Kirjoittaja Aihe: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta  (Luettu 34176 kertaa)

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« : 25 Maaliskuu, 2009, 18:11:44 »
Onpas taas helpottunut olo, kun sai kopterin kuntoon. Useampi päivä siinä menikin.

Noparin vaihtohan lähti siitä, että vanha Eskyn nopari ylikuumeni ja katkaisi sähköt metrin korkeudessa, jolloin maakosketuksessa lapa iski peräputkeen kolon. Lennätin tämänkin jälkeen vähän, eli kuvittelin ongelmaksi vain sivuäänen, koska hihna hankasi peräputkeen kolhun kohdalta.

Vahingosta viisastuneena vaihdoin noparin parempilaatuiseen, vaihdoin myös peräputken ja hihnan. Peräputken vaihdon yhteydessä oli myös hyvä vaihtaa muovinen perä aiemmin pussiin jääneeseen alumiiniperään (kuvittelen, että alumiinisten lavanpitimien tuoma lisäpaino saattaa kumminkin parantaa perän toimintaa; aiemmin ajattelin, että koko alumiiniperä on vain lisäpainolasti). Lisänä vielä, että gyro, servot ja vastari alkoivat käymään uuden noparin antamalla 6 voltilla.

Eli ei muuta kuin noparin säätöjen jälkeen ulos kokeilemaan. Gyroakaan en jaksanut penkissä säätää, eli otin työkalut mukaan. Tulos oli, että väristää ja ei meinaa saada edes ilmaan ja jos vähän sai ilmaan, niin muljahtelee kummasti. Myös perä vaeltaa oudosti. Lapauraa yritin myös ulkona säätää, mutta huonolla menestyksellä.

Sitten meni pari iltaa sisäsäädöissä. Pääakseli meni vaihtoon. Oli suora, no tulipahan vaihdettua (ei ollut helppoa). Vieläkin väristää, lapakulmia yritin säätää yhden illan. Sitten luovutin ja laitoin kopterin penkkiin. Perä ei tosiaankaan pitänyt, servon asennolla ei tuntunut olevan vaikutusta vaeltamiseen. Luulin jo gyron säätöjen muuttuneen 5 V -> 6 V muutoksessa. Alumiiniperää kasatessa olin jättänyt perästä sen hihnaa painavan pyörivän osan pois, en kumminkaan vielä lähtenyt sitä lisäämään. Kopterioppaastakaan (mun tulostettu versio saattaa olla vanha) en löytänyt paljoa apua. Perän vaeltamiseen löytyi kumminkin syy. Kasatessa jätin tarkoituksella perälavat hyvin löysälle. Pieni kiristys auttoi. Jos tätä ei ole oppaassa, niin voisi olla hyvä lisätä (?).

Toisen ongelman selvitystä yritin jatkaa lapakulmien säätämisellä ja lapauran katsomisella penkissä. Ei meinannut tulla yhtään mitään. Viimeiseksi, kun ei enää muuta keksinyt perän säädössä havaittuun roottorikehän outoon muljahteluun, niin päätin tarkastaa lavanpitimien kiinnityksen lepatusakseliin. Sieltähän se vika löytyi, akseli oli kyllä hyvin kiinni, mutta aivan kiero. Onneksi sattui olemaan vielä yksi uusi lepatusakseli ja kumit varastossa. Vaihdon jälkeen lapakulmat ja lapaura asettui heti sopivasti kohdilleen.

Eli perälapojen pieni kiristys, lepatusakselin vaihto ja pallolinkkien ja laakereiden öljyäminen sai taas kopterin kuntoon. :-)

Semmoinen huomio vielä, että pieni väristys voi johtua itse alunupistakin (nyt ainakin muilta osin värinät minimoitu).

ps. Tarina alkoi täältä: http://www.kopterit.net/index.php?topic=3437.0
« Viimeksi muokattu: 25 Maaliskuu, 2009, 18:14:06 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #1 : 14 Huhtikuu, 2009, 18:53:01 »
Vieläkin kopteri vikuroi. Mahdollinen syykin löytyi, eli aiemmin vaihdetut silmukkalinkit hankasivat (alumiinisiin) päälavanpitimiin, eikä servo oikein keskittänyt. Hiomapaperilla 0,2 mm (mitattu) pois, niin herkistyivät. Näköjään muissakin pusseissa samaisia varaosasilmukkalinkkejä. Alkuperäiset olivat herkät tuon alunupin kanssa. Onhan tuossa stabilointilapojen ohjauksessa toki klappiakin melkoisesti.

