Kirjoittaja Aihe: Vantaalla tapahtui tänään....  (Luettu 85678 kertaa)

Kaapo

• Vieras
Vs: Vantaalla tapahtui tänään....
« Vastaus #125 : 27 Elokuu, 2009, 15:04:57 »
Minä se iski olin kuka ehdotti sen pulleyn poistoa jos muistat ni mulla se piro ei lakannut kun hihna loikkas pois paikaltaan sen pikku rullan takia ;D

Rullan poistoa suosittelen lämpimästi tuntui olevan ihan ylimääränen osa ;)

seppomikael

• Vieras
« Vastaus #126 : 27 Elokuu, 2009, 18:04:28 »
Minä vähän luulen ettei se ihan turha ole.

Ohjaa hihnan paremmin putken sisään. Ja luulen että hankaussähköongelmia on vähemmän niissä koptereissa missä se ohjain on paikallaan. Mutta tämä on puhdasta arvausta.

Toki sen ohjurin kanssa täytyy olla tarkempi hihnan kireyden kanssa.

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #127 : 27 Elokuu, 2009, 18:39:57 »
Minä vähän luulen ettei se ihan turha ole.

Ohjaa hihnan paremmin putken sisään. Ja luulen että hankaussähköongelmia on vähemmän niissä koptereissa missä se ohjain on paikallaan. Mutta tämä on puhdasta arvausta.

Toki sen ohjurin kanssa täytyy olla tarkempi hihnan kireyden kanssa.

Jep hankaus sähköstä pääsee kätevästi siliconspraylla eroon joten tuskin on iso ongelma itellä ei ole ollu ongelmaa sen poiston jälkeen ...!

Seuraava mielipide. ::)

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #128 : 28 Elokuu, 2009, 12:34:44 »
Tänään lähdin klo 6 aamulla kokeilemaan kopua korjauksen jäljiltä :D

Pientä hienosäätö tehtyäni kopu alkoi toimimaan hyvin,sitten ilmaan ekaksi hiukan pitch jumppaa jotta voi olla varma että on negatiivisia kulmia ettei ole idle1 jääny pois päältä ja kone hallitusti nurinpäin..

Pientä haparointia suuntien kanssa mutta jes se pysyi nurin päin ja sain alas ehjänä....

Pakko oli tulla informoimaan käsien tutinan lomassa että nyt se perhana onnistu ja ekalla yrityksellä ei edes levinny käsiin flippi ai että on mahti viilikset...... :P

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #129 : 28 Elokuu, 2009, 12:35:20 »
Tää oli niin tyyli suoritus että nyt menen alkoon ostamaan rommia....... ;)

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #130 : 29 Elokuu, 2009, 00:19:10 »
Edelliseen lentokertomukseeni viitaten.... ;D

Vaihdoin eilen illalla/yöllä 450:n peräputken sekä hihnan, joka meni poikki, kun aloin kopuani korjaamaan. Seppo tuumas textarilla, että siinä menee helposti pari tuntia, kuten hänelle aikaa ehdotin..
Niinhän siinä kävi, pari tuntia näin aloittelijalla hurahti, mutta myös välillä hajonnutta tietokonettani ihmetellen sekä läppäriä  ???
Nyt on sitten pyrstö vaihdettu ja tänään illalla tein kahdeksan minuutin testileijutukset pihalla, pihavalon loisteessa. Ihan kevyttä leijutusta 5-10 sentin korkeudella ja taas tuntuu kopu pelittävän.

Kuten edellisessä kirjoituksessa mainitsin, ettei perä oikein pidä, niin syykin löytyi kopua korjatessa.
Gyro lähti irti kun korjasin "pikkuistani". Tänään sain duunin jälkeen Kaapolta kiinnitysmateriaalia, joten sekin on nyt OK  :)

Tästä tämä tredi jatkuu ! Harjoitus tekee mestarin (tai ei ehkä näin ikinuorena kannata elvistellä  ;D :D)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa kamakaze

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry #0011
« Vastaus #131 : 29 Elokuu, 2009, 13:56:47 »
Se Iski nopeutuu siitä tosi nopeasti - itselläni meni myös kauan ennen kun hommasin torquen - sen kanssa sai alussa niin paljon harjoitusta peräputken vaihdosta, että nyt menee enää 15min :D - harmi kun nyt tuli vaihdettua toi vähän kolhunen putki ja ei jaksa vaihtaa uuteen...

tuupola

• Vieras
« Vastaus #132 : 29 Elokuu, 2009, 14:03:22 »
Harjoitus tekee mestarin (tai ei ehkä näin ikinuorena kannata elvistellä  ;D :D)

Tuo kyllä pitää paikkansa. Mulla on torppauksen jälkeen yleensä noin 2 tunnin kuluttua kopteri taas säädöissä ja ilmassa :)

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #133 : 29 Elokuu, 2009, 17:41:02 »
Tänään lähdettiin sitten aamusta kamakazen kanssa lento puuhiin :D

Nyt löysimme hyvän paikan lennättää jossa saa olla rauhassa ei siis ole pahemmin missään asustusta ihan korvessa :o Tässsä pieni video pätkä paikasta.. 

