Kirjoittaja Aihe: Vantaalla tapahtui tänään....  (Luettu 85687 kertaa)

Kaapo

• Vieras
Vs: Vantaalla tapahtui tänään....
« Vastaus #100 : 20 Elokuu, 2009, 21:32:49 »
Tänään oli tosi loistava ilma. Lennot meni oikein hyvin ei torppeja :P
Ensi kerralla pitää olla tarkempi kun lennättää ettei käy samaa kun tänään kävi >:(

Joku satunainen ohikulkia pääsi livahtamaan keskelle lennätys aluetta ilman että kukaan edes kerkesi sanoa mitään itse huomasin vasta kohalla! Luojan lykky että kopteri oli leijunnassa eikä esim täydessä vauhdissa..

Tästä opin että kaverin on oltava tarkkana mitä muualla tapahtuu kun ei pilotti voi katella taakseen ???

Minusta iski lensi tänään paremmin kuin ennen,vaikkakin rauhallista menoa oli ;D

Että näin täällä vantaalla taas tänään :D

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #101 : 20 Elokuu, 2009, 22:05:41 »
Hienoa huomasitko että iso kopteri on paljon rauhallisempi ajaa tai riippuu säädöistä mutta ei niin tuuliherkkä.

Moikka !

Kyllä se tämän päivän puuskittaisella tuulella mun mielestäni oli, mutta ei todellakaan kuten mun pikkuinen  :)
600:en massa on ihan huomattava ja sen kyllä tuntee ! Kunhan vaan pääsen sen kanssa "tutuksi", niin eiköhän sekin lennä samoin (paremmin) kuin 450:nen !

Kävi tänään ajatus 600:lla jo taivaslentoakin kokeilla, mutta täytyy sitten mennä Röylän pelloille  ;) , ettei satu vahinkoa muulle/muille, kuin kopulle  ???

Kummatkin ovat kivoja, kun vaan asiat kantapään kautta oppii, unohtamatta simuttelua  ::)

Pahus kun ei tullut videoo päivän treeneistä vaikka pokkari olikin mukanani. Päätin antaa faijalleni sekä Kaapolle livekuvaa, ilman kameraa  ;D

Edit: Mun T-Rex600ESP on SeppoMikaelin säätämä, ja hänen kokemuksen takia kopteri on LOISTAVA, säädöiltään ja hänen pitkää "pinnaa" kunnioittaen, että se valmistui yhteistyönä ja pysyy mun "hyppysissä" !!!!!!!!!
« Viimeksi muokattu: 20 Elokuu, 2009, 22:15:52 kirjoittanut Iski »
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #102 : 20 Elokuu, 2009, 22:12:30 »
Olisit sanonu et sulla on kamera eiköhän meistä eläkeläisistä joku olis kuvannu :D

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #103 : 20 Elokuu, 2009, 22:36:37 »
No, seuraavan kerran sitten !

Tänään olis mun mielestäni kylläkin saanut rauhallisten lentojen (450) sekä leijuttelujen kuvaa sekä loistavaa 600:n ääntä !

4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #104 : 21 Elokuu, 2009, 07:46:28 »
Edit:kopteri on LOISTAVA

Hitsit!
Nyt kyllä huolestun...
Et ole missään vaiheessa sanonut että kopterisi oli radioaktiivinen!

Oikeesti tuo kuussatanen on pöydällä huolellisesti perussäädetty ja radioon on naputeltu rauhalliset käyrät.
Pidemmälle ei minun taitoni riitä...

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #105 : 21 Elokuu, 2009, 19:14:18 »
Seppo, ei se ole radioaktiivinen vaan erittäin hyvin toimiva. Kaikki vaan riippuu musta, eli leijuu loistavasti !
Oon varmaan perän säätöjä itse alkukesästä "räpeltänyt", mut tsekataan se sun kaa joskus. Kun olen tottunut pikkuiista käskettämään, niin ehkä tuulen vaikutus oli mun "liioittelua", joten älä hämmenny !  :)

Nyt kirjoitan tätä broidin läppärillä Porin lähistöllä...mahtava sää vaikka hieman viileää näin meren äärellä.
Koput jätin himaan, sillä tuun jo sunnuntaina himaan.

