Kirjoittaja Aihe: Vantaalla tapahtui tänään....  (Luettu 85683 kertaa)

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Vantaalla tapahtui tänään....
« Vastaus #75 : 29 Heinäkuu, 2009, 15:47:45 »
 Kiitti Jaska T, Seppo ja OP kommenteista !  :)

Videot P7280003, P7280011 ja P7280012 ovat mun lennätyksiä ja Kaapon ovat P7280010sekä viimeinen videopätkä.

Luulen, että toi taivaslennon aloitus johtui siitä, koska Jaska T sanoi mulle toissailtana puhelimessa osaavansa sen.
Onnex toi päähänpisto tuli ja meni melko hyvin.

Huomenna täytyy yrittää päästä Röylään  8)
« Viimeksi muokattu: 30 Heinäkuu, 2009, 12:52:08 kirjoittanut Iski »
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #76 : 31 Heinäkuu, 2009, 00:23:28 »
  Tänään, eli 30.07.2009 oli tarkoitus mennä Röylään lennättämään, mutta sinne meno "vesittyi" !  Sorry, fellows  :-[ , jotka olitte Röylässä  :-[

Mentiin sitten Kaapon kanssa jälleen kerran Vantaan Variston futiskentälle (hiekka sellainen).
Lennätettiin vuorotellen, sillä mun 450:ssä oli matkassa mukana seitsemän akkua, joista ajelin taivaslentoa kuus (6) akullista ja välillä testasin kykyjäni upo uudella Trex600ESP:llä. Seitsemän akullista sillä on vasta ajettu, neljä mun treenejäni  :)

Aluksi mulla oli tarkoitus ekax leijutella pikkuista, mutta en malttanut kuin hetken ja sitten lennättelin sitä taitojeni mukaisesti  ;D Välillä Kaapo leijutteli ja vetäisi korkeammalle kuin aiemmin, jos muistan oikein...?

Sitten oli toissailtaisen 600:sen vuoro, eikä enää jännittänyt kuten aiemmin. Aluksi leijuttelin, mutta sitten hieman eteen/taaksepäin, ei ihan perä itseeni. Nousu sekä laskeutumisharkkoja  :D. Muistelin, että olin tänään 600:sta kokeillut 4 akullista, mutta totuus valkeni kotona akkuja ladatessa, eli kolme akullista, yht. 15 minuuttia. Käytin sitä noin 10 metrin korkeudella !

Mutta tuolla 450:llä oli jo pakko testailla oikein kunnolla taivaslentoa ja kaukana itsestäni sekä vikalla akulla todella korkealla, nokka itseeni päin. Onneksi pääskyset väistivät  ???

Todettakoon vielä kerran, että toissailtana kokeilin tuota taivaslentoa ekan kerran ja on todella mukavaa kun oppii sen hallitsemaan. Torppi ei käynyt edes mielessäni, sillä ens viikolla on toinen kesälomajakso, kolme viikkoa ja halusin pitää kopun ehjänä. Kaapokin säästyi torpilta  ;)

Eräs ikäiseni "sälli" tuli juttelemaan alan tiimoilta...sanoi harrastavansa Cessnan lentämistä. Tietenkin tehtiin PR:ää ja kerrottiin tämän harrastuksen tiimoilta asioita !

Videot tulevat tänne, kunhan ovat latautuneet Youtubeen ! Sekä, jos muistan huomenna jotain mainitsemisen arvoista, niin editoin tätä juttua.

Iski

Edit: Tässä pari videoo...

http://www.youtube.com/watch?v=Z4Ik4a0xK7g&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=uvWCKjta3QQ&feature=channel

« Viimeksi muokattu: 31 Heinäkuu, 2009, 01:05:38 kirjoittanut Iski »
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #77 : 31 Heinäkuu, 2009, 23:04:07 »
Torstain lennätyksiin lisäten ottamani videopätkät Kaapon treeneistä. Kamerana oli silloin mun vanha Ixus 60, ja zuumina 3x optinen. Hän kuvasi silloin samoin mun treenit. Tässä Kaapoa:

« Viimeksi muokattu: 31 Heinäkuu, 2009, 23:07:09 kirjoittanut Iski »

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #78 : 31 Heinäkuu, 2009, 23:20:19 »
Iskin menohan alkaa olla jo ihan sairasta taistelulentäjän asenteella kovaa ja korkeella! :P

Kaapollakin selvää edistystä ja kun saa pupun pois pöksystä niin kyllä se parin vuoden päivittäinen simuttelu alkaa selvästi näkyä tossa teidän oppimiskäyrässä siirryttäessä 'oikeisiin' koneisiin :)

