päivitetäämpä tätäkin hiukan,,
kaikenlaista on tehty ja ihmetelty,
,
hanurista oleva gyro läksi,,tilalle laitettiin uusi 401 ja 9254 servoksi,,
ja gyro ongelmat loppui siihen,,
käytettyäkin katastelin,,mutta oli aina tarjolla pelkkää gyroa ilman servoa,,
joten päädyin sitten pakettiin,,
pyrstövaihteen rattaan hajoamisesta alko prokkis,,
suht lailla onnistuneen(ei tullu täystuhoa)rotaation loppumetrit näkymättömissä tehdyn
seurauksena.
vaihtoon meni pyrstöputki,pääakseli,lepatusakseli,vertical fin, vaihteen rattaat
nupin laakerit,lavat,pyrstöputken tuet.
osat vaihdettuani,,ja eka kertaa sen jälkeen kun oltiin "Masun" kans lentelemässä
kun trimmailin uutta gyroa,korkkasi sitten torquetube,,
oli ilmeisesti saanut kaputissa kipeää
uutta tubea kehiin sitten, tein "heavyduty"version 8mm hiiliputkesta tilalle, orkkis 6mm.
sitten alkoi ongelmat perän tutinan kanssa,,
oli ongelma jonka selvittäminen teetti kympillä duunia 3viikon ajan,,
vaihdettiin kaikki akselit, tube pariin otteeseen,nuppi tuli rakennettua uusiksi,
setupit uusiksi,pyrstövaihde rakennettiin uusiksi, laakerit lähes kaikki uusittiin,,
lavat uudet,,ja pussikaupalla työintoa,,
mutta yksi oli ja pysyi,,,tutina perässä!!
Rikun Freyjasta lainatuilla lavoilla tutinan sai pois säätämällä lapauria,,mutta samalla kun perä ei
värissyt oli lapaurat hanurista,,
about 1-1,5cm kulkivat eri latua,,ei hyvä,,
uusilla Sab:eilla sama juttu,,ei hyvä,,
sitten hoksasin kiinnittää huomiota hiukan "hakkaavaan" käyntiääneen samalla kun perä värisi,,
Castle HV110 kiinni linkkiin,,
ja tutkimaan setupeita,,"timing" mietitytti,,paljonko arvo tarttisi olla,,
oli "normal" asetuksilla eli 5 astetta.
uusin firmware tuli ladattua samalla(beta 2.12)
Castlen customer servicestä tiedustelin asiaa moottori ja välitys speksien kera,,
vastasivat aika nopsaan (6tuntia)maililla,,etteivät tässä kohtaa osaa kertoa tarkkoja arvoja,
ennen kuin heidän"spesialisti" tutkii asiaa,,
mutta laittoivat alkuun kuitenkin muutamia linkkejä joista asiaa voisi tutkia,,?
linkeistä selvisi että HV110 säätää itse tietyissä rajoissa ajoitusta, mutta esiasetus pitää käyttäjän
määrittää.
kokeeksi laitoin timingin 2 asteeseen viiden sijasta ja kokeilin sitä, ja totesin tilanteen parantuneen oleellisesti,,
värinä oli vähentynyt ja kun kopua kiusasi "pienellä" pomputtelulla, tilanne parani entisestään,
ilmeisesti Castlen oma säätö teki töitä silloin,,
käytin säätimen vielä uudestaan linkissä ja vähensin ajoitusta 1asteeseen,,
ja sitä taas kokeillessani totesin ongelman poistuneen,,
lopulta aika pieni juttu,,joka teetti duunia paljon,,no toisaalta tekniikalleen X-CELL
on lähes uutta vastaavassa kunnossa,,jos tästä jotain positiivista yrittää löytää,,
jospa tällä vielä pääsisi ajamaan oikein tälle kesää,,