Kyllä kunnioitan 600:sta enemmän kuin pikkuista  ;D

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #106 : 24 Elokuu, 2009, 21:13:06 »
Tänään taas tapahtui vantaalla..

Tänään sen tein ekat onnistuneet invertedit 8) Ja tämä kaikki tuli videolle ;D

Kamalan yllytyksen ja uhkailun jälkeen nakkasin kopterin selälleen ja se meni ihan hyvin loppujen lopuksi.
Alun perin olimme menossa variston pallo kentälle mutta siellä alkoi junnujen jalkis matsi joten heitin siellä vain komeat näytös ajot rauhallisesti taivaalla ja lapset tykkäs :D Kovasti olisivat halunneet että korkeemalle mutta 450 kopu on niin pieni että eipä sitä kauhian ylös voi ajaa ilman kiikareita ;D ;D

Kamakaze otti videota mun menosta ja sitä nyt sitten odotellessa että saa upittua ne johki... :P

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #107 : 24 Elokuu, 2009, 21:18:40 »
Mun olis pitänyt olla paikalla, niin olisivat skidit nähneet 450:sen korkealla ja välillä pirottaen, mutta kun joiduin jo menemään töihin  :( Perhana loma kun jo loppui  ???

Viedeoita tässä kovasti odottelen !!!!!!!!!!!!!!

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #108 : 24 Elokuu, 2009, 21:24:10 »
Olisit vaan tullut töiden jälkeen niin olisit nähny ihan livenä ;D

Sitä videota itsekin haluisin katella kun olin niin peloissani lennon jälkeen etten ees muistanu mitä temppua tein ;D Jouduin tarkistamaan kamerasta että oliko se ihan oikeesti inverted :D

Nyt Kamakaze youtuben uploadiiin ne videot yleisö vaatii 8) :D

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #109 : 24 Elokuu, 2009, 23:32:49 »
Yleisön voimakkaan painostuksen alaisena tässä se on vihdoin ja viimein - Kaapon eka Flippi :)

(videossa menee vielä muutama minuutti, että rendaantuu)

Kyllä oli hauskaa kun Kaapo otti kopun alas ja kädet vatkas kun vanhalla mummolla kun kahvit on jäänyt juomatta :D

Eipä siitä omasta ekasta flipistäkään niin kauaa ole, että enkö muistais kuinka hieno fiilis siitä tuli ja sydän hakkas ihan sairaasti. On nää vaan niin ikävän kalliita pelejä, että välillä kyllä vieläkin kirpasee vatsan pohjasta asennon tajun kadottua tai kun kokeilee jotain uutta.

Hienosti se meni Kaapo - huomenna sitten uusia temppuja tekemään ja kohta voidaan haastaa Joensuun mafia näissä tempuissa :)

Poissa Kallio

• Seniori torppari
  • :.
« Vastaus #110 : 25 Elokuu, 2009, 00:21:26 »
Hienosti meni ;)  mulla tais olla pari kk sitten ihan samanlaiset tärinät, ensimmäisen flipin jälkeen ;D P

Lähtikö perä vähän omille teille?
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #111 : 25 Elokuu, 2009, 00:23:50 »
Aurinko paistoi silmään hiukan pahasti vaikka oli lasit niin en oikeen hahmottanu minne se kippas siinä takas oikeen päin tullessa ja perä hiukan muljus vikaan :D

Poissa Kallio

• Seniori torppari
« Vastaus #112 : 25 Elokuu, 2009, 00:34:22 »
Aurinko paistoi silmään hiukan pahasti vaikka oli lasit niin en oikeen hahmottanu minne se kippas siinä takas oikeen päin tullessa ja perä hiukan muljus vikaan :D

