Kirjoittaja Aihe: Eagle has landed  (Luettu 13203 kertaa)

Poissa koikkis69

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #25 : 22 Maaliskuu, 2009, 19:23:38 »
Mut se ihme kyllä lens.

heheheh tohon hintaan sen pitäis lentää itsestään  :P
Kaikki romut myyty parempaan kotin

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #26 : 22 Lokakuu, 2009, 20:31:15 »
Päivitetäänpä tätäkin aihetta hieman :D

Laitos on kertaalleen tumpattu pääsiäisenä mystisen sähkövian takia, jonka jälkeen voimalähde vaihettiin sähköiseen ja ensilento oli sillä setupilla sitten Forssan kisojen jälkeen. Setuppina oli:
-Scorpion 4035-560
-Scorpion Commander 130
-Enerland PolyQuest 10s 6000mah
-Välitykset 10t ja 97t. Pukkina Arin omaa suunnittelua oleva.
-Lavat vaihtuivat SG 720 F3C lapasiin
-Gyro vaihtui GY-520:aan

No sitten seuraavana päivänä säädin päätti syttyä palamaan, ja poltti laitteen hyvään kuosiin...

Tilalle tuli sitten Kontronik PowerJazz, jolla eka lento oli sm-kisojen jälkeen. Sehän toimi kohtuullisen hyvin tällä setupilla.

Lentoja on kertynyt vajaa 20 Eaglella, ja akut toimivat vielä kuin uudet kun kymmenkunta keikkaa per akku. Eli akkuja mulla on vaan 2, joten täysipainoinen harjoittelu ei vielä onnistu tuolla, mutta Freya on lähes vastaava joten ei ongelmaa. Pari-kolme PolyQuestia tulee ensikesäksi lisää sitten. Ja näillä näkymin setuppi tulee pysymään samana ensi kesäksi, mutta moottoripukki saattaa vaihtua vähän helpompisäätöiseen(=yksiosainen pukki laakeripesällä pinjonin yläpäähän, tällä hetkellä laakeripesä on erillisenä osana)

Myös se kokokoppa on unelmissa kun se on näköjään tässä Suomenmaassakin suuntaus ;)
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #27 : 09 Maaliskuu, 2010, 20:29:54 »
Nojoo, laitetaan tänne vähän lisää taas juttua jos jotakuta kiinnostaa.

Kone on taas muuttunut jonkun verran. Mosa on vaihtunut Kontronikkiin ja moottoripukki on uuden mallinen. Akkusetuppikin on vaihtumassa 12s6100mah pakkoihin. Lentopaino on härvelillä 5700 grammaa, joka on juuri sopiva.

SWM Eagle on saanu kans siskon. VPUS mallinen Eagle on Kokkalan perintöä, uudelleenrakennettuna. Uusi vitosnuppi, samat SG lavat, futten 520 ja bls251, Futte S9351 servot, Kontronik 700-52 ja Kontronik Jive 80HV. Painoa tällä on 5800grammaa. Virransyöttönä mulla on oikeen hoocee futten 1500mah nicd. Futten HS-8kanavainen vastari tulee kanssa kokeiluun.


Vähän kokemuksia. Jos joku on ostamassa isoa noparia kopterikäyttöön, osta PowerJazz. Se vaan on paljon mukavampi käyttää. Ei tarvi ohjelmoida, ei lyö kipinää, mutta on isompi ja painavampi.

Kelejä odotellessa kasailen Turbua..

SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #28 : 09 Maaliskuu, 2010, 20:41:20 »

Vähän kokemuksia. Jos joku on ostamassa isoa noparia kopterikäyttöön, osta PowerJazz. Se vaan on paljon mukavampi käyttää. Ei tarvi ohjelmoida, ei lyö kipinää, mutta on isompi ja painavampi.


Juu mutta powerjazzin governori ei pidä samoja kierroksia akkupaketista riippumatta... Jive pitää ;) Tai ainakin sellaista luvattaisiin.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #29 : 09 Maaliskuu, 2010, 21:06:04 »
Kelejä odotellessa kasailen Turbua..

Rahamiehen meininkiä :)

Tuleeko tämä F3N silmällä pitäen? Tuleeko muuten toikin sähköllä?

-
« Viimeksi muokattu: 09 Maaliskuu, 2010, 21:13:22 kirjoittanut Maikko »

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #30 : 09 Maaliskuu, 2010, 22:07:43 »

Tuleeko tämä F3N silmällä pitäen? Tuleeko muuten toikin sähköllä?


No kun mulla on sellanen tarve että pitää saada kisata. En mä siinä pärjää ollenkaan varmaan, mut pitää kokeilla. Se voimanlähde tulee olemaan kummiskin iha vaan YSsi, kun niitä tuolla laatikossa lojuu vieläkin kaksi hyväkuntoista, vaikka Turbu on jo oman mosan saanutkin. Ei tohon ole moottoripukkiakaan olemmassa mihin saisi järkevästi laitettua sähkömosan.

Mut niin, pakko sanoa että kun toi Turbulence tuli niin ei tarvi sitten sitä WR Husqvarnaa ostaa..


