Kirjoittaja Aihe: Ahdas kabiini?  (Luettu 3159 kertaa)

J.Rantala

• Vieras
Ahdas kabiini?
« : 15 Syyskuu, 2007, 11:20:49 »
Ottaako teillä servohornit koppaan kiinni? Mun XL:ssä "peitto heiluu" kun sauvaa heiluttaa...  ;D
Saako sitä jollain parannettua, esim.leikkaamalla koppaa auki sieltä ylhäältä?? Mulla on uusikin koppa, kun tuo käytössä oleva on vähän rikki (edellinen omistaja aika kiireessä sitä tainnut leikellä, kun on ollut kiirus päästä lentelemään) ja jos se on mahasta (pohjalevyn alta) leikattu liian lyhyeksi, niin silloinhan koko koppa istuu vähän "nokka alhaalla". Kannattaako leikata sovittamalla sieltä alhaalta, eikä muodon mukaan?

Poissa Ville Erkkilä

• Pro torppari
    • RR-Galleria
Vs: Ahdas kabiini?
« Vastaus #1 : 15 Syyskuu, 2007, 12:23:31 »
Omassa XL:ssäni oli samanlainen ongelma. Koitin pallolinkkien paikkojen siirtelemistä ja hornien leikkaamista, mutta ei auttanut. Kuitenkaan pienestä kontaktista ei ole ollut haittaa lennätyksessä. Sain postista uuden lasikuitukopan, ja tämä on huomattavasti isompi kuin vanha muovinen. Akku mahtuu sisään helposti, ja servohornit eivät osu koppaan. Lisäksi se näyttää hyvältä :).

Poissa Pete-

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #2 : 15 Syyskuu, 2007, 15:24:36 »
Joo tuntuuhan se ottavan hiukan kiinni, mut enpä ole sen huomannut haittaavan.

J.Rantala

• Vieras
« Vastaus #3 : 15 Syyskuu, 2007, 17:59:29 »
Sain postista uuden lasikuitukopan, ja tämä on huomattavasti isompi kuin vanha muovinen. Akku mahtuu sisään helposti, ja servohornit eivät osu koppaan. Lisäksi se näyttää hyvältä :).

Minkämerkkisen kopan posti antoi? Toisaalta voisi yrittää itse värkätä lasikuidusta, ne puuhat on jo pitkään kiinnostanut...

Poissa Silli

• Tavallinen torppari
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
« Vastaus #4 : 15 Syyskuu, 2007, 22:33:04 »
Pientä varovaista lämmitystä esim ruuvarin päätä vasten ja saat koppaan pienet "kuhmut" jolloin mekaniikka ei ota enää kiinni.
Varovainen sitten myös sitä tarkoittaa  ;D

Poissa Ville Erkkilä

• Pro torppari
    • RR-Galleria
« Vastaus #5 : 16 Syyskuu, 2007, 00:45:14 »

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #6 : 04 Tammikuu, 2008, 23:04:39 »
Mulla ottaa alkuperänen lasikuitunen koppa kiinni servojen linkkeihin ja päärattaaseen. Jotain sille pitäs tehä tai pyytää kaupasta uusi.

Poissa flykari

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #7 : 06 Tammikuu, 2008, 15:49:08 »
Tuttu juttu, helppo korjata.

Katso>>>  http://lennokit.net/showthread.php?t=26305&page=32

Ohjeita kuvien kanssa.

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #8 : 19 Tammikuu, 2008, 20:15:31 »
No niin, ei päässyt katsomaan niitä kuvia ilman rekisteröintiä ja puolentoista viikon tunnusten aktivoinnin odottelua. Mulla on lasikuitu koppa, kuvissa oli muovinen. Lasikuitu tuskin muokkautuu lämmittämällä.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
3193 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2009, 15:29:33
kirjoittanut masu