Teitkö flipin nokka ylöspäin(tikku alas)? ei oikein erottanu tuosta kuvasta. Mulle on jotenkin luontevampaa tahdä alakautta ja kolmas kerta muuten toden sanoi... ;D
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #113 : 25 Elokuu, 2009, 00:36:45 »
flippasin sen peränkautta eli tikku alas ja sit kun oli ympäri ni tikku taas als ja oli oikein päin :D :D

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #114 : 25 Elokuu, 2009, 00:39:14 »
Mä onnistuin ekalla ja tein kaksi yhteensä flippejä kahella eri lennolla ;D
Mulle on helpompi tollai se käänellä jotenkin olen nyt tottunut tollai simussa sen tekeen ni meni vanhalla kaavalla 8)

Poissa Kallio

• Seniori torppari
« Vastaus #115 : 25 Elokuu, 2009, 00:46:15 »
Mä onnistuin ekalla ja tein kaksi yhteensä flippejä kahella eri lennolla ;D
Mulle on helpompi tollai se käänellä jotenkin olen nyt tottunut tollai simussa sen tekeen ni meni vanhalla kaavalla 8)

Mulle huudeltiin neuvoja, et kumminpäin kannattaa tehdä, tein "väärin", tuli tosiaan ihan selkärangasta ;D
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #116 : 25 Elokuu, 2009, 00:47:41 »
Huomenna vetäsen parit funnelit ja tictokit ni sitten alkaa olla paketissa tää harjoittelu osuus ;D

Nyt on niin mukava lentää kun olen korjannut muiden tekemät asetukset ja nyt on kopu mielestäni hyvä siis minulle :D Eipä ne edelliset asetuksetkaan huonot ollu ei vaan olleet mun tarpeisiin sopivat :D
« Viimeksi muokattu: 25 Elokuu, 2009, 00:50:25 kirjoittanut Kaapo »

Pertti

• Vieras
« Vastaus #117 : 25 Elokuu, 2009, 14:56:13 »
Itellä oli samat fiilikset n. viikko sitten, kun tein ekan flipin 450Prolla.
Paitsi ei kädet ehtinyt täriseen kun juoksin sisälle kopu kädessä raportoimaan tsättiin kekelle ja uggikselle että miten meni. :)
Siinä tohinassa jäi sitten radiokin nurmikolle :D

Nyt niitä on tullutkin tehtyä n. 15kpl ja kopteri on ehjä.

Onnittelut!

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #118 : 25 Elokuu, 2009, 15:02:19 »
Jostain syystä tuo kopterin katollaan käyminen on vaan niin palkitsevaa. Sen muistaa, vaikka ensilentoa ei muistakaan. (ainakaan minä)

Koha:n ekaa luuppia juhlittiin taannoin aamukolmeen :)

Pertti

• Vieras
« Vastaus #119 : 25 Elokuu, 2009, 15:04:06 »
Forest Gumbia lainaten:
Se on hassua mitä ihminen muistaa. Itse en muista syntymääni tai ensimmäisiä syntymäpäiviäni, mutta ekan flipin kopterilla muistan :D

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #120 : 25 Elokuu, 2009, 15:17:46 »
Jostain syystä tuo kopterin katollaan käyminen on vaan niin palkitsevaa. Sen muistaa, vaikka ensilentoa ei muistakaan. (ainakaan minä)

Koha:n ekaa luuppia juhlittiin taannoin aamukolmeen :)

Juu mulla juhlaa riitti koko illaksi myös ;D kaverin kanssa istuttiin ja katottin tota videoo ja naurettiin kimpassa mun käsien vapinaa :D :D

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #121 : 26 Elokuu, 2009, 21:33:54 »
Mietin tänään töiden jälkeen, kummanko otan mukaan päivän treeneille, 450:n vaiko 600:sen, ellei sitten molemmat. Olin jo välillä käynyt tarkastamassa paikan, ettei siellä ole jalkapalloilijoita. Siis Hakunilan urheilupuistossa.