Halvat (ja epätasapainoiset; tasapainotus teipit lähteneet kävelemään) kevyet puiset lavat vaihdoin myös painavampiin tavallisiin varaosalapoihin, josko värinä vähän pienenisi.

Pahempi vika oli päälavanpitimille menevien linkkien molemman pallolinkin irtoaminen swasplatelta (tai siis olivat pyörineet aivan auki, mutta eivät olleet vielä irronneet). Eipä ollut lukitetta (olivat turhan kireällä tehtaan jäljiltä aikanaan). Onneksi huomasin värinöistä maassa.
« Viimeksi muokattu: 14 Huhtikuu, 2009, 18:59:36 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #2 : 21 Huhtikuu, 2009, 18:43:11 »
Viitisen akullista on tullut käytettyä 6 V -asetuksia. Tänään vajaat kolme akullista puuskaisessa säässä. Kyllä pirun kiikkerä on (servot reagoi turhan ärhäkästi tämmöiselle aloittelijalle), kun ei ole radiossa puolittajia eikä expoja käytössä. Perä ainakin vispasi tänään kuin haavanlehti, todella vaikea leijutettava ulkona tuulisessa säässä (no joo, gyron limit näytti olevan 100 % servon liikealuesäätökokeilujen jäljiltä - vasta tätä kirjoittaessa huomasin tarkastaa).

Ja nyt on sitten jo yksi niistä "uusista" akuista pimeänä (tai siis yhdestä yksi kenno 0 volttia). Kerran pääsi vähän lipsahtamaan yhden kennon jännite alle 3 V:iin säätöjen yhteydessä, eli tässä kai sitten seuraus. Onneksi 1010B ei anna ladata tämmöistä (itseasiassa ei anna edes monitoroida).

Latauksesta sen verran, että kolme 3s 2200 mAh Lipoa sarjassa ladattaessa 2A virralla balansointilatausohjelma lla kestää pahimmillaan reilut 2,5 tuntia. Ei kiva.

Pitänee jossain vaiheessa miettiä rinnakkaislatausta ja sitä kautta virran kasvattamista. Tähän tyyliin:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=10909267&postcount=2204
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=932319

« Viimeksi muokattu: 21 Huhtikuu, 2009, 18:54:09 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #3 : 03 Toukokuu, 2009, 15:40:14 »
Siirryin takaisin 5 V -asetuksiin (ainakin tilapäisesti) käyttäen regulaattorina eskyn noparia. Ongelmana perän huono pito. Välillä pitää, mutta välillä lähtee hiljalleen vaeltamaan. Penkissä sain säädettyä paremmaksi eli käytännössä järjestin vähän johtoja (BEC:n johdot menivät samaan nippuun gyron johtojen kanssa, ehkä häiriötä, koska esiintyy vain roottorin pyöriessä) sekä gyro reilusti irti rungon päällä makaavasta aileron servosta (myös värinä johtui gyroon). Jatkan tätä ihmettelyä myöhemmin.

Kakkosbeltissä oli vielä eilen ongelma lapauran kanssa. Syyksi paikantui löystynyt päälavanpitimen palloarmi (oli puoliksi irti). Takaisinlaittaessa sain sen sitten murtumaan, joten meni vaihtoon. Korjauksen ja säädön jälkeen kakkosbeltti toimii kuin unelma (siis mitä nyt beltiltä voi odottaa). Tänään meni puskaisessa tuulessa neljä akullista ja tuntui todella hyvältä tuulesta huolimatta (välillä piti tuulen takia tosin maassa vähän odotella). Laskuissakin oli kiva herkutella ilman harjoitusjalaksia.  :D  Kuten joku jossain aiemmin kirjoitti, niin neljä akkua on aika hyvä optimi yhdeksi lennätyskerraksi. Ensi kerralla voisi ehkä kokeilla vakauttaa tuulessa lentoa lisäämällä painoa (kun ei vielä isompaa kopteriakaan ole), lieköhän kukaan kokeillut...
« Viimeksi muokattu: 03 Toukokuu, 2009, 15:43:10 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #4 : 04 Toukokuu, 2009, 15:04:45 »
Jes jes jes! Nyt se on vihdoinkin tilattu, 600 ESP nääs. Myyjä lupasi laittaa huomenna postiin ja kotona pitäs olla kahdessa päivässä. :D

Sitten vaan gyroa ja peräservoa etsimään (mikäs sen uuden Futaban malli nyt olikaan vai pitäisikö ottaa "GY401 peruspaketti sillä perusservolla"). Uudet radiot tarvitsisi myös (T10CHP ehkä huomenna tilaukseen). Ainakin yhden akun. Ja "vähän" varaosia.

