Kirjoittaja Aihe: T-Rex 450PRO  (Luettu 134468 kertaa)

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
Vs: Re: T-Rex 450PRO
« Vastaus #225 : 22 Elokuu, 2011, 20:05:30 »

Poissa Turmoil

• Pro torppari
Vs: T-Rex 450PRO
« Vastaus #226 : 22 Elokuu, 2011, 20:09:57 »
Jaa sitäkö varten nuo on keksitty ;D. Noitako ei saa mitenkään muuten pois?

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #227 : 22 Elokuu, 2011, 20:24:35 »
oon mä niitä sorminki repinyt mutta kivaahan se ei oo... joku haarukka ruuvari yhdistelmäkin varmaan toimis ja hajoittais vain joka toisen..

Poissa Luigi Cravatto

• Seniori torppari
« Vastaus #228 : 22 Elokuu, 2011, 20:33:10 »
Kyllä noi pihdit helpottaa elämää. Ei ne tosin joka paikkaan mahdu ja niilläkin saa linkin hajalle, ainakin minä sain  :D
Opettele ja sovella toki muitakin konsteja. Niitä palloja ei muuten kannata raapia karheaksi siinä irrotellessa...

Poissa akkuh

• Jäsen 2024
  • Jäsen n:o 43
« Vastaus #229 : 22 Elokuu, 2011, 20:46:00 »
Kyllä noi pihdit helpottaa elämää. Ei ne tosin joka paikkaan mahdu ja niilläkin saa linkin hajalle, ainakin minä sain  :D
Opettele ja sovella toki muitakin konsteja. Niitä palloja ei muuten kannata raapia karheaksi siinä irrotellessa...

Ekaks noita pihtejä kannattaa viilata ja hioa niin, että sopii nätisti sinne minne ne haluat työntää. Niistä saa tosi hyvät kun viitsii sovitella. Ne kun tuntuu olevan tuollainen raakakopio joilla sellaisenaan ei ahtaissa paikoissa saa muuta kuin vahinkoa aikaan.   ;D ;D ;D
ps. tää kun on muutakin kuin tikkujen hillitöntä veivaamista.  ::) ::) ::)
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #230 : 22 Elokuu, 2011, 21:17:19 »
Olisin minä ne luultavasti hommannut kopterin mukana mutta joku oli sanonut niitä "turhaksi hifistelyksi" ja päätin säästää rahani  >:(. Tuntuuhan nuo saavan muutenkin irti mutta ei tosiaan mukavaa.

Mistähän johtuu ja haittaako kovastikin sellainen asia että muutamat nupin linkeistä ei tahdo liikkua kunnolla? Jotkin pallot siis ihan jumissakin kuopissaan. Ensin luulin että oli lipsahtanut ruuvilukitetta väliin mutta kun eivät pyörineet yhdessä koskemattomassakaan linkissä niin kai tuossa on jotain muutakin.

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #231 : 22 Elokuu, 2011, 21:29:18 »
ostat linkkien avarrin tyokalun niin ei jumita :)

.. eli jamakat saa olla muttei jumittaa.

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #232 : 22 Elokuu, 2011, 21:35:39 »
ostat linkkien avarrin tyokalun niin ei jumita :)

.. eli jamakat saa olla muttei jumittaa.

"quick and cheap" avarrintyökalu: otat ylimääräsen linkkipallon teet siihen sivareilla pitkittäisiä uria niin että sivarin toinen kärki on siinä kuusiokolo reiässä ja toinen kärki viiltää pallon kylkeä... ainakin allun pallot on niin pehmeetä kamaa että tossa saa olla varovainen ettei tuu liian syviä uurteita jotka sitte tuhoaa linkinpään jo muutamalla pyöräytyksellä!

sitte vaan modattu pallo linkinpäähän ja pyörittää vaikka pihdeillä muutaman kierroksen kunnes on sopiva... tähän on pikkuporan pieni istukka loistava apuväline!

älä kuitenkaan sillä poralla lähe pyöritämään sitä palloa vaan ihan käsin... tarkkana saa olla ettei mene liikaa ;)

niinkuin sanottu ei saa hölskyä mutta ei saa olla tiukkakaan!

talvella sitte eri juttu ku ulos pakkaseen vietäessä ne välykset pienenee kumman paljon eli talvisetuppiin saa tehdä jopa vähän välystä!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #233 : 23 Elokuu, 2011, 15:22:08 »
Kyllä ne kaikki toki liikkuivat, jotkin vain vähän "nahkeasti". Eli ihan jumissa eivät olleet. Laitoin nyt nupin sitten kasaan ja swashi tuntui liikkuvan ja kallistuvan ihan jouheasti. Kaikki on kai siis ok?

Mitenkä tiukalle päälavat yleensä laitetaan, ymmärtääkseni niin että voi liikuttaa mutteivät hölsky?

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #234 : 23 Elokuu, 2011, 15:28:43 »
Niin kireälle että kun käännät kopterin kyljelleen (pidä siis vaikka rungosta kiinni) niin lavat ei taivu alas päin, mutta kun nytkäytät kopua niin lapojen pitäisi valahtaa alas noin 90 astetta. Tuo ei kuitenkaan ole niin tarttaa.

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #235 : 23 Elokuu, 2011, 15:35:44 »
Selvä :)

Onko nuo tuossa super kompossa tulevat DS410M nuppiservot todella täyttä kuraa jotka hajoavat heti kuten aika monet tuntuvat sanovan täällä? Vähän oudolta tuntuu että tällaiseen "laatupakettiin" laitetaan sellaisia..

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #236 : 23 Elokuu, 2011, 15:50:37 »
ds410M servot on niin kauan hyvät kunnes pimenevät :D Itse ostin omani käytettynä ja kunnosta päätellen sillä oli lennetty ainakin 100 kertaa, jonka jälkeen olen itse lentänyt noin 300 kertaa ja muutamaan kertaan olen vaihtanut rattaat. :D Ajelen niitä beatin perässä 165 hz.
Minulla on kestänyt ja aion käyttää niin kauan kunnes pimenee.

Mutta toisaalta nik-92lla pimeni viikko sitten kyseinen servo pirofunnelissa ja kopu tuli nokka edellä asfalttiin. Ainakin 100e tulee laskuksi :D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #237 : 23 Elokuu, 2011, 15:53:36 »
"meidän kentän porukoista" tollanen on pimenny
-mulla
-j@nilla
-haikaralla

ei kovin laadukas servo siis! :-\

itse en leikkis kopterin hengellä ku korvaavat servot saa alