Kirjoittaja Aihe: 600N nupin osaset  (Luettu 4353 kertaa)

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
600N nupin osaset
« : 10 Syyskuu, 2007, 09:42:39 »
Mielessä liikkuu Vispilä1:sen ja pastori JKokkalan( ;D ) kehujen innostamana istuttaa Raptoriin TRex600 nuppi. Kaikki muut osat löytyivät, mutta: millä tuotenumerolla löytyy sopivat linkit/työntötangot nuppiin?

Edullista on: Nuppi kokonaan metallia, paitsi lavanpitimet muovia. Ostoskori näyttää 106€+postit...
-flybarless, sedative stabilized head-

seppomikael

  • Vieras
Vs: 600N nupin osaset
« Vastaus #1 : 10 Syyskuu, 2007, 09:50:52 »
http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=38_110&products_id=1600

Tuossa. Ovat kylläkin tuolla sold out.

Mutta mulla on valmiiksi oikeanmittaiset linkkipäillä varustetut tangot...
Voin lainata jos vain ne puuttuvat.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N nupin osaset
« Vastaus #2 : 10 Syyskuu, 2007, 20:00:10 »
Kiitosta vaan vastauksista... Katsoo nyt mitä tuon kanssa tekee, tuossa kun menee stabbaritanko epärapukkamaisesti lapojen alle... Pitänee sitten alkaa lentää selällään koko tankki ;D !

Käykö tuo suoraan raptorin pääakseliin(=onko keskiön kiinnityspultin reikä samalla korkeudella) vai tarvitsenko Alingin akseleita ???

Vispilä1 aikoo ostaa koko 600N vaikka hänen kertomastaan sain sen käsityksen että koneessa ei ole raptoriin verrattuna mitään muuta parempaa kuin nuppi. Älytöntä. Pelkkä nuppi piisaisi... ;D  ::)
Toisaalta jos Raptorin stab. armit kääntäisi toisin päin ja bell-hiller vivut ympäri saisi varmaan 25 astetta suuntaansa... Ja se onnistuisi vakionupilla, tulisi kaikkein halvimmaksi...

Tänään sattui ihme juttu kun säädin nuppia: Kaikki linkit oli tasan saman pituisia, mutta toinen lapa antoi +10,0-10 ja toinen +5,-2,-15. kaiken huipuksi servovivun ruuvailu näytti tasoittavan eroa. Hetken mietittyäni purin koko nupin ja kasasin uudestaan-> nyt toimii!
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N nupin osaset
« Vastaus #3 : 10 Syyskuu, 2007, 21:28:44 »

Vispilä1 aikoo ostaa koko 600N vaikka hänen kertomastaan sain sen käsityksen että koneessa ei ole raptoriin verrattuna mitään muuta parempaa kuin nuppi. Älytöntä. Pelkkä nuppi piisaisi... ;D  ::)


Mistä ihmeestä noin päättelet? Runkohan on ihan erimaata, melkein jokainen osa on suunniteltu uudelleen, ei noita voi rakenteellisesti verrata mitenkään. =oma mielipide=. Tosin suurin syy miksi vaihdan on se etten pidä rapukan perähihnan väristä  ;).

Saanen ostaa mitä haluan. kiitos.

-op-
« Viimeksi muokattu: 10 Syyskuu, 2007, 21:33:28 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N nupin osaset
« Vastaus #4 : 10 Syyskuu, 2007, 21:36:24 »
Ja niinkuin viimeksi jo sanoin, ei se nupista niinkään ole kiinni, mutta kun rapukan rungosta se loppuu pitchin säätövara vaikka nuppissa väljää vielä riittäisi. Olisi siitä QUK:stakin saanut enemmän asteita ulos.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

seppomikael

  • Vieras
Vs: 600N nupin osaset
« Vastaus #5 : 10 Syyskuu, 2007, 21:56:57 »
T-Rexin akselin mittoja...
Se on noin 200,5 mm pitkä. Ja 10 mm paksu paitsi alhaalta on 44 mm matkalta halkaisija 9 mm.
Ylhäällä on 3 mm reikä joka on keskeltä akselin yläreunaan nähden 10 mm päässä ja alareikä on alhaalta mitaten noin 14mm päässä.

Rapukan akselista en tiedä... ;D

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N nupin osaset
« Vastaus #6 : 10 Syyskuu, 2007, 22:23:02 »
Kiitos Seppomikael... pitää mittailla Rapukasta...

Juu, kyllä toi 10v tuossa välissä on tehnyt koneesta täysin erilaisen. Totta on myös, että ei näitä koneita voi enää verrata keskenään.
10v... Siis rapukka 10 vuotta vanha? Oikeastikko? V1 ehkä, mutta eikös Titan versio ilmestynyt vasta vuosi sitten jos en väärin muista. Onhan TRex450:äkin päivitelty hieman vuosien varrella, vaikka ensimmäiset keskustelut lennokit.netissä löytyy jo vuodelta 2004, ja silti uusimmat versiot ovat kilpailukykyisiä 3 vuotta uudemman Minititanin kanssa...

Veikkaanpa että Rapukkaankin tulee lähiaikoina jotain päivitystä. 550 ja 620 sähköversiothan ovat CCPM runkoiset, kenties samaa rakennetaan polttispuolelle. Ja kuulemma sieltä on tulossa uusi patakin, joku punakantinen TT53(runryderin tieto...) tai sinneppäin...
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
4064 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Toukokuu, 2008, 11:13:20
kirjoittanut jpheli
12 Vastauksia
6408 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Joulukuu, 2009, 21:39:53
kirjoittanut Mikka
4 Vastauksia
3728 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Marraskuu, 2009, 22:57:30
kirjoittanut Tomppa
13 Vastauksia
4877 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2014, 23:18:31
kirjoittanut Dutchman
8 Vastauksia
5803 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2014, 21:30:21
kirjoittanut Tuomas P.