Tuli vähän ehkä liikaa innostuttua, kun beltin pyörittely meni niin hyvin eilen, no nähtäväksi jää miten tässä lopulta käy, jaksaako innostusta riittää vai meneekö rojut lopulta myyntiin.  ::) Vaimolle ei taida vielä uskaltaa kertoa, ennenkuin on pakko (eli joutuu ottamaan paketin vastaan, kun itse olen taas kerran reissussa).
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2009, 15:17:21 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #5 : 04 Toukokuu, 2009, 19:03:39 »
Hienoa, onnea uudelle koneelle! Pitäsi olla hieman helpposäätöisempi ja vakaampi kuin Beltit  ;).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #6 : 04 Toukokuu, 2009, 19:11:24 »
varmasti tulee olemaan positiivinen yllätys ja suuri ero belttiiin ^^ itsekkin kyseistä servoa etsiskelen (9254) 600N rekkulaan..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #7 : 05 Toukokuu, 2009, 21:45:46 »
Kumma kyllä beltti lensi tänäänkin 2 akullista vielä ihan hyvin (piti päästä hyvällä ilmalla kokeilemaan taas - osia voi tutkia huonolla säällä netistä).

Joo, mutta menipäs tuon gyro/servoyhdistelmän ja lähettimen valinta vähän hankalaksi. No eihän noilla mitään kiirettä ole...

Tarve olisi ehkä GY401/S9254:lle, mutta halua GY520/BLS251:lle. Tosin GY520:n saatavuus täällä nolla. Eikä GY520:stä ole vielä turhan paljon tietoakaan netissä (esim. säädöistä T10C:n kanssa, kokemuksia tms.).

Lähettimen kanssa tuli myös pulma, eli T10:stä on ainakin 2 kopteriversiota. Toisessa (T10CGH) ilmeisesti lähetinmoduuli integroitu sisään, enkä tiedä voiko käyttää muiden ulkoisten moduulien (Assan, Corona tai Futaban oma 35 MHz moduuli) kanssa. Hinta on toki halvempi. Toinen (T10CHP) sitten se vanha malli, jossa varmasti pitkä antenni mukana.

Lähettimelle tarve ehkä T10:lle, mutta halua T12FG:lle, josta myös eri malleja.

Ikävä kyllä katsoa noita lähettimien ja vastareiden hintoja verrattuna Spektrumin "halpavehkeisiin"... Mutta, kun kerran on siirtynyt JR PROPO:sta pois Futaban suuntaan (lennokkien kanssa), niin ei siitä taida paluuta olla...

« Viimeksi muokattu: 05 Toukokuu, 2009, 21:49:19 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #8 : 06 Toukokuu, 2009, 14:17:33 »
Tänään taas 2 akullista lensi hyvin. Toisen uskalsin lentää puoliksi peräti idle-up tilassa. Kun ne potikat olivat keskiasennossa (ja kierroksia tarpeeksi), niin napin naksautus ekalla kerralla sai kopterin menemään vähän alaspäin. Tokalla kerralla vain kaasua lisää ja kivastihan se lensi idle-up moodissakin useita minuutteja.  :)

Siis kokonaisuudessa 8 akullista hyvää lentoa ilman ongelmia, kaikki laskut siistejä eikä muutakaan kummempaa rikkomista. Sitten alkoi perä heilahtelemaan. Hihna löystynyt. Ongelma ratkesi hihnan kiristyksellä ja pienellä peräservon siirrolla (hihna ehkä vähän venynyt, joten päätin vähän siirtää). Sitten pari akullista lisää, mutta pimeys taas keskeytti harjoitukset. Edit: Hihnan saa tosiaan helpomminkin kiristettyä, eli käytten niitä neljää ruuvia, joilla peräputki kiinni rungossa.

Onpas se 600 ESP muuten tosi hienon näköinen ja sopivan kokoinen! Paketti saapui keskellä päivää. Yllättävän pieneen pakettiin se on saatu palasina mahtumaan. Enpä viiti laittaa tähän kuvaa paketista ja osista laittaa (ainakaan vielä). Tosin, olisi kiva tietää onko siellä kaikki osat mukana, joten hinku olisi levitellä ne keittiön pöydälle.