No, päätin ottaa mukaani 450:sen, sillä eilen illalla parkkipaikalla, kymmenen sentin korkeudella leijuttaen, kopun tsekkauksen jälkeen, totesin sen olevan ihan ok. Pari ruuvia pyrstössä olivat löysällä, jotka olin kiristänyt viime tortain jälkeen.

Tuuli melko paljon, mutta kun oli seitsemän akkua mukanani, niin päätin hieman lennättää sekä LEIJUTTAA  :D
Aluksi tuntui, että perä ei pidä kunnolla, mutta silti en antanut sen itseäni lannistaa. Kopukka leijuntaan ja sitten ylöspäin ja idle1 päälle ja eikun taivaalle, välillä pirottaen tahallaan nopeasti ylöspäin. Sitten siellä korkeuksissa pysäytin nokka itseäni vasten ja ohjasin sen luokseni, takaisin, ja ohilento ja jälleen loiva kaarros. Välillä leijutin nokka itseäni päin about 10 metrin korkeudella, nokka kohti tuulta, ja yrittäen pitää paikallaan leijutuksessa. Sehän onnistui melko mukavasti. Sen jälkeen lentelin kasia, myös pääni yli (niin ei sais tehdä?). Oli todellakin miellyttävää, kun välillä kopu nousi korkealle pois minusta, vauhdilla käännös taivaalla ja sen jälkeen pysäyttäen sen kylki itseäni vasten luonani...jne..
 Sen jälkeen alkoikin välillä rauhallinen taivaslennon yritys...käännöksiä ym.....

Vaikea enempää kuvailla lentoani, sitten timer piippasi 8 minuutin lennon jälkeen, jolloin laskeuduin takaisin hiekalle.
Kokeilin akun vaihdon välillä perän hihnan kireyden, se tuntui hieman löysältä, mutta takas taivaalle.
Toisen akun ollessa lähes 8 minuutin timerin rajoilla, kuuluikin outoa ääntä ja tajusin sen johtuvan perähihnan löysyydestä. Alas ja nopeasti siisti lasku maahan, idle1:llä ja holdi päälle !!!

Hihna olikin jäänyt jo melkein jumiin perästä, eli oli hypännyt osittain pois rattaalta.
Siihen lopetinkin päivän lentoharjoitukset ja takaisin kotiin, kaupan kautta  :D

Oli todella mukava parin akullisen sessio, ja sauvakävelijät olivat varmaan ihmeissään, kun lensin melkoisella vauhdilla, tosin en en heidän lähelle, mutta varmaankin kuulivat "suloiset" lapojen äänet  ::)

« Viimeksi muokattu: 28 Elokuu, 2009, 23:57:41 kirjoittanut Iski »

Poissa AriP

• Tavallinen torppari
  • Helsinki
« Vastaus #122 : 27 Elokuu, 2009, 11:22:03 »
Mietin tänään töiden jälkeen, kummanko otan mukaan päivän treeneille, 450:n vaiko 600:sen, ellei sitten molemmat. Olin jo välillä käynyt tarkastamassa paikan, ettei siellä ole jalkapalloilijoita. Siis Hakunilan urheilupuistossa.

No, päätin ottaa mukaani 450:sen, sillä eilen illalla parkkipaikalla, kymmenen sentin korkeudella leijuttaen, kopun tsekkauksen jälkeen, totesin sen olevan ihan ok. Pari ruuvia pyrstössä olivat löysällä, jotka olin kiristänyt viime tortain jälkeen.

