Kirjoittaja Aihe: Pääratas rikki (taas)  (Luettu 4935 kertaa)

Poissa Jonnis

  • Tavallinen torppari
  • ***
Pääratas rikki (taas)
« : 13 Maaliskuu, 2009, 17:44:11 »
Terve,
E-smartti on ruvennu uuden akun myötä särkemään päärattaita.2 pääratasta on mennyt.Eka särkyi kun vaihoin ensimmäisen kerran lentotilaa idleuppiin.Toinen särkyi silkassa leijutuksessa  ??? ? Olen säätänyt lähettimestä kaasun nousemaan 3 lentotilan mukaan, sitä "viivettä" ei kaiketi ole futaba 7c?Onko olemassa samanlaista kestävämpää pää ratasta?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #1 : 13 Maaliskuu, 2009, 20:21:49 »
En tiedä onko olemassa vahvempia delrin päärattaita E Smarttiin, mutta koeta ekana säätää pinjonin ja päärattaan välystä pienemmäksi. Jos on yhtään liian iso niin moottorin potkaistessa hajoaa ratas.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jonnis

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #2 : 13 Maaliskuu, 2009, 20:28:04 »
Väljyys oli säädetty sopivaksi sillä paperi pala tavalla...
Ehkä pitänee vain suosiolla sanoa että se e-smart ei ole mikään 3d hirmu .  :P

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #3 : 13 Maaliskuu, 2009, 20:32:22 »
Oletko katsonut noparin asetuksia? Isossa sähkökopterissa pääratas hajoaa helposti.

Poissa Jonnis

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #4 : 14 Maaliskuu, 2009, 19:27:12 »
En tiiä onko tuossa noparissa soft starttia vai ei.Noparihan on tämmönen: http://www.2dogrc.com/ecommerce/os/catalog/dualsky-brushless-p-2270.html?=&currency=EUR
Ohjeita kun ei ole ja googlaamalla en löytänyt.

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #5 : 14 Maaliskuu, 2009, 19:47:37 »
En tiiä onko tuossa noparissa soft starttia vai ei.Noparihan on tämmönen: http://www.2dogrc.com/ecommerce/os/catalog/dualsky-brushless-p-2270.html?=&currency=EUR
Ohjeita kun ei ole ja googlaamalla en löytänyt.
Tolla sivullahan oli linkki tälläiseen ohjeeseen??


Edit: Noista ohjeista huomaa että kuvissa näyttäisi olevan mode1 radio eikä mode2, eli itselläsi on melkovarmasti mode2 niin se on sitten se vasemman puoleinen tikku mitä käytetään ohjelmoitiin.  ;)
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2009, 20:05:11 kirjoittanut jkaija »
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #6 : 14 Maaliskuu, 2009, 20:27:22 »
Soft start ei vaikuta lennon aikana, vain kun kierroksia nostetaan nollasta ylöspäin. Joissain radioissa on delay toiminto jolla voi hidastaa kaasun muutosta lentotilasta toiseen vaihdettaessa.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #7 : 14 Maaliskuu, 2009, 21:02:02 »
Luulen että tossa Dualsky lennokkisäätimessä ei ole mitään soft start. Hampaat lähtee todella helposti.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #8 : 14 Maaliskuu, 2009, 21:04:22 »
Yleensä kun säädin kerran saavuttaa pyydetyn kierrosluvun, soft start poistuu käytöstä. 7C radiossa ei ole viivettä säädettävissä lentotilan vaihtoon.

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #9 : 14 Maaliskuu, 2009, 21:12:20 »
Luulen että tossa Dualsky lennokkisäätimessä ei ole mitään soft start. Hampaat lähtee todella helposti.
Noissa ohjeissa lukee ->kohta 5
Feature Explanation:
1. Brake Settings:Brake Enabled / Brake Disabled, default is Brake Enabled
2. Battery Type:Li-xx(Li-ion or Li-poly) / Ni-xx(NiMh or Nicd),default is Li-xx.
3. Low Voltage Protection Mode(Cutoff Mode):Power Reducing / Power Cutoff, default is Power Reducing.
4. Low Voltage Protection Threshold(Cutoff Threshold):Low / Medium / High, default is Medium.
1) For Li-xx battery,number of battery cells are judged automatically,low / medium / high cutoff voltage for each cell are: 2.5V/2.75V/3.0V.
2) For Ni-xx battery, low / medium / high cutoff voltages are 60%/65%/70% of the startup voltage.
5. Startup Mode:Normal /Soft /Super-soft, default is normal startup.
Normal is good for fixed-wing aircraft. Soft / Super-soft are good for helicopters, the initial speeds of soft / super-soft mode are pretty slow, 1sec(soft startup)
/ 2secs(super-soft startup) from startup to full speed. But if throttle is closed (throttle stick moves to bottom )and opened again(throttle stick moves up) within
3 seconds after the first startup, the startup will be in normal mode to get rid of the chances of crash caused by slow throttle response in aerobatic fly.
6. Timing:Low / Medium / High, default is Medium.
In normal cases, low timing can be used for most motors. But for high efficiency, we recommend the Low timing for 2 poles motor and Medium timing for 6
poles and above. For higher speed, High timing could be used.
Attention: High timing could cause problem with some motors. Please test on ground first!

mutta toimiiko se. ???
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #10 : 14 Maaliskuu, 2009, 21:20:06 »
Tuossa 2sec oli näköjään maksimi aika, itse käytin Kontronikissa 8sec. 2 sec lähtee varmasti hampaat.

Poissa Jonnis

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Pääratas rikki (taas)
« Vastaus #11 : 15 Maaliskuu, 2009, 18:11:31 »
Voi olla että edellinen omistaja on säätänyt tuon soft startin... Pitänee kokeilla.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3184 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2008, 21:24:19
kirjoittanut mnentwig
12 Vastauksia
7481 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 16:57:31
kirjoittanut XciD
2 Vastauksia
2259 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2009, 19:45:01
kirjoittanut Hermis
6 Vastauksia
4409 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2011, 21:13:10
kirjoittanut ropellihattu
3 Vastauksia
14203 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Joulukuu, 2011, 10:10:24
kirjoittanut ZZ