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #79 : 31 Heinäkuu, 2009, 23:30:05 »
Joo komeasti jo menee ^^
Oma oppimis käyrä laskee ku lehmänhäntä, kaverilla on simu ja koneet temppuilee (600) ja pikkukaverissa(450) ei riitä virta pitempii sessioihin  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #80 : 01 Elokuu, 2009, 00:14:38 »
Iskin menohan alkaa olla jo ihan sairasta taistelulentäjän asenteella kovaa ja korkeella! :P

Kaapollakin selvää edistystä ja kun saa pupun pois pöksystä niin kyllä se parin vuoden päivittäinen simuttelu alkaa selvästi näkyä tossa teidän oppimiskäyrässä siirryttäessä 'oikeisiin' koneisiin :)

Vai sairasta.....Sä lennät paljon paremmin kuin mä  :) Oon nähnyt sun lennosta videooooooooo !
Joo, mun asenne on kyllä ok, vanha YK-faitteri kun oon !

Mä aloitin tän harrastuksen vuosi sitten kun täytin 50  ;D Eli, kuten Kaapo ja muutkin frendit sanoo: oon NUORI ! (ja nopea ! ) Kaikki tekee omat juttunsa, kuten haluaa. Mä aloitin taivaslennon, kuten Vantaan topicista voi kaiken lukea  8)

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #81 : 01 Elokuu, 2009, 00:16:16 »
Joo komeasti jo menee ^^
Oma oppimis käyrä laskee ku lehmänhäntä, kaverilla on simu ja koneet temppuilee (600) ja pikkukaverissa(450) ei riitä virta pitempii sessioihin  :)

Ootkos taas intissä kun myyt kopuja pois ? Älä vaan lopeta tätä hienoa harrastusta !!!

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #82 : 01 Elokuu, 2009, 00:24:33 »
En oo intissä, varmaa parin vuoden aikana käymää jos eivät vapauta kokonaan,  600 vaihtasin 500. 450 ei oo pakkomyynnissä ja 250 tulee ens vk :))))

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #83 : 01 Elokuu, 2009, 00:35:34 »
En oo intissä, varmaa parin vuoden aikana käymää jos eivät vapauta kokonaan,  600 vaihtasin 500. 450 ei oo pakkomyynnissä ja 250 tulee ens vk :))))

Hieno asenne ! Mä tykkään noista sähkökopuista, koska ei oo "turhaa meteliä" paitsi lapojen äänet, jotka kruunaavat koko jutskan  ;D Mä tykkään tosta 450:stä sekä todennäköisesti myös 600ESP:stä.
No, videot näyttää, miten mä lentelen ja jatkossakin tuun Kaapon kanssa jatkamaan mun aloittamaani topicia.

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #84 : 01 Elokuu, 2009, 06:34:01 »
Eilen oltiin kamakazen kanssa rakun kentällä ja tuli otettua pari videota kopusta joka nähtiin kentällä.. :D

On se vaan komia tuo aurora :P

Poissa JJK

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #85 : 02 Elokuu, 2009, 19:59:35 »
Oisit nyt varottanut että otat videota niin oisin sitä Auroraa voinut vähän enemmän väännellä ympäriinsä :)

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #86 : 02 Elokuu, 2009, 20:17:34 »
Oisit nyt varottanut että otat videota niin oisin sitä Auroraa voinut vähän enemmän väännellä ympäriinsä :)

No en viittiny huuella takaa ettet puota sitä :D :P

Poissa JJK

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #87 : 02 Elokuu, 2009, 20:30:23 »
No joo, niinhän se on et heti ku kameralle rupee Elvistelee niin laatikossa se kopteri kotiin viedään :)

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #88 : 02 Elokuu, 2009, 20:34:54 »
Niin ja se aurora on viel neitsyt torpeissa vissiin :D

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #89 : 02 Elokuu, 2009, 23:37:26 »
Tässä Kaapon leijutus harjoitus, johon minä tulin taustalle 'esiintymään' vähän niin kuin taustatanssiaksi. Varoitus, että videon on melkoisen tylsä enkä olisi julkaissut sitä ilman pakottamista ja sormiruuvilla uhkailua :P - no ei vaines - ihan viihdyttävää leijutusta koko rahan edestä :D

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #90 : 02 Elokuu, 2009, 23:44:57 »
En uskaltanu nostaa ylemmäs kun piti seurata millon se isokopteri tippuu niskaan :P

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #91 : 05 Elokuu, 2009, 22:11:21 »
Sori,mut tää menee taas hieman "väärin", mut kun oon Vantaalta, niin haluan kirjoittaa hieman myös tänne.

