Kirjoittaja Aihe: Puulavat  (Luettu 2669 kertaa)

tuupola

  • Vieras
Puulavat
« : 20 Maaliskuu, 2009, 17:00:26 »
Olen ymmärtänyt että puulavoissa pitäisi olla jonkinlaiset kiinnikkeet. Nämä pitäisi yleensä vielä varmuuden vuoksi liimata itse epoksilla uusiksi (ameriikan foorumeissa varoiteltiin lentävistä lavoista jos ei epoksaa).

Noh joka tapuaksessa uuden HDX:n mukana tuli puulavat jotka ovat puhtaasti puulapa jossa on reikä pultille. Ei mitään kiinnikkeitä. Millaista headspeediä tällaiset puulavat kestävät?

Nimim. Eka "oikea" kopteri.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Puulavat
« Vastaus #1 : 20 Maaliskuu, 2009, 17:25:54 »
Minulla lähti Blade 400:sta halpa kiina-puulapa kesken lentoonlähdön irti ja kopteri teki hienon kuperkeikan hajottaen itsestään noin 50 euron edestä osia. Kierroksia oli vasta melko vähän, ehkä 50% kaasulla. Lavan ruuvinreijän vahvikkeet eivät olleet liimattuna lapaan ja puu sekä vahvikkeet repesivät. Toinen lapa pysyi kiinni kopterissa, tämä repeytynyt teki noin 20 metrin spurtin pitkin asvalttia. Onneksi valitsi suuntansa oikein, sillä minä oli parin metrin päässä, avokki toisella sivulla noin kolmen metrin päässä kopterista.

Eli minun neuvoni on heivata moiset lavat heti saunan pesään. Mutta kaippa ne sentään jotain kestävät, jos kopterin mukana tulivat.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Puulavat
« Vastaus #2 : 20 Maaliskuu, 2009, 17:34:54 »
Minulla lähti Blade 400:sta halpa kiina-puulapa kesken lentoonlähdön irti ja kopteri teki hienon kuperkeikan hajottaen itsestään noin 50 euron edestä osia. Kierroksia oli vasta melko vähän, ehkä 50% kaasulla. Lavan ruuvinreijän vahvikkeet eivät olleet liimattuna lapaan ja puu sekä vahvikkeet repesivät. Toinen lapa pysyi kiinni kopterissa, tämä repeytynyt teki noin 20 metrin spurtin pitkin asvalttia. Onneksi valitsi suuntansa oikein, sillä minä oli parin metrin päässä, avokki toisella sivulla noin kolmen metrin päässä kopterista.

Eli minun neuvoni on heivata moiset lavat heti saunan pesään. Mutta kaippa ne sentään jotain kestävät, jos kopterin mukana tulivat.
Tai sitte niistä saa hyvät maalinsekotus tikut. Itse vein töihin kerran Raptorin 30V2 lavat jotka oli puuta hyvin niillä maalia sekotteli.  ;D

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Puulavat
« Vastaus #3 : 20 Maaliskuu, 2009, 19:00:39 »
Itte lensin pikkurexällä TT:n puulavoilla kymmenisen lentoa ja tein normaalit temput ilman mitään muovivahvikkeita lavan juuressa, mutta epoxilla kevyesti vahvistettuna ja nupissa kiekkoina lähemmäs 3000. Hyvin toimi kunnes maassa idle päällä laitoin turhan paljon miinuskulmia jollon pamahti. Uskon että voi ihan hyvin leijutella leijuttelukierroksilla (1700-2000) ilman ongelmia.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

tuupola

  • Vieras
Vs: Puulavat
« Vastaus #4 : 21 Maaliskuu, 2009, 18:52:25 »
Itte lensin pikkurexällä TT:n puulavoilla kymmenisen lentoa ja tein normaalit temput ilman mitään muovivahvikkeita lavan juuressa, mutta epoxilla kevyesti vahvistettuna ja nupissa kiekkoina lähemmäs 3000.

Olen ymmärtänyt että muovivahvikkeet kannattaa liimata lapoihin epoksilla. Mutta miten lavat joissa ei ole muovivahvikkeita vahvistetaan epoksilla?

Noh postissa on joka tapauksessa n-kappaletta lapoja jo tulossa. Luulen että ne ovat nopeammin pöydällä kuin saan tuon rakennettua. Nuppi pitäisi säätää ja sähköt paikalleen. Sitten pääsisi tekemenään setuppia. Ensilento toivottavasti ensi viikolla :)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Puulavat
« Vastaus #5 : 21 Maaliskuu, 2009, 19:00:51 »
Jos lavassa on muovikalvo niin ota siitä pala pois lavan juuresta, ja laita ohut kerros epoxia kiinnitysreiän ympärille. Jos lapa sopii lavanpitimeen tiukasti jo alunperin niin ei välttämättä voi laittaa epoxia.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
7821 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Huhtikuu, 2008, 19:45:53
kirjoittanut juza