Tuolla otimme sitten hiukan fpv lentoja jotka ainakin minusta onnistui hyvin tosin pilotti saattaa olla eri mieltä asiasta :D Itse lentelin sellasta älä riko kopteria lentoa "suomeksi mummo tyylillä"

No uudella lentopaikalla kaikki meni nappiin ja mitään ei hajonnut lentelin vielä tohon päälle 4 akullista viereisellä pallokentällä ja nyt latailen taas lisää jos viel kerkeis ennen sateen tuloa lentään neljä akkua..

Edit:  Ei alkanut satamaan lentelin vielä 4 akullista tossa variston pallokentällä tuli ensimmäiset taivas lennot ajettua..Fiilis korkeella kun kopu säilyi ehjänä. ;D

« Viimeksi muokattu: 29 Elokuu, 2009, 21:32:09 kirjoittanut Kaapo »

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #134 : 30 Elokuu, 2009, 11:40:59 »
Eilen sitten yöllä lähdin kokeilemaan valolapoja :D

Koska olin yksin en saanut lennosta kuvaa mutta laitanpa yhden kuvan kopusta valolapojen kera ;D
Kivan näköinen tuo kopukka oli taivalla ihan kun olisi ufo ollu taivaalla :D

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #135 : 30 Elokuu, 2009, 17:36:27 »
Tänään lähdettiin kamakazen kanssa rakun kentälle ja ilma oli mitä mainioin :D :D

Törmättiin toiseen kopu kuskiin ja annettiin hiukan asetus apua samalla :P
Nappasin huonon kuvan kookkaasta ohjaimesta.. :D

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #136 : 30 Elokuu, 2009, 17:39:33 »
Toi on vissii joku multiplexin ohjain, tai jotai.
Onks toi multiplex?

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #137 : 30 Elokuu, 2009, 17:44:01 »
graupnerin mc-sarjalainen taitaapi olla. Oiskohan MC-22?

Lennuporukat käyttää kynäotteen kanssa noita pulpetteja+pulpettimallisia ohjaimia. Olisha ne kätevämpii mutta ohjelmoitavuudessa noiden kanssa on usein panostettu liidokeihin....

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #138 : 30 Elokuu, 2009, 17:44:35 »
Mä en tiä mutta iso se oli kun katto läheltä ni mun kopu on saman kokonen ;D

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #139 : 30 Elokuu, 2009, 17:47:17 »
Sen kanssa ku lentää ni menee selkä katki ku on nii painava ;D

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #140 : 30 Elokuu, 2009, 18:31:31 »
No nyt tätyy hieman miettiä, laittaisinko torppijutun eileseltä tähän säikeeseen vaiko torppaukset osioon. Syy, miksi nyt tätä mietin on se, että torppasin 450:n Porvoon lähellä Askolassa.

Kahteen paikkaan en sitä taida laittaa. Torppi oli just oma mokani ja ja meni aika paljon rikki...ehkä ?

Täytyy laittaa myssy päähän ja miettiä ja kirjoittaa sitten jokin jutun "poikanen" kuvien kera.....
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #141 : 30 Elokuu, 2009, 23:38:50 »
Nyt kello on 23.37 ja meinaan koettaa taas valolapoja :D

Jos huomisessa lehessä on ufo havaintoja se olin sitten vaan minä ;D

Poissa MikaH

• Opetteleva torppari
  • **
« Vastaus #142 : 30 Elokuu, 2009, 23:56:15 »
Nyt kello on 23.37 ja meinaan koettaa taas valolapoja :D

Jos huomisessa lehessä on ufo havaintoja se olin sitten vaan minä ;D

No me luetaan huomenna "Kaapon torpit" - osiota  ;D ;D

-Mika-
450 Rekkula+Dx6i

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #143 : 31 Elokuu, 2009, 08:00:31 »
En mä nyt ihan aina säre mun kopukkaa  :P

Hienosti meni yölennätys kun laitoin pienen ledi lampun peräputken päälle että näki sen perän asennon pimessä paremmin ;D

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #144 : 01 Syyskuu, 2009, 21:12:44 »
Viime viikolla kun olin eräänä yönä saanut T-Rex450:n "iskuun" eli kunnolla korjattua, niin.......

