Vantaalla tapahtui tänään......
Ajoin Jukan luokse Varistoon hieman ennen klo 14:00.
Koska Jukan 450:ssä oli etulandari poikki, niin mä lainasin hänelle sen ja mulla oli onneksi kaikenlaisia työkaluja, nippusiteitä jne. mukana, niin Jukka vaihtoi autoni peräkontin "tasanteella" landarin sekä apulandarit nippareilla kiinni.
Sitten mietittiin, mihin mennä lennättämään. Päätimme käydä Variston Rakun kentällä, mut siellä oli porukkaa, joten EI sinne. Vieressä olisi ollut luminen/kurainen alue, joten päätimme ajaa ISKU:n parkkipaikalle. No, siihenhän aurinko välillä paistoi ihan mukavasti, parkkis oli kuiva ja hieman tuulinen paikka. Päätimme kokeilla siinä kumpikin T-Rex 450:n lennätystä. Ekax Jukka, sitten minä, ekaa kertaa omalla 450:llä. Aikaa itselläni oli vierähtänyt jo kuukausia viime kerrasta Hughes300:n kanssa.
No Jukka leijutteli ihan kivasti
ja sitten tuli mun vuoroni. Nätisti ja hitaasti kopu leijuntaan, kuten Jukkakin oli jo tehnyt. Adrenaliini sekä syke olivat itselläni korkealla
, mut kummallakin meni pari akullista ihan hienosti, ilman torppeja. Jukka lensi pienen autossa lämmittelyn jälkeen kolmannen akullisen ja kopu ehjänä Virnistää.
Sitten mun vuoro kolmannella akulla.... :-) Olihan sitä pakko kokeilla leijuttaa kylki itseäni päin taas uudelleen. Mut sitten tuli vaan pieni halu myös hieman hitaasti lentää. No, kopteri lähestyi valotolppaa ja nokka oli välillä hieman itseäni päin, joten päätin, että siihen tolppaan se ei saa osua.
Tipautin tahallani kopun hieman rajusti alas, soralle, mutta asfaltti vei pyrstön takana voiton. Asfaltti oli korkeammalla kuin sora, ja pyrstölavat osuivat asfalttiin. No, niinhän siinä kävi, että perälavat menevät uusiksi, samoin pyrstön akseli (taisi katketa). No onneksi on uusi akseli varaosissa sekä lavat, jotka vaihdan. Jos jotain muuta meni rikki, niin kerron myöhemmin.
Silti oli ihan mukavaa leijutella ja kokeilla lennättää myös niin, että kylki oli itseeni päin. Jukan kopu säilyi ehjänä, mut oli ihan mukavaa, meille aloittelijoille ! Yli kax tuntia vierähti ulkoilmassa mukavasti
Videoo löytyy tästä myöhempänä ajankohtana