« Viimeksi muokattu: 06 Toukokuu, 2009, 14:51:43 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #9 : 07 Toukokuu, 2009, 10:00:32 »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #10 : 07 Toukokuu, 2009, 10:01:55 »
Onpas se 600 ESP muuten tosi hienon näköinen ja sopivan kokoinen! Paketti saapui keskellä päivää. Yllättävän pieneen pakettiin se on saatu palasina mahtumaan. Enpä viiti laittaa tähän kuvaa paketista ja osista laittaa (ainakaan vielä). Tosin, olisi kiva tietää onko siellä kaikki osat mukana, joten hinku olisi levitellä ne keittiön pöydälle.
Heh :), ei kannata alkaa pusseja satunnaisesti aukomaan ja levittelemään pöydälle. Kannattaa alottaa siitä ohjekirjasta. Se on mielestäni tosi hyvin tehty ja kaikissa vaiheissa kerrotaan selkeästi mitkä pussit siihen liittyy ja mistä just ne tietyt ruuvit kaivetaan.

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #11 : 16 Toukokuu, 2009, 16:21:55 »
Hyvä pointti. :)

Katselin alustavasti Finlessin videoita kokoamisesta. Nyt käytän kumminkin kaiken mahdollisen valoisan "vapaa-ajan" belttien lennättämiseen (töistä pääsen yleensä 6:n jälkeen kotiin ja pimeä tulee heti 7:n jälkeen, joten arki-iltoina menee kireäksi, jos aikoo käydä jotain kokeilemassa). Ja nyt vaihteeksi lastenhoitovuoro, kun vaimo pitkän viikonlopun Shanghaissa "vapaalla".

Kakkosbeltillä tuli leijuteltua tänään neljä akullista välillä matalammalla ja välillä korkeammalla (harjoituspaikka oli melko kapea, puiden ja korkeiden talojen välissä).

Ykkösbelttiin hain tänään tavallisesta postista 5 V / 6 V (valinta jumpperilla) UBEC:in (hakkurimallinen). Ennen asennusta ajattelin katsoa vähän lapakulmia. En tiedä mitä kävi, mutta sain jotenkin pöydällä "säätäessä" kaksi EK2-0508 servoa palamaan rikki (toisesta meni myös pienin ratas sileäksi), eli aileron ja elevator servot. Radiot olivat jääneet vahingossa simulaattorimoodiin (eli CCPM miksausta ei ollut). Liekö tämä ollut merkittävä tekijä tapahtuneeseen. Onneksi varaosista löytyi vielä kaksi uutta servoa (2,36 euroa kipale nykykurssilla). Tainnut jo neljä servoa mennä yhteensä hajalle näiden kanssa. Tiedä sitten mihin sijoittuvat hinta/laatu-suhteellaan.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #12 : 16 Toukokuu, 2009, 18:07:39 »
Vihdoinkin niitä saa, eli nyt on sitten alustavasti tilauksessa GY520 ja BLS251.  :)
« Viimeksi muokattu: 16 Toukokuu, 2009, 18:16:14 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #13 : 17 Toukokuu, 2009, 17:28:10 »
Pitihän niitä pusseja mennä availemaan, kun sain ne Finlessin Trex 600E:n kokoamisvideot katsottua läpi. Ehkä otin vähän liian vakavasti tuon "koneistusöljyn poistourakan", mutta kun tuota viinaakin saa lähikaupasta puoli litraa 1,5 eurolla, niin ei jaksa oikeita liuottimia lähteä etsimään ja yritetään nyt sitten tehdä kunnolla ja nauttia hommasta (ei tää kyllä tällä menolla kovin nopeata hommaa tule olemaan). :)





Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #14 : 19 Toukokuu, 2009, 18:54:13 »
Muista sitten kuivata leparin ruuvin reijät huolella ettei smirnoff liuota ruuvilukitetta niinkuin mulla ilmeisesti kävi (ei smirnoffia tosin vaan sinolia :))


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #15 : 19 Toukokuu, 2009, 19:39:23 »
Kiitos vinkistä. Pitää olla tarkempi ensi kerralla (yleensä kun kumminkin puhdistelen osia sitä mukaa, kun pusseja tarvitsee aukoa, joten tuollainen inhimillinen virhe voi tulla hyvin mahdolliseksi). Muistaakseni lepari kumminkin lepäili pöydällä vielä puoli päivää kuivauksenkin jälkeen, mutta joitain muita reikiä kuivailin juuri ennen asennusta.