Sitten menin tätini ja hänen miehensä luokse yökylään ja tarkoitus oli mm. "lentonäytös"  ;) Askolassa, Porvoon lähellä.
No, demothan menee aina jossain kohtaa pieleen..aluksi näytin tätini miehelle kunnon rauhallista, välillä hieman nopeaakin taivaslentoa  :)

Unohdin jälleen kerran laittaa timerin radiosta päälle, joten se eka akullinen jäi noin 5 minuutin lennätykseksi.
Tätini tuli sitten myös katsomaan miten kopu lentää...meni muutama minuutti taivaslentoa, pirotusta ym.  ::)

Sitten tapahtui itselleni "jotain", ohjausvirhe ja kopu tuli kuin Naton ohjus tonttiin, eli syöksyi maahan, huh huh  ???
Sitten en viitsinyt enää 600:sta edes kokeilla vaan siirryttiin...viihteelle ...... 8)
Kuvat laitan tänne torpin jälkeen, kunhan saan tuon viime viikolla hajonneen PÄÄtietokoneen jälleen kuntoon.

Torppisaldo oli loppujen lopuksi pieni:

Stabbarin tanko solmussa
Lepatusakseli aivan kiero
Pääakseli kierona myöskin
Alignin hiilarilavat "solmussa"
Peräputki aivan mutkalla (sen suoristin käsin, hieman vartaloani käyttäen ja taas pelittää)
Pyrstön evä meni hieman rikki, joten senkin vaihdoin.

Korjasin kopun sunnuntaina illalla ja eilen pihalla, parkkipaikalla sitä testailin noin 16 minuuttia, kuten myös tänään, tunti sitten.
Kaksi akullista...yhteensä 16 minuuttia.
Sain taas puhdistettua koivusta tippuneet lehdet pois, matalalla leijuttaen, rapun edestä  ;D

Tää olis ollut pakko laittaa Torppiosioon, mut haluan jatkaa tätä säiettä  :D
Tästä hymyillen eteenpäin !

Eli näin nämä Vantaan porukan lennot jatkuvat !

Iski

Edit: Joku sanoo sitä jeesuspultiksi, niin onhan sekin mennyt jo vaihtoon kolmasti,koska pultti mennyt poikki. Pultti, joka tulee pääakselin läpi ylhäällä.

« Viimeksi muokattu: 02 Syyskuu, 2009, 21:57:17 kirjoittanut Iski »

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #145 : 01 Syyskuu, 2009, 21:20:11 »
Ikävä juttu tuo torppi.. Näitä aina sillon tällön tulee itekin tänään jotain pudottelin mutta selvisin vammoitta..Kävin tänään röylässä tosin lennot jäi multa melkein tekemättä näin niin hurjan torpin jotta jätin leikin tältä päivältä ;D Yhden akun leijuttelin ku alkoi hirvittää jos taas nyt torpin ::)

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #146 : 01 Syyskuu, 2009, 21:25:12 »
Ei se mikään ikävä torppi ollut, ONNEKSI ei kenellekään meistä tapahtunut mitään..., mutta kyllä se jälleen opetti VAROVAISUUTEEN !!!!!! !!!!

Rahaahan siinä vaan menee.......

Tavallaan kun ajattelee, niin ikävää oli se, että oli seitsemän akkua mukana ja tokalla jo torppasin  ???

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #147 : 02 Syyskuu, 2009, 21:39:20 »
No tänään tapahtui taas vantaalla ;D Kävin kokeilemassa valolapoja ja sain siitä aika huonon videon aikaseksi ;D

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #148 : 02 Syyskuu, 2009, 21:41:12 »
Lavat näkyy oikeesti paremmin mulla vaan on huono kamera mikä ei osaa kuvata noin hämärässä..
 :P
« Viimeksi muokattu: 02 Syyskuu, 2009, 21:56:00 kirjoittanut Kaapo »

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #149 : 02 Syyskuu, 2009, 21:59:41 »
Viime vuonna tein itse ledivalot Hughesiin ja nyt on suunnitteilla myös 450:seen  8)
Täytyy nyt miettiä, tarviinko sitten enää yölapoja ostaa, hmmmmmm  ::)

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2429 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2007, 21:31:42
kirjoittanut JiriK
69 Vastauksia
26979 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Tammikuu, 2015, 17:07:01
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
3803 Lukukerrat