Kirjoittaja Aihe: Turbulence D3  (Luettu 24408 kertaa)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence 3D ..Eiku D3
« Vastaus #25 : 05 Huhtikuu, 2009, 15:42:31 »
Spektrumin härpäkeet tietää koska ne on menettäny yhteyden "isäntään" ja onko sähköt käyny poissä sen jälkeen.

Elikkäs tarkottaa sitä että jos et ota virtoja pois vastarista sillä välin kun radiosta otat virrat pois niin jää vilkkuun, sama toisteppäin. Jos et ota radiosta virtaa pois sillä välin kun vastarista lähtee sähköt niin se vilkuttelee.

Tai ainakin noin olen antanut itseni ymmärtää tuon toiminnan. Se että miksi tämä ominaisuus on... no ehkä siks että jos lennokkia ajaessa taivaalla lähtee yhteys pois ja palaa takas niin tuo vilkkuminen indikoi näin käyneen, jos ei muuten huomaa.
Kopterissahan se yhteyden menettäminen on asia minkä huomaa lähes välittömästi.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence 3D ..Eiku D3
« Vastaus #26 : 06 Huhtikuu, 2009, 17:01:58 »
Jotain tuon kaltaista olin havaitsevinani eilen.. Jos käyttää kummastakin virrat pois niin sitten valot palaa. Mutta muuten vilkkuu..
-------
Kopu olis RTF - Tosin kentällä piisaa kaikenmoista pikku säätöä ensimmäisille lennoille. Gyro, revmaxi jne.

Setuppi:
SAB0224 lavat (180g)
YS 91SR + Funtech HN-90 Type F (YS) putki
Spektrum AR7100R vastari
Futaba BLS-451 nupille
Futaba S9252 kaasulle
Logictech 6100 gyro ja peräservo
2S 2300mAh A123 vastarinakku

Kitti oli muuten plug´n´play mutta:
* Servojen ja ccpm- vipujen välisiä linkkitankoja piti lyhentää 2mm kummastakin päästä tuon 120° CCPM:n takia.
   Tangot oli 135° mitoissa. Manuaalissa ohjeistus tästä. Kovaa tavaraa -> Dremel.
* Yhden servon armista piti ottaa muutama milli pois toiselta puolelta ettei ratas hinkkaa kabiinin kiinnitystolppaan.
* Paria akseliholkkia piti lyhentää että sai pois päittäisvälyksen vipstaakeista.
* Freyassa muistaakseni piti avartaa lähes kaikkia linkkejä.. Tässä lähes kaikki linkit oli valmiiksi sopivia.

Mitäs kivaa seuraavaksi ruuvattais.. :)
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2009, 17:07:30 kirjoittanut JiriK »
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #27 : 20 Toukokuu, 2009, 21:09:54 »
Innostuin harrastamaan polttiskrossia joten Turbulence on ollut hyllyn päällä säilytyksessä yli kuukauden.
Siksipä illan retki Tuorlan kentälle piti aloittaa parilla akullisella Protosia. Ihan vaan muistin virkistämiseksi.

Turbulencen ensilento oli jo lähellä tänään.. Ohessa kuva kopusta Tuorlan nurmella.

Probleemit:
- Headertankin alempi letkuliitäntä ummessa. Tehtaalta asti.
- Hehkunsiirto rikki, ei hehkunut.
- Revmax / vastari / joku temppuili

Säädin kaasun niin että vasen tikku alas + Gear napista tilanvaihto -> moottori sammuu. Koitin vielä ennen lentoyritystä että näin tapahtuu. Toimi.
Sitten kone kentänlaidalle ja säätelemään gyroa, mittailemaan kierroslukuja yms. Kierrokset nousee ja nousee, mutta ei laske vaikka mitä tekisi. Onneksi jäi johonkin 1800-1900 tienoille..

Nuppiservot ja perä toimi koko ajan, mutta kaasukomentoihin mokoma ei vastannut ollenkaan.
Hold päälle -> iloisesti kiertää yhä.
Tikku alas, Gear napautus -> iloisesti kiertää yhä.

Revmaxin säädöt oli kai ihan päin v..a.
Täytynee aloittaa alusta.. :(

edit: aux2 vipu olikin Gear.. Nyt on anturia säädetty ja kalibroitu uudelleen.
edit2: uusi kalibrointi ja anturin säätö auttoivat, ei ongelmia sillä saralla enää paattisilla.
Perälavatkin meni vaihtoon, muoviset pakkiin odottamaan huonoa päivää ja paikalle SAB 0451.
« Viimeksi muokattu: 27 Toukokuu, 2009, 01:29:49 kirjoittanut JiriK »
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #28 : 08 Kesäkuu, 2009, 21:45:57 »
Nonii.. Turbulence pääsi vihdoin taivaalle - Kokonaisen tankillisen verran.
Paattisilla vaivannut perän pärinä parani uusilla perälavoilla.