OT: Tuli ajettua vanhempien mökille Poriin sunnuntaina ja paljon tuli hienoa jenkkiautoja vastaan, kuten myös vanhoja klaimppareita ym. vanhoja, hienoja autoja  :D

Tänään tulin takas himaan, mut yhtään kuvaa/videoo ei tullut reissusta otettua.
Yhteensä mökin pihassa 8x8 metrin alueella tuli pikkuista 450:tä leijuteltua ja muutakin pientä kikkailua tehtyä. Pääasiassa leijuttelua mahdollisimman paikallaan, myös kolmen sentin korkeudella epätaseissa nurmikossa. Yhteensä 152 minuuttia ja 8 min. per akku ja kopu ehjänä !  ;)  ::) 8)

Seuraavan kerran otan 600ESP:n mukaan ja kokeilen Viasveden pienellä pallokentällä ja jos saan luvan, niin myös viereisellä pellolla  8)
« Viimeksi muokattu: 06 Elokuu, 2009, 14:32:03 kirjoittanut Iski »

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #92 : 06 Elokuu, 2009, 20:37:07 »
 Tään piti ekan kerran mennä Assembly 2009, mutta päätimme Kaapon kanssa mennä Varistoon hetkeksi treenaamaan kopuja  :D ja vasta huomenna Assyihin !

Kun ei ollut syönyt mitään koko päivänä, niin ei jaksanut edes kokeilla 600:sta. Oli kuuma ja ajattelin vaan leijutella 450:llä, mutta pari akullista (16 min.) putkeen tuli lennettyä kunnon kasia ja taivaslentoa ! Kaapo leijutteli välillä.

Yhteensä neljä 8 minuutin sessioo vetäisin ja korkeammalle ja kauemmaksi kuin koskaan ennen !!!

Sitten meinasin ajaa Röylään, mut "takki" oli ihan tyhjä ja väsynyt fiilis, eikun himaan..... :(

Toivottavasti lauantaina tulis mentyä Röylän pelloille...yritän ainakin  8)

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #93 : 15 Elokuu, 2009, 21:08:08 »
Tänään lähdettiin kamakazen kanssa rakun kentälle varistoon :D

Tehtiin kolme onnistunutta fpv lentoa.Omista treeneistä on yksi video "oli pakko jotain videoo ottaa" kamakaze unohti muistitikun kotiin"kirottua"joten jäi ne fpv kuvaus lennot tallentamatta ???

Nätti aamu oli niin kuin videosta näkyy :P

Tässä mun treeni video Tylsää katsottavaa mutta menkköön ;D

« Viimeksi muokattu: 17 Elokuu, 2009, 11:03:08 kirjoittanut Kaapo »

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #94 : 15 Elokuu, 2009, 21:46:34 »
Kaapo: Tosta se etenee....

Sä otit "apupyörät "pois ennen mua, mutta tsemppiä peliin, kopu korkealle ja eikun menoksi !

Tiedät, kuin mä sen tein vajaa kolme viikkoa sitten  :D

Rohkeutta kehiin ja anna palaa !!! Hyvä,että Kamakaze pistää suhun "virtaa" ja rohkeutta, kuten minäkin !!!

EDIT: Eli vajaa kolme viikkoa sitten aloitin taivaslennot  :)
« Viimeksi muokattu: 15 Elokuu, 2009, 22:40:44 kirjoittanut Iski »

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #95 : 15 Elokuu, 2009, 22:35:54 »
Niin iski minä pakotin sut ottaan ne pirun landarit pois :P

Tässä on nyt vaan ollu NIIIIIN paljon hajoamisia ilmassa että en uskaltanu vielä kokeilla tuon enempää rohkeata lentoa ??? Nyt kopukka alkaa olla sellanen että voi jopa lentää! :D

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #96 : 16 Elokuu, 2009, 03:42:11 »
Voin todistaa, että kaikki Kaapon edistyneemmät liikkeet meni hallitusti ja oppiminen uuden 'ikävän' asennon kanssa oli sellasta 1-2 kertaa ja sitten se jo oli kuten muutkin asennot. Lisää vain sellasta ikävän tuntuista lentämistä, missä on vähän paska jäykkänä kokoajan niin alkaa ne simun temput siirtyä oikean kopterin kanssa ihan samaan malliin :P

Harmittaa vietävästi, että ei saatu mielestäni todella hallittuja FPV lentoja talteen kun urpona jätin sen muistikortin kotiin. Ensimmäistä kertaa kaikki käännökset oli oikeasti täysin hallittuja ja kuvassa olisi ollut jotain katsottavaa - no pitää ens kerralla muistaa ihan kaikki varusteet...