Ja vielä noista Eagleista. Välityksinä mulla on 10s setupilla nyt 11 ja 97, sillä nuppiin tulee sopivasti se n.2000rpm, ja lentoajatkin ovat riittäviä, eli 7-14min riippuen mennäänkö taivaalla vai leijunnassa, koko ohjelman ajettua virtaa akkuun menee n.4000-4500mah, joka on aika jees. Laitan tänne vielä jossain vaiheessa kuvia ja logatun P-ohjelman tiedot.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #31 : 09 Maaliskuu, 2010, 22:17:40 »

Tuleeko tämä F3N silmällä pitäen? Tuleeko muuten toikin sähköllä?


No kun mulla on sellanen tarve että pitää saada kisata. En mä siinä pärjää ollenkaan varmaan, mut pitää kokeilla.

Voin tulla rekkulalla kisaamaan kanssa, niin et ainakaan viimeiseksi jää ;)
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #32 : 09 Maaliskuu, 2010, 22:30:17 »


Voin tulla rekkulalla kisaamaan kanssa, niin et ainakaan viimeiseksi jää ;)

Jes, nyt voin keskittyy sitten voittamaan sut MYÖS tossa toisessa lajissa  :D
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #33 : 19 Maaliskuu, 2010, 20:32:32 »
Päivitellään taas tätäkin..

SWM Eagle toimii aika jees. Se saa 12s setupin tässä parin-kolmen viikon sisällä, akkuina Enerland PolyQuest 6100LP. Välitykset 10-97 tai siihen lähelle.

VPUS Eagle tuottaa harmaita hiuksia. Runko on sen verran kierossa, että pääakselilla liikkuva laakeri on noin puoli milliä toisessa reunassa, joka aiheuttaa nahkeutta kun pitchiä kääntelee. Pitää purkaa ja katella josko sen saisi suoraksi. Sitten olisi enää säätimen ja gyron asetusten hakemista, ja se laite olisi pelivalmis. Ainakin suurinpiirtein ::)

Turbulence on pientä radioiden säätöä, letkujen, gyron ja kaasu-sekä seosservon laittoa vaille valmis. Ensilento tänä viikonloppuna jos kelit sen sallii. Lavoiksi siihen tuli 690 Radixit, perälavat on Hirobon hiilikuituset 110milliset.

SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eagle has landed
« Vastaus #34 : 25 Kesäkuu, 2010, 19:14:48 »
Jatkellaan yksinpuhelua..

Harmaita hiuksia taas on lelujen kanssa ollut. Ei vaan voi ymmärtää.

Kolme viikkoa takaperin hajosi Jive, lähti huoltoon ja lähettivät uuden tilalle, siksi VPUS koneen säätö on jäänyt vähälle. No, nyt kun siinä se säädinkin on, eihän se voi toimia niinkun haluais. Tärinää jossai aina.

SWM konettakin vaivasi ongelmat, varsinkin kisoissa. Ennen kisoja toimi täydellisesti, sitten lauantaina kauheat tärinät perässä. Ei sillä voinut lentää, ajelin siis Arin koneella kisat läpi...

No, nyt kun on palauduttu kisoista niin SWM alkaa toimimaan, siinä ei ole enää mitään ongelmaa, kun vaihdoin peräputken alumiiniseksi. VPUSkin toimii leijunnassa tosi hyvin, vielä idlellä värisee. pitää kehitellä jotain..

Turbulencelläkin on tullut ajeltua vähäsen, joku 30 keikkaa. Aluksi toimi suht hyvin, pientä tärinää mitä pitää ollakkin polttiskoneessa. Noh, sitten kun kisat tulee, niin eihän se toimi. Tärisee ja moottorin säädöt aivan hukassa. Kotona sitten löytyi syy, änkkäri pääsi pyörimään siellä pantansa sisällä.. Se on nyt kunnossa, mutta ei ole vielä tullut käytyä kokeilemassa. Toimii se muuten hyvin, aika kiva lentää, vaihtelua ainakin noihin FAI-koneisiin verrattuna. Ja kun Op vähän valaisi miten se pitäisi säätää niin alkoi tuntumaan vielä paremmalta... Kun mosan saa vielä säädettyä sopivaksi niin se on bueno :) Lapakulmat on +-14 ja cyklikkiä +-9 kumpaankin suuntaan, radixin lapaset ja haribon stabbarit ilman painoja, 20grammaset siis. Eli kyllä kääntyy...

Kisat tuli siis ajeltua Arin, Jukan ja Op:n koneilla :D kiitokset vaan itse kullekkin. Leptonissa ei perä pitänyt kun ajelin set manouverssejä, kun piti vetää niin paljon kun vaan lähtee takaperin pystyliikkeittä.. Freestylessä sitten räimin vaan niin paljon kun toisen koneella uskaltaa, mut joo kyllä jäi pitkästä aikaa hyvä maku Alignista pakko se on myöntää. Eli poro toimi hienosti.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3917 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Elokuu, 2010, 21:49:39
kirjoittanut stratocaster
18 Vastauksia
10645 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2011, 17:42:53
kirjoittanut Anssi
12 Vastauksia
8494 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2013, 07:46:14
kirjoittanut Jerkku
2 Vastauksia
3421 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Lokakuu, 2013, 21:40:13
kirjoittanut Anssi
4 Vastauksia
5203 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2016, 23:12:22
kirjoittanut jukka