Kirjoittaja Aihe: Vantaalla tapahtui tänään....  (Luettu 85674 kertaa)

Kaapo

• Vieras
Vs: Vantaalla tapahtui tänään....
« Vastaus #150 : 04 Syyskuu, 2009, 15:39:38 »
Ja tilasit silti ne valolavat ;D ;D

No ei tuo mitään hyvät ne on hiukan vaikeat kyllä saada tasapainoon mutta muuten kivat ;D

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #151 : 04 Syyskuu, 2009, 20:59:14 »
Joo, valolavat tulevat ens viikon alussa 450:een  ;D

Nyt on pikkuisen stabbarin tanko kireällä osien vaihdon jälkeen ja kävin äsken pihalla leijuttamassa akullisen (8 minuuttia), pihavalon loisteessa.
Ihan hyvin toimii, mutta joku ammattilainen sanois, et mun rekkulan säädöt eivät ole parhaat mahdolliset.

So what, ainakin pysyy mun "hyppysissä" ja huomenna Röylään lennättämään pikkuista ja 600:n otan myös mukaani  ;D
Jaska T. kuitenkin patistaa mut ottamaan sen ilmaan  ??? 8) ::)

Iski
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa jaska.t

• Modetorppari
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
« Vastaus #152 : 04 Syyskuu, 2009, 21:16:54 »
Ilman muuta haluan nähdä miten isompi
pysyy hallinnassa.Mitä isompi kopteri painavampi
sitä helpompi lennättää. :)

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #153 : 04 Syyskuu, 2009, 21:43:07 »
Jaska: Mä "ehkä" oon toista mieltä, mut mut.....No, mun 450:n oletkin jo nähnyt kunnon taivaslennossa  :)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix

Poissa masu

• Wikiadmin
  • Seniori torppari
« Vastaus #154 : 04 Syyskuu, 2009, 21:46:02 »
Jaska: Mä "ehkä" oon toista mieltä, mut mut.....No, mun 450:n oletkin jo nähnyt kunnon taivaslennossa  :)
Kyllä se isompi kone minustakin on helpompi lennättää, mutta henkinen kynnys on vaikeampi ;).

Poissa jaska.t

• Modetorppari
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
« Vastaus #155 : 04 Syyskuu, 2009, 22:10:32 »
Ise aloitin joskus zap 400 sähköllä.
Siitää,ei tullut yhtään mitään.
Vaikka sain hyviä säätö apuja
kunnonon kurulta Jonilta.
Menin suoraan poltikseen siitä,
se lähti.Vieläkään,en osaa kunnolla
lennättää jotain sinne päin.Kun aloitin,
ei ollut montaakaan lennättäjää espoossa.
Nyt nautin siitäkin mitä osaan,ja varsinkin
hyvästä porukasta mitä,olen oppinut tuntemaan.

Poissa Ege

• Seniori torppari
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
« Vastaus #156 : 04 Syyskuu, 2009, 22:20:06 »
Mitä nyt olen nähny ni Jaska hallitsee kopterin ja leijunta se vaikein on uskokaa varsinkin tuulella pitää paikoilla joka suuntaan.

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #157 : 04 Syyskuu, 2009, 22:56:43 »
Oon ennenkin verrannut 450:aa piikin prätkään (noin 17 heppaa) ja 600:sta 1100cc prätkään (122 heppaa). Näistäkin on kokemusta  8)

KAUAN sitten siirryin muutaman vuoden jälkeen piikistä suoraan 850cc Suzukiin, prätkään. Tää menee vähän OT, mut haluan vaan viestittää jännityksen tunnetta erilailla  :)

Kyl mä uskallan autolla ajaa, Saksan baanalla + kahtasataa sekä prätkällä yli 20 vuotta sitten ajoin 220 km/h täysillä matkavarusteilla, kaksi "päällä".

Eli, kunnioitan ehkä liikaakin 600:en lennättämistä, mutta sitten kun sillä vedän taivaslennon ekaa kertaa, niin kannattaa pysytellä kaukana  :).

No, ehkä huomenna.........???  ;D

EDIT: Tuuli ei mua enää pelota ollenkaan  ??? Tai sitten pitää tuulla ja oikein kunnolla !!!!!

« Viimeksi muokattu: 04 Syyskuu, 2009, 22:59:24 kirjoittanut Iski »

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #158 : 04 Syyskuu, 2009, 22:57:55 »
Tänään taas tapahtui vantaalla..

Lähdettiin kamakatsen kanssa ulkoiluttamaan kopuja rakun kentälle... ;D
Testattiin mun ledi lapoja aika kivat nuo on lentää illalla ;D Tässä aika huono laatunen video kun parempi kamera jäi kamakazelta kotio ni pokkari kameraaan tyytyminen tällä kertaa.. :(

« Viimeksi muokattu: 01 Maaliskuu, 2010, 14:10:46 kirjoittanut Iski »

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #159 : 05 Syyskuu, 2009, 19:05:53 »
Eiliseen viitaten, tämä ei tapahtunut Vantaalla, vaan Röylän pelloilla, Espoossa:

Vs: Röylän pellot (Röyläntie 38)
« Vastaus #234 : tänään kello 16:21:40 »
« Viimeksi muokattu: 05 Syyskuu, 2009, 19:25:16 kirjoittanut Iski »

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #160 : 17 Syyskuu, 2009, 20:22:13 »
Kun en kopuleirille saanut majoitusta järkättyä ja YK-kaverini tarvitsi apuani, niin lounaissuomessa yhden 8 minuutin lentonäytöksen näytin kaverilleni, viikonloppuna. Ja pari muutakin näytöstä yölavoilla  :)

Tänään oli pakko mennä ulko-oven luo leijuttelemaan pikkuista. Välillä hain uuden akun himasta ja jälleen leijuttelemaan. Myös hieman matalalentoharjoitusta treenasin sekä "rauhallisia ympyröitä" , välillä tehden  :)
Yhteensä puoli tuntia treenasin  ::)
Naapurit olivat ihmeissään, jotka eivät olleet ennen moista lentolaitetta livenä nähneet  ;)

No, huomenna uudet kujeet, jos vaan ei sada !

Iski

PS. Satuin vilkaisemaan ikkunastani ulos, iltapäivällä, kun hieno musta Bemari tuli "vauhdilla" kaupan parkkikselle. Kukakohan oli ???  ;) ?

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #161 : 17 Syyskuu, 2009, 20:45:26 »
Niin mikä? hieno musta proteesi?  ???

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #162 : 17 Syyskuu, 2009, 20:55:54 »
Niin mikä? hieno musta proteesi?  ???

Sorry, väärä vastaus  :)
Kyseessä on auto  ;) ja henkilö  ;)
« Viimeksi muokattu: 17 Syyskuu, 2009, 20:58:02 kirjoittanut Iski »

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #163 : 17 Syyskuu, 2009, 21:15:40 »
Niin mikä? hieno musta proteesi?  ???

Sorry, väärä vastaus  :)
Kyseessä on auto  ;) ja henkilö  ;)

Yleensähän sen proteesin joku omistaa  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

puisto_kemisti

• Vieras
« Vastaus #164 : 17 Syyskuu, 2009, 22:54:10 »
Iski se tunnollisesti päivittää tätä säiettä... :)

Niin sitä pitää, ite ku vähä laiska päivittelemään yhtään mitään...

Kaapo

• Vieras
« Vastaus #165 : 17 Syyskuu, 2009, 23:00:20 »
Iski mennäänpäs lentämään että saadaan jutun juurta tänne hitusen ;D ;D

Tai edes torppi osastoon :D

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #166 : 10 Lokakuu, 2009, 19:07:57 »
Tuli nyt pitkästä aikaa lennätettyä  :)
Samanikäiselleni naapurille kun olen jo pitkään luvannut näyttää taivaslentoa ja myös kuussatkun ilmassa. Tänään puoli viiden aikoihin suuntasimme Hakunilan urheilupuistoon, hiekkaiselle futiskentälle.
Kävin jo tunti aiemmin tutkailemassa tilannetta...ei jalkapalloilijoita...jee :D Tuulta oli  8), mutta melko viileää :( About + 7 astetta lämmintä.....

Kaveri kantoi putkikassini ja minä koput lentopaikalle. Sanoin hänelle, että "seuraa jatkuvasti kopteria" ja että hänen on tarvittaessa valmis olla....maastoutumaan. Pyysin häntä myös olemaan takanani, varmuuden vuoksi.... No, tikkana hän olikin.

Aurinko meni jo puiden taakse ja näpit valmiiksi hieman kohmeessa, nostin T-Rex450:n ilmaan ja eikun rauhallista taivaslentoa suuntaan jos toiseenkin. Välillä hieman kunnon pirotusta paikallaan ja toisinaan kopun annoin samalla nousta ylemmäksi ja ylemmäksi. Sitten pysäytys taivaalla, nokka itseäni kohden ja hitaasti, takaisin matalammalle ja varmasti, rauhallinen ohilento  :) Pari akullista lennättelin, välillä hieman myös vauhdilla puolen metrin korkeudella ja siitä ylös, kaarros ja takaisin.
Naapuri totesi, että tossa kopteroinnissa on asennetta  ;D  ???

Tauolla harrastin pientä sauhuttelua hanskat kätösissä ja sitten olikin jo se päivän, naapurin kauan odottama näytös edessä. Kuussatku ilmaan  ::)

Kyllä siinä on lapojen "saundit" kohdallaan. Kun nostin sen auringon säteiden korkeudelle ja rauhalliset pirotukset (välillä nopeastikin), niin naapuri oli aivan "haltioissaan" !

Sit lyhyt tauko, akun vaihto ja kopu taas ylös ja hän meni sivuun, jotta näkee kuinka iso kopu "lähtee" vauhdilla eteenpäin ja pysäyhdys. No, pakitin kopun takaisin lähtöpaikalle.
En tänään siinä paikassa yrittänytkään 600:lla taivaslentoa. Vieressä olisi ollut suurempi nurmikenttä, mutten sormet kohmeessa halunnut mennä siihen paikkaan.

Kun tuota järkälettä olin myös leijuttanut kylki itseäni vasten about viiden metrin korkeudella, aivan paikallaan, niin timeri piippas ja kopu rauhallisesti maahan. Halusin vielä kerran lentää pikkuista. Kyllä nyt on vaan erinomainen fiilis  ;D Kaupan kautta oli pakko tulla himaan.

Kummallakin kopulla siistit laskeutumiset kruunasivat myöskin osaltaan päivän treenit !!!

Ainut kurja juttu on: Nää pirun ilmat viilenee, just kun on oppinut kesän aikana paljon. Voi kun tulis jo kesä  ::)

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #167 : 24 Lokakuu, 2009, 17:54:57 »
Viimeksi ennättänyt kokeilla kopuja Hakunilan urheilupuistossa kax viikkoa sitten.

Tänään päätin mennä tsiigaileen, ettei siellä olis koirien ulkoiluttajia tai palloilijoita.
Onneksi ei ollut ja päätin, että on pakko mennä kokeilemaan "pikkuista" vaikka ilman lämpötila olikin vain noin 3,5 astetta plussan puolella.

Päätin kokeilla yhden akullisen (rajoitin akullisen viiteen minuuttiin) ihan parkkipaikan vierellä sijaitsevalla hiekkakentällä. Tein itselleni selväksi, että, jos ei sormet mee liian kylmäksi, niin sitten meen isolle aukealle kunnolla lennättämään. Tein järkiratkaisun ja jatkoin samalla paikalla, pääasiassa tavoitteena leijutus.

Lähellä yksi pikkuinen poika isänsä "opissa" harjoitteli aidan toisella puolen pikkuisella mopolla ajelua. Kun isänsä alkoi tutkailemaan mopoa (tai pientä krossipyörää), niin sälli alkoi lähestymään mua. Olin jo välillä lennätellyt kasin tapaista taivaslentoa, mut oli pakko vaan leijuttaa ja seurata nappulaa, joka tuli kohti. No, sitten hän kääntyikin takas oman kulkuneuvonsa luokse.

Yx autoilija myös seurasi hetken pirotustani, leijutusta sekä hidasta taivaslentoa. (Onneksi sain olla rauhassa).

Kolmannen akullisen yritin leijuttaa vain aivan paikallaan, eri korkeuksissa, pääasiassa matalalla, mut sormet olivat jo aivan "jäässä" ja päätin luovuttaa kun timer piippasi :(  Akkuja oli mukana seitsemän.

Eli näin Vantaalla tänään. Tylsää kun on noin kylmää ja itse aiheutettu, että sormet kohmettuu noinkin nopeasti  :o, mutta tässä taas muille....tylsää luettavaa  :D 

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #168 : 24 Lokakuu, 2009, 18:04:09 »
Eihän toi mitään tylsää ole vaan treeniä.  8) itse taas heräsin vasta 14:00 ja en lennättäny yhtään huomenna olis sisävuoro ni Quarkkia ilmaan.

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #169 : 24 Lokakuu, 2009, 18:13:19 »
Moikka, Ege !

Heitit paremmaksi, sillä itse nousin "jo" noin yhdeltä  ;D

Kiitti, jos ei ole tylsää luettavaa  ;) Haluan vaan pitää yllä tätä aloittamaani kirjoittelua  :)
Hienoa, että pääset sisälle treenailemaan ! Harvinaista herkkua  8)

Itse tykkään treenata myös leijuttamista, eri korkeuksilla ja kopun ollessa eri suunnissa, itsestäni katsoen.
Matalalla, noin 15 sentin korkeudella tuo leijutus on mukavan haasteellista vaikka sekin sujuu jo ihan mukavasti  8)

Poissa Ege

• Seniori torppari
« Vastaus #170 : 24 Lokakuu, 2009, 18:16:44 »
Joo meni saunassa muutama Eagle 3 liikaa ni nyt joutu korjaa on tää foorumi parempaa luettavaa ku päivän lehti.  ;D

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #171 : 24 Lokakuu, 2009, 18:46:11 »
Oot oikeassa  :)

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #172 : 25 Marraskuu, 2009, 21:52:44 »
Viimeisen T-Rex450:n ulkoiluttamisen jälkeen, ei ole ulkona, omasta toimestani, lennätyksen tiimoilta mitään uutta kerrottavaa....paitsi... ..  :)...

Nyt oon himassa eli kotioloissa lennättänyt tuota pienintä, Blade mSR:ää ja mukavasti "pelittää" !
Tunteja on jo kerääntynyt "hieman", mut eihän tääl' voi kaikkea paljastaa, siis, koskien tulevia pikkujouluja  ;D
(Siitä tilaisuudesta kun en tiedä, mitä tuleman pitää, ku en oo koskaan ennen osallistunut  ::) ! )
Jos vaikka joutuu "rääpäle" saunan kiukaan päälle..NO, ei ainakaan mun kopu  ;D !
No, pitää myöntää, et tämänkin kirjoituksen olis' voinut jättää "väliin"  :)
Mutta..mutta...kun Vantaalla näin vain tapahtuu......... ;) pienin askelein, eteenpäin  :-[

Kyl tämän saa poistaa, jos joku niin haluaa.........(kunhan pidän tätä säiettä..., yllä  ;D )

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #173 : 27 Marraskuu, 2009, 19:22:39 »
Blade mSR tänään....

Väsyneenä, aamuvuoron jälkeen kotiuduin ja ajattelin ottaa iltapäiväunet. Jäi ottamatta...
Mutta, oli ihan "pakko" jälleen kotona antaa hieman kyytiä tuolle pienimmäiselleni  ;)

Kuusi akkua täynnä virtaa...., mut neljännellä tuli liikaakin "ahnehdittua", eli pienessä
olohuoneessa kopun pyrstö osui kotiteatterin äänentoiston räkkiin =?("()"/(&"&/%¤ !,
sillä seurauksella, että pyrstöroottorin moottori sanoi itsensä "irti" !
Olin päivällä ajatellut, että teippaisin sen kuten seuraavassa linkissä mainitaan, mut jäi tekemättä   >:( itselleni.

Eli kyllä se on teippaamisen arvoinen !

Nyt täytyy vaan laittaa varaosatilaus menemään, jotta pääsis nopeasti jälleen sillä
"leikkimään"  ;)

Enemmän tää torppi "ketuttaa" kuin, että olis T-Rex 450:n torpannut  ::) ???

Poissa Iski

• Seniori torppari
« Vastaus #174 : 27 Marraskuu, 2009, 19:40:09 »
Tässä pari kuvaa....

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2429 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2007, 21:31:42
kirjoittanut JiriK
69 Vastauksia
26979 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Tammikuu, 2015, 17:07:01
kirjoittanut vee73
2 Vastauksia
3803 Lukukerrat