Kirjoittaja Aihe: Aurinkoinen, musta päivä Jyväskylässä  (Luettu 1893 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Aurinkoinen, musta päivä Jyväskylässä
« : 22 Maaliskuu, 2009, 16:49:40 »
Molemmat reksit meni... lentokunnottomiksi. Ensimmäinen tapaus on koomisuudestaan huolimatta nolo. Onnistuin tonttaamaan ilman päälapoja!!! 450:stä vaivanneet nytkimiset oli tutkinnan alla. Servot eivät nykineet, jos perä ei pyörinyt. Laitoin hihnan taas paikalleen ja kokeilin eri tiukkuuksilla. Yhtäkkiä servot eivät enää nykineet. Testailin siinä aikani edes takaisin ja homma tuntui pelaavan. Laitoin perälapaset ja pyörittelin niiden kanssa (peräservo irti sähköistä ja kulmat nollaan). Edelleenkään ei nykinyt servot, hieno homma! Sitten kokeilin välissä servon liikealuetta rate modessa ja UNOHDIN irroittaa sen jälkeen peräservon. Viimeisen kerran ajattelin testata ennen päälapojen laittoa ja pyöräytin käyntiin... noh, sehän ei ihan pysynytkään paikallaan vaan kaatu kyljelleen hankiaiselle ja stabbaritanko väänty ja nappasi mukaansa peräservon kannen. Ei ollu uutta stabbaria mukana, joten lopahti sen kopun lennot ennenku alkokaan... ::) Ja eiku tilaamaan servon kuoria.

600:nen taas lensi hienosti kaksi tankkia. Meni inverted leijutuksia ja hienoa fly like never before menoa. Kolmannen tankin alkupuolella sammui sitten kone pystärin laella nokan osoittaessa taivaalle. Jotain tän suuntasta oon aina pelännykin käyvän... asento oli aika kurja ensimmäiselle rotaatiolle tuolla kopulla! Annoin sen lähteä tippumaan alas perä edellä ja kiepsautin ympäri ihan niinku pystärissä tehdään. Hyvä, nyt nokka sojotti maata kohti, loivensin putoamiskulmaa pitäen lapakulmat negatiivisella. Vauhtia oli hieman liikaa, joten päätin kuolettaa sitä nostaen keulaa. Hienoa, vauhti kuoleentui nätisti, kopteri vaikuttaa vakaalta, kaikki hyvin... paitsi, MITÄH? Sehän leijuu siellä nätisti 5-7 metrin korkeudessa!! Emty huutaa vierestä, että laita negatiiivista! Sormi pois suusta, kulmat taas negatiiviselle ja taas alaspäin. Parista metristä sitten hidastus ja kone hankiaiselle. Koneen asento oli mun taidoille hieman vaikea, joten tuli sen verta kallistuneena hankiaiselle, että kaatui.

Saldo:
- Stabbarin tanko
- Päälavat (toinen lapa murtui juuresta, kun osui lavanpitimeen, paremmat lavat ei varmaan olis edes hajonnu)

Vaihdoin maassa koneeseen tulpan, mutta se ei silti käynnistynyt. Pyöri kyllä startterilla. Mikähän sille tuli? Taidan laittaa oman kysymyksen tästä...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2903 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2010, 23:12:32
kirjoittanut rane78
5 Vastauksia
5177 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2015, 20:02:32
kirjoittanut oskuk
24 Vastauksia
9953 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2015, 10:00:51
kirjoittanut Tohtori R
0 Vastauksia
1751 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2019, 19:35:24
kirjoittanut matipa 74
0 Vastauksia
1313 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Kesäkuu, 2022, 14:54:33
kirjoittanut bikerer