Tuli nyt pitkästä aikaa lennätettyä
Samanikäiselleni naapurille kun olen jo pitkään luvannut näyttää taivaslentoa ja myös kuussatkun ilmassa. Tänään puoli viiden aikoihin suuntasimme Hakunilan urheilupuistoon, hiekkaiselle futiskentälle.
Kävin jo tunti aiemmin tutkailemassa tilannetta...ei jalkapalloilijoita...jee
s
Tuulta oli
, mutta melko viileää
About + 7 astetta lämmintä.....
Kaveri kantoi putkikassini ja minä koput lentopaikalle. Sanoin hänelle, että "seuraa jatkuvasti kopteria" ja että hänen on tarvittaessa valmis olla....maastoutumaan. Pyysin häntä myös olemaan takanani, varmuuden vuoksi.... No, tikkana hän olikin.
Aurinko meni jo puiden taakse ja näpit valmiiksi hieman kohmeessa, nostin T-Rex450:n ilmaan ja eikun rauhallista taivaslentoa suuntaan jos toiseenkin. Välillä hieman kunnon pirotusta paikallaan ja toisinaan kopun annoin samalla nousta ylemmäksi ja ylemmäksi. Sitten pysäytys taivaalla, nokka itseäni kohden ja hitaasti, takaisin matalammalle ja varmasti, rauhallinen ohilento
Pari akullista lennättelin, välillä hieman myös vauhdilla puolen metrin korkeudella ja siitä ylös, kaarros ja takaisin.
Naapuri totesi, että tossa kopteroinnissa on asennetta
Tauolla harrastin pientä sauhuttelua hanskat kätösissä ja sitten olikin jo se päivän, naapurin kauan odottama näytös edessä. Kuussatku ilmaan
Kyllä siinä on lapojen "saundit" kohdallaan. Kun nostin sen auringon säteiden korkeudelle ja rauhalliset pirotukset (välillä nopeastikin), niin naapuri oli aivan "haltioissaan" !
Sit lyhyt tauko, akun vaihto ja kopu taas ylös ja hän meni sivuun, jotta näkee kuinka iso kopu "lähtee" vauhdilla eteenpäin ja pysäyhdys. No, pakitin kopun takaisin lähtöpaikalle.
En tänään siinä paikassa yrittänytkään 600:lla taivaslentoa. Vieressä olisi ollut suurempi nurmikenttä, mutten sormet kohmeessa halunnut mennä siihen paikkaan.
Kun tuota järkälettä olin myös leijuttanut kylki itseäni vasten about viiden metrin korkeudella, aivan paikallaan, niin timeri piippas ja kopu rauhallisesti maahan. Halusin vielä kerran lentää pikkuista. Kyllä nyt on vaan erinomainen fiilis
Kaupan kautta oli pakko tulla himaan.
Kummallakin kopulla siistit laskeutumiset kruunasivat myöskin osaltaan päivän treenit !!!
Ainut kurja juttu on: Nää pirun ilmat viilenee, just kun on oppinut kesän aikana paljon. Voi kun tulis jo kesä