Innostuin harrastamaan polttiskrossia joten Turbulence on ollut hyllyn päällä säilytyksessä yli kuukauden.
Siksipä illan retki Tuorlan kentälle piti aloittaa parilla akullisella Protosia. Ihan vaan muistin virkistämiseksi.
Turbulencen ensilento oli jo lähellä tänään.. Ohessa kuva kopusta Tuorlan nurmella.
Probleemit:
- Headertankin alempi letkuliitäntä ummessa. Tehtaalta asti.
- Hehkunsiirto rikki, ei hehkunut.
- Revmax / vastari / joku temppuili
Säädin kaasun niin että vasen tikku alas + Gear napista tilanvaihto -> moottori sammuu. Koitin vielä ennen lentoyritystä että näin tapahtuu. Toimi.
Sitten kone kentänlaidalle ja säätelemään gyroa, mittailemaan kierroslukuja yms. Kierrokset nousee ja nousee, mutta ei laske vaikka mitä tekisi. Onneksi jäi johonkin 1800-1900 tienoille..
Nuppiservot ja perä toimi koko ajan, mutta kaasukomentoihin mokoma ei vastannut ollenkaan.
Hold päälle -> iloisesti kiertää yhä.
Tikku alas, Gear napautus -> iloisesti kiertää yhä.
Revmaxin säädöt oli kai ihan päin v..a.
Täytynee aloittaa alusta..
edit: aux2 vipu olikin Gear.. Nyt on anturia säädetty ja kalibroitu uudelleen.
edit2: uusi kalibrointi ja anturin säätö auttoivat, ei ongelmia sillä saralla enää paattisilla.
Perälavatkin meni vaihtoon, muoviset pakkiin odottamaan huonoa päivää ja paikalle SAB 0451.