Tuuli melko paljon, mutta kun oli seitsemän akkua mukanani, niin päätin hieman lennättää sekä LEIJUTTAA  :D
Aluksi tuntui, että perä ei pidä kunnolla, mutta silti en antanut sen itseäni lannistaa. Kopukka leijuntaan ja sitten ylöspäin ja idle1 päälle ja eikun taivaalle, välillä pirottaen tahallaan nopeasti ylöspäin. Sitten siellä korkeuksissa pysäytin nokka itseäni vasten ja ohjasin sen luokseni, takaisin, ja ohilento ja jälleen loiva kaarros. Välillä leijutin nokka itseäni päin about 10 metrin korkeudella, nokka kohti tuulta, ja yrittäen pitää paikallaan leijutuksessa. Sehän onnistui melko mukavasti. Sen jälkeen lentelin kasia, myös pääni yli (niin ei sais tehdä?). Oli todellakin miellyttävää, kun välillä kopu nousi korkealle pois minusta, vauhdilla käännös taivaalla ja sen jälkeen pysäyttäen sen kylki itseäni vasten luonani...jne..
 Sen jälkeen alkoikin välillä rauhallinen taivaslennon yritys...käännöksiä ym.....

Vaikea enempää kuvailla lentoani, sitten timer piippasi 8 minuutin lennon jälkeen, jolloin laskeuduin takaisin hiekalle.
Kokeilin akun vaihdon välillä perän hihnan kireyden, se tuntui hieman löysältä, mutta takas taivaalle.
Toisen akun ollessa lähes 8 minuutin lennon jälkeen, kuuluikin outoa ääntä ja tajusin sen johtuvan perähihnan löysyydestä. Alas ja nopeasti siisti lasku maahan, idle1:llä ja holdi päälle !!!

Hihna olikin jäänyt jo melkein jumiin perästä, eli oli hypännyt osittain pois rattaalta.
Siihen lopetinkin päivän lentoharjoitukset ja takaisin kotiin, kaupan kautta  :D

Oli todella mukava parin akullisen sessio, ja sauvakävelijät olivat varmaan ihmeissään, kun lensin melkoisella vauhdilla, tosin en en heidän lähelle, mutta varmaankin kuulivat "suloiset" lapojen äänet  ::)

Onneks olkoon, se on kivaa kun on mukavaa.  :) Siellä Vantaalla nähtävästi harrastellaan ahkerasti, mikäpäs sen mukavampaa.

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #123 : 27 Elokuu, 2009, 11:30:42 »
Toisen akun ollessa lähes 8 minuutin lennon jälkeen, kuuluikin outoa ääntä ja tajusin sen johtuvan perähihnan löysyydestä. Alas ja nopeasti siisti lasku maahan, idle1:llä ja holdi päälle !!!

Siihen lopetinkin päivän lentoharjoitukset ja takaisin kotiin, kaupan kautta  :D
Oletko jo poistanut sen idler pulley'n?

Tuossa Jyrin viestissä malliksi kuva, josta ko rulla on poistettu.

Erilaisia modauksia ja parannelmia koko viestiketjussa
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #124 : 27 Elokuu, 2009, 14:16:55 »
Kiitti AriP ! Jeps, mukavaa oli vaikka yksin olinkin. Jotkut Vantaalla harjoittelee enemmän kuin mä, mutta itse olen omaan kehitykseeni tyytyväinen  :D Olen kaikki akulliset sekä lennätysajat paperille kirjannut, mutta täytyis kirjaa ne mikrolle ja laskea.

Sammy, joku ehdotti mulle jo keväällä, että ottaisin idler pulley'n pois, kun vaihdoin hihnan, mutta pidin sen siinä kuitenkin. Ehkäpä otan sen nyt pois. Ja kiitti linkistä, täytyy katsoa vielä tänään :)

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2430 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2007, 21:31:42
kirjoittanut JiriK
69 Vastauksia
26981 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Tammikuu, 2015, 17:07:01
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
3803 Lukukerrat