Kehitettiin uusi laskeutumistapa myös tuossa FPV: ssä siten, että Kaapo otti lasit pois minulta juuri kun olin saanut kopterin paikalleen noin 15m-20m korkeuteen suoraan eteeni ja näin voin itse laskeutua. Tässä on ensiarvoisen tärkeää, että kaveri kääntää lentäjän pään tarkasti sinne missä kopteri on tai tulee romua, mutta hyvin se meni :)

« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu, 2009, 03:59:33 kirjoittanut kamakaze »

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #97 : 19 Elokuu, 2009, 23:06:29 »
Tänään sitten lähdettiin ismon (ei Iskin) kanssa variston pallokentälle.

Otin pienen pätkän ismon lennoista ja hyvinhän tuo alkoi jo sujua ;D

Omia lentoja ei keritty kuvaan ku alkoi olla jo aika pimeetä kun itse aloin lennätään ???

« Viimeksi muokattu: 01 Maaliskuu, 2010, 14:17:43 kirjoittanut Iski »

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #98 : 20 Elokuu, 2009, 21:20:03 »
Tänään oli tarkoitus näyttää faijalle ekaa kertaa, miten T-Rex600ESP leijuu sekä T-Rex450:n taivaslentoa.

Kaapon kanssa sovittiin myös, että hänkin saapuu paikalle, siis Vantaan Variston fudis hiekkakentälle.

(Viime perjantaina näytin Hakunilan urheilupuistossa naapurilleni kahdeksan minuutin lentonäytösen, ennen kuin alkoi satamaan kaatamalla ! )

Tänään ei ollut tarkoituskaan "vetää" mitään taistelulentoa, vaan rauhallista taivasajoa pikkuisella. Rauhallista se olikin, mutta kun tuuli suoraan silmiin, auringon ollessa takana, niin hiki valui silmiini, joka teki puuskittaisen tuulen takia lentämisestä haasteellisemman.  8)

Pari nuorta tyttöä tuli myös seuraamaan lentojamme, joten pyysin heitä nätisti siirtymään hieman kauemmaksi, turvallisuuden takia. No, niinhän myös tapahtui, että tytöt siirtyivät  :) Niin ja eräs nuori about 12v seurasi myös meidän lentoharkkojamme.

Kaapokin tuli paikalle treenaamaan. Sitten olikin mun vuoro testata ja näyttää faijalle, ekaa kertaa 600:sta ilmassa ! Olin ladannut vastariakun 10.8 ja se piippasi, joten luulin sen olevan melko tyhjä. Hetken kuluttua tajusin, että swash oli liian alhaalla ja kun sen nostin ylemmäksi, laitoin vastarin akun jälleen kiinni, niin ledit näyttivätkin ihan jees ja sitten olikin aika nostaa se leijuntaan sekä toisella akulla myös korkeammalle. Mahtavat saundit lavoista lähtee  ;D Lähes kuin Iso kopteri olisi leijunut lähellämme.

Kaapo treenasi omia kuvioitaan ja sen jälkeen otin jälleen pikkuisen ilmaan. Perä toimi paremmin kuin aiemmin,tänään. Lopuksi lensin vain 2 ja puoli minuuttia, käyttäen 450:n kaukana ja korkealla, välillä muutaman piron tehden. Kun kopu oli kauempana kuin koskaan ennen, niin pidin nokka itseäni vasten, ja hanaa ja sieltähän se saapui kauniisti takaisin luokseni. Ennen laskeutumista siirsin sen kylki itseäni vasten lähelleni ja laskeuduin hitaasti, mutta tyylikkäästi. (oma mielipiteeni)

Myöhemmin Juttelin Kaapon kanssa puhelimessa ja kummankin fiilikset sessiosta olivat todella positiiviset  :P

Eli näin tämä meidän aloittelijoiden kehitys jatkuu ja jatkamme kirjoittelua  :D

Poissa Ege

• Seniori torppari
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
« Vastaus #99 : 20 Elokuu, 2009, 21:26:14 »
Hienoa huomasitko että iso kopteri on paljon rauhallisempi ajaa tai riippuu säädöistä mutta ei niin tuuliherkkä.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2429 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2007, 21:31:42
kirjoittanut JiriK
69 Vastauksia
26981 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Tammikuu, 2015, 17:07:01
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
3803 Lukukerrat