jotain kuvia yritin laittaa, mutta järjestelmä valittaa"tiedostojen liaaaan isosta koosta",,
no,,täytyy sitten tyytyä "raataamaan",,,
X-Cell on ehostunut eteenpäin pikkuhiljaa,,
moottori kiinnitykset lähes valmiit yhtä hiililevyä vaille,,jota odotellu kaverilta saapuvaksi.
pyrstö ja torquetube laakereineen tuli tsekattua,,
lakrut oli ok,,perävaihteen välykset oli mitä sattuu, ja jotka piti säätää,,kun ensin korjasin
ex omistajan kasausvirheen perässä,,toinen peräveto akselin laakereista oli väärällä puolella
lukkosokkaa,,
eli toiseen suuntaan akselin suuntaista työntöä otti vastaan laakeri, mutta toiseen suuntaan koko hoito
nojasi vain torquetubelta tulevaa hammasratasta vasten,,
no onneksi ei ollut vaurioitunu mitään kuitenkaan,,
hammasvälyksen shimmaus oli aika hermoja rassaava prokkis,,yksi ilta tärväänty aika pienen jutun kanssa?
pääosin mekaniikka on sinällään tullut aiemmin jo läpikäytyä, tutkittua, säädeltyä ja putsailtua,,
mutta pyrstöön en silloin koskenut,,ennen kuin selvitin kaverilta joka tuntee X-cellin mekaanikan, mitä pitää tietää ja mitä säädetään ja kuinka?
pyrstö oli kokonaisuutena yllättävän työläs osuus voimansiirtoineen ja kaikkine säätämisineen ym,,
myöhemmin työn alla on ollut radio/ohjausmekaniikka ja samalla kun sitä on järjestelmällisesti alettu
servoilta eteenpäin laitteleen, tehdään myös ohjaukselle herkistelyjen, mahd muutos/korjauksien lisäksi samalla mekaaninen setuppi kuntoon,,
eli nuo kun saan valmiiksi alkaa radioiden ohjelmointi,,(JR PCM10X)
pitchissä ja kallistuksessa olleet futten servot vaihtui JR nes4000 super servoiksi,,joita pari sattui sopivasti olemaan käsillä joutilaana,,
muina servoina on nes4231 eteen/taakse ja pyrstöllä G8700 +G5000T JR:n gyro.
kallistus servon yhteydessä ollut "mikserihässäkkä"tankoineen tuli päivitettyä omatekoisin aluosin
uuteen uskoon,,
orkkis oli rimpulan oloinen, eikä sopinu oikein millään JR:n servopyöriin,,
samalta mikseriltä swashille lähtevät tangot, meni uusiksi,,
orkkikset oli 2mm teräslanka tangot pallolinkeillä,,jotka käytännössä välittävät ohjauksen pitcille ja
kallistukselle eli niiden pitää olla jämäkät ja taipumattomat, jota noi ei mielestäni olleet,,
no,,uudet syntyi nätisti moottoripyörän pinnoista joihin päihin tein M3 kierteet ja niihin sopivat linkit.
on lujat,,,
kuvia en valitettavasti edelleenkään saanu lisättyä,,