Lennon lopuksi gyro alkoi kampeamaan perää oikeen kunnolla sivuun joten laskin alas ja laitoin holdin päälle.
Kopu pyörähti itsestään likemmäs kierroksen lapojen inertian voimalla :I

Koppa pois ja tutkimaan. Ei mitään ihmeellistä missään.
Virta pois (resetti) Gyro herää, mutta kertoo että "Initial error, check sensor" Kiva..
Gyron manuaali sanoo että pitäisi lähettää huoltoon..

Kumpaa raati suosittelee, Spartania vai Futten GY520:aa?
Protosissa on jo Spartani, mutta..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #29 : 08 Kesäkuu, 2009, 23:18:15 »
520:nen on ollut nyt kevään Eaglessä käytössä ja toimii paremmin kuin 611:nen. Voin suositella sitä.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #30 : 08 Kesäkuu, 2009, 23:27:30 »
Spartan on helpompi säätää, kun tuo Futten GY520.

Mulla kun nuo molemmat on, niin voin sanoa:)

Osta multa tuo Futte pois;) niin noilla neljällä Spartanilla pärjään loistavasti.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #31 : 08 Kesäkuu, 2009, 23:32:30 »
Tää ny menee vähän ohi aiheen, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin että mikä siinä futabassa on vaikeempaa ku spartalaisessa?
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #32 : 08 Kesäkuu, 2009, 23:47:31 »
Spartanin puolesta puhuisi se että mulla on jo sen sotkemiseen tarvittava usb- piuha.
Toisaalta.. Se toimi ihan hyvin ilman tietokoneella tehtyjä ruuvauksiakin.

Sjo1, Onko se futte kallis?
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #33 : 09 Kesäkuu, 2009, 07:46:41 »
Mulla ainakin 520:sen kanssa ei mitään ihmeellisiä säätämisiä ollut oikean servon valinta ja gyron suunta ainoat mitä piti muuttaa defaultista ja toiminut kuin junan vessa sen jälkeen. Ei tarvitse ylimääräisiä systeemejä ohjelmointiin. Edullinenkin on mun mielestä, Kärkkäinen on myynyt 130e ja ei kait Sabessakaan kauheasti enempää ole ollut.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #34 : 09 Kesäkuu, 2009, 14:57:12 »
Futte on kallis, kun en -50eur tappiolla viitsi myydä. Lyhennän tuosta ennemmin johdot, kun annan ilmaisiks;)
HobbyJP hinta oli 170Eur ja menin sen maksamaan:(
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #35 : 09 Kesäkuu, 2009, 21:03:33 »
Vaikka leirillä näinkin tuommoisen GY520:n johonkin 450 kopuun asennettuna, niin silti tuon pienuus yllätti kun kurkkasin pakettiin sisälle Sabessa. Samalle kuitille tuli myös BLS251 servo.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #36 : 26 Kesäkuu, 2009, 19:04:41 »
Nyt on Turbulencellä päristelty reilu gallona.. eli ei juuri mitään.

Potkua saisi olla enempi, mutta se lienee motista kiinni. Lisää nitroa ja neulat kohdalleen niin eiköhän se siitä..

Numerotietoa:
* Paino RTF, mutta tankit tyhjänä: 4925g (26.8.2009 punnitus)
* Kaksi tankillista leppoisaa taivaslentoa kuluttaa vastarinakusta 500..600mAh, joten ei tarvi ihan joka välissä olla lataamassa.
« Viimeksi muokattu: 26 Elokuu, 2009, 20:27:48 kirjoittanut JiriK »
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #37 : 29 Kesäkuu, 2009, 18:20:14 »
Tuli nakerreltua uusi peräevä. Materiaali 2mm lasikuitu (alkuperäinenkin on sitä)
Päälle fluoresoivaa oranssia ja kirkaslakkaa.

Ei ihan 1:1 kopio, mutta aika lähelle.

..Ny tarvii varmaan maalata kabiiniki..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #38 : 22 Elokuu, 2009, 20:11:52 »
Mites teillä muilla GY520 on asennettu polttiskopuun?
Gyro - foamitarra - metallilätkä - foamitarra - runko?

Mulla on välillä st2 kierroksilla (~1950 luokkaa) pientä ryömintää havaittavissa perässä.
Aluksi oli pahempaa, mutta tein säädöt:
* kiristin peräevän kunnolla
* säädin puhaltimen paremmin paikalleen (heitto nyt 0.02mm)
* Käänsin gyroa ja korvasin rungon ja lätkän välisen foamin kahdella kerroksella motonetin 2-puolisella tarraa.
* Perälavat, lavanpitimet, hubi yms. tasapaino tarkastettu yhtenä murikkana.
ja tilanne parani paljon - mutta yhä ryömii vähän.

Rynryderissä meinasivat että kannattaisi koittaa ilman sitä metallilätkää..

Kovasti hauska peli lennättää tämä D3. Onko muilla jo koput lentäneet? Käsittääkseni näitä pitäisi ainakin 3kpl olla Suomessa.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #39 : 22 Elokuu, 2009, 20:14:43 »
Mulla on tällä hetkellä kaks kerrosta Biltemaanin kakspuolista, ei muuta. Oli metakkilätkä ja kaks futten orkkis foamia mutta ei ole ainakaan mun mielestä vaikutusta vaikka metallilätkä on poissa välistä... ???
Nada

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence 3D ..Eiku D3
« Vastaus #40 : 28 Elokuu, 2010, 22:08:24 »
Kannattaa harkita parempaa mankkaa. Oikeesti. Mutta jos sulla on sielä 140ccpm, niin laita se ja sitten kopuun 135 linkit. Toimii silleen paremmin ilman paljoa säätöä kuin 120.

Nyt olis semmonen mankka joka tukee 140ccpm:ää (pcm9xII + spektrumin moduli)
Vaan onko siitä tuntuvaa hyötyä tuommoisessa 3d-tyylisessä lentelyssä?

edit: No koitetaan.. Muokkasin SDX:n 135ccpm:lle.
« Viimeksi muokattu: 29 Elokuu, 2010, 18:05:00 kirjoittanut JiriK »
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #41 : 12 Syyskuu, 2010, 21:49:52 »
jatketaan tänne, kun on otsikkokin valmiina. eli mulla on lähinnä ny ongelmia kykinkello/kytkin paketin kanssa, kun tuo kytkin ottaa kiinni heti. en saa pyöriin tasasesti sillain ettei kello pyöri vapaasti. kytkinkello on uus, mut ite kytkin on vanha mut täysin kunnossa.löytyskö keltaan hyviä ideoita. mosan kanssa on ongelma myös, mut kysytään tätä tuo toisessa osiossa

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #42 : 13 Tammikuu, 2011, 18:58:21 »
Nyt on Turbulence saanut EX käsittelyn. Yllättävän helppo, ja ainoa kekseliäisyyttä vaativa kohta on tuo Eagle 3 tyylinen perähihna veto, ilman D3 muovista murikkaa.
No kun perästä lähti muovit pois, niin sieltä jäi perä akselin holkki, joka oli just passeli tuohon perävetoakselin sovitukseen.
Myös Eagle 3 elevator A-crank tuli laitettua, jotta tuo swashplate ei pääse liikkumaan 1-2 astetta vapaasti horisontaalisesti.

Laitan osa listaa myöhemmin.
Kuviakin tulee, kunhan saan ne ensin serverille.

Mulle kun tällänen modaaminen on iso osa harrastusta, niin mielessähän oli alkuun konvertoida D3 E3 EP:ksi, mutta päätin kuitenkin pysyä Nitrossa, kun sitä on vielä 100 L polttamatta.

Saben Tonille iso kiitos vaivannäöstä. Kiitos

-Samppa
« Viimeksi muokattu: 13 Tammikuu, 2011, 19:00:15 kirjoittanut SJo1 »
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #43 : 13 Tammikuu, 2011, 21:16:12 »
... Mulle kun tällänen modaaminen on iso osa harrastusta ...

Kiitossamoin, kaluston haaliminen ja erilaisten kopterien omistaminen ja satunnainen lennättäminen on yksi tapa harrastaa.

Oon jo henkisesti päättänyt että seuraava iso kopteri on turbiinivehjes. Nuita 500, 450 tai pienempiä voi haalia ihan miten sattuu tässä välissä, mutta turbiini on se seuraava iso mikä tulee.

Tahtotila on se että pitää saada kerosiininkatku kämppään, ja huudattaa sitä vehjettä takapihalla naapurien riemuksi ;)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Moderator
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #44 : 13 Tammikuu, 2011, 22:40:25 »

Tahtotila on se että pitää saada kerosiininkatku kämppään, ja huudattaa sitä vehjettä takapihalla naapurien riemuksi ;)

Turbaanihelisimu:

-Öljylamppu käryämään kämppään
-Kantaa kaiuttimet ulos ja huudattaa niitä

Ei vaan, sellasta miunkin tekis mieli...
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Turbulence D3
« Vastaus #45 : 18 Tammikuu, 2011, 23:24:41 »
Ei vaan, sellasta miunkin tekis mieli...

Elkää turhaa säästäkö eläkepäiviin, TILATKAA Kiinasta!
Suomessa maksaa 8000€ .. Kiinassa varmaan (veikkaan 800)

Lähettimen ylimääräisille kanaville voi edelleen tehdä kvartsinekkerit. Elikkä toiminnasta suoraan kuvernööriksi.
Aina oikeat kierrokset, aina Oikea seos..  ;D Ei hikeä, Ei kyyneleitä.

Hieman pakko karrikoida, kun itse halveksin syvästi riisikuppien luvatun maan halpatuotantoa. (Vaikka kaikki tavara on loppuen lopuksi sieltä peräisin)
Se mikä nyt jätetään maksamatta, maksetaan tulevaisuudessa...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3096 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2011, 19:45:06
kirjoittanut ropellihattu
5 Vastauksia
2506 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Toukokuu, 2015, 16:39:58
kirjoittanut Jaakko.H