Kirjoittaja Aihe: Miksi ihmeessä venestamia pitää valaista?  (Luettu 1964 kertaa)

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Miksi ihmeessä venestamia pitää valaista?
« : 22 Maaliskuu, 2009, 20:51:26 »
Lentelin tänään kaikessa rauhassa Merisataman venelaiturilla, kun kopterini lentoradalle kiilasi röyhkeästi valaisintolppa. Pamaus oli vaikuttava. Törmäyksen jälkeen Gauini päätti vielä pudota kolme metriä alempana odottavalle betonilaiturille, vaikka pehmeän lumen peittämää merenjäätä olisi ollut ympärillä vaikka miten paljon.

Spektaakkelimaisesta kolahduksesta huolimatta vauriot jäivät vähäiseksi:

- 2 x hiilikuitulavat
- mutkalle vääntynyt mainshaft (oli niin kierossa, että piti hakata vasaralla ulos)
- mutkalle vääntynyt tail output shaft
- 2 x M2 ruuvit
- 1 x linkkitanko
- Eikä mitään muuta!

Lisäksi tail gearbox vääntyi noin 15 astetta vinoon mutta onneksi Taiwanilainen alumiini taipuu myös takaisin päin. Vähän harmittaa koska keli oli mitä mahtavin ja vasta ensimmäinen akku oli menossa. Toisaalta, viimeiset 80 lentoa meni ilman että yhtään osaa olisi hajonnut.





« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2009, 08:56:48 kirjoittanut Picofly »

Poissa jpietari

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Pietarinen RC-Kopterit Ry / 0016
Vs: Miksi ihmeessä venestamia pitää valaista?
« Vastaus #1 : 22 Maaliskuu, 2009, 21:08:49 »
Kestävyys on kyllä hyvä ominaisuus EP200:ssa, olisivatkohan muovilavat kestäneet tuonkin torpin ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
4143 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Marraskuu, 2007, 23:48:07
kirjoittanut Yippo
7 Vastauksia
6278 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2008, 00:51:41
kirjoittanut Ege
15 Vastauksia
11201 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2011, 18:33:14
kirjoittanut njs
4 Vastauksia
3208 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Marraskuu, 2008, 21:51:19
kirjoittanut Hermis
7 Vastauksia
3351 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2015, 12:18:51
kirjoittanut oskuk