Tätä saa sitten kräshin jälkeen tutkia mahdollisena syynä, nimimerkillä: "juuri sain yhden osan National Geographicin Flight Crash Investigationia yöllä katsottua".
« Viimeksi muokattu: 25 Toukokuu, 2009, 05:26:19 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #16 : 22 Toukokuu, 2009, 21:51:22 »
Perhepotretti, eli vähän jo pääsee maillailemaan.

Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #17 : 23 Toukokuu, 2009, 11:42:54 »
"Koppe entää!"



No, ei nyt ihan vielä. Moottori vielä irti, sähköasennukset tekemättä ja radiot, gyro ja akku puuttuu. Vähän kumminkin taas edistyi.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #18 : 24 Toukokuu, 2009, 17:59:54 »
Tästähän se voisi lentää.  :o



Eli pari kuvaa samasta paikasta (toisessa pidän kopteria kädessä ja toinen ilman kopteria ja pitäjää) ja sitten pieni muokkaus paintilla, harmi, että joku oli ehtinyt siirtää tuon lastenpyörän tuohon, juuri, kun sain raivattua paikan ennen kuvausta.
« Viimeksi muokattu: 24 Toukokuu, 2009, 18:06:26 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #19 : 24 Toukokuu, 2009, 19:24:05 »
Pitihän se 600 ESP ulos viedä. Kuvat tuolla toisessa ketjussa: http://www.kopterit.net/index.php?topic=4097.msg45131#new.

Ennen tuota kokeilin nostaa beltillä kameraa: http://www.kopterit.net/index.php?topic=5092.0

Ja uima-altaalla piti käydä myös (joku toinen kerta sitten ajan kanssa).

« Viimeksi muokattu: 25 Toukokuu, 2009, 04:29:27 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #20 : 10 Kesäkuu, 2009, 14:49:03 »
Hitsi tää on pieni.





Tilasin varmuuden vuoksi pari, kun ei vie mitään tilaa varastossakaan. Toivottavasti ei mee hukkaan, kuten kaikki muu pieni tavara. ;D

Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #21 : 11 Kesäkuu, 2009, 00:18:19 »
Sait ilmeisesti gyrot edullisesti jostain? mulle voi lähettää sen ylimääräisen, ei pääse sitten hukkumaan minnekään ;D
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #22 : 11 Kesäkuu, 2009, 11:34:01 »
Katsotaan. Ehkäpä tulee käyntiä Suomessa jossain vaiheessa. Tai sitten laittaa jonkun sielläpäin vierailevan mukaan. ::)
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #23 : 13 Kesäkuu, 2009, 11:21:38 »
Taas meni yksi lauantai, mutta tuli hoidettua pari pitkään häirinnyttä asiaa. Toinen niistä oli kuljetuslaatikko 600ESP:lle. Sain kuin sainkin yhdeltä aluminiinilaukkutehtaalt a tilattua laatikon omilla mitoilla. Voi tätä ilon päivää!  :D Eri asia viikon päästä, kun laatikko on valmis ja pitää tutkia mittoja ja sisustaa (otin tyhjänä, koska olisi ollut vaikea selittää ja antaa mittoja mitä sisällä on; normaalisti pitäisi viritellä ensin prototyyppi ja teettää sitä sitten enemmän).

Ja tokihan piti ostaa semmoinen laserpistelämpömittari, niin saa mitattu moottorin ja akun lämpötiloja lennon päätteeksi. Tarttui vain mukaan, kun näytti kivalta... :)
« Viimeksi muokattu: 13 Kesäkuu, 2009, 11:30:42 kirjoittanut kiinalainen »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kahden Beltin tarina ja vähän muuta
« Vastaus #24 : 15 Kesäkuu, 2009, 19:56:25 »
Siellä päin näyttää kaikki olevan halpaa. Haluisitko ruveta mun semmoseks yksityiseks osienostajaks? Lähetän sulle yv:tä  jossa sanon että mitä tarttet, ja sä meet sitten lähimpään kauppaan ja ostat na halvalla. Sitten lähetät ne kirjeessä tai paketissa, ja hinnaks sanot etä 5, a gift, joten ei mee tullejakaan, jos siellä sattuis olemaan kalliin koneen runko... :D
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
17 Vastauksia
6860 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2009, 19:31:52
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
3387 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2010, 21:26:06
kirjoittanut Mikka
9 Vastauksia
5042 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2012, 20:14:17
kirjoittanut Ege
11 Vastauksia
3620 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2015, 00:25:54
kirjoittanut Tohtori R
4 Vastauksia
4200 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Toukokuu, 2016, 22:24:04
kirjoittanut rotomoto