vastaava on tuossa omassa,,

kopiosta puhun siksi,,että silloin kun x-cell systeeminsä rakentanu,,ei ole
taidettu extremestä silloin edes haaveilla,, ::)
JR PCM10X
Ma X-Cell Pro1

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
4800 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2010, 17:37:21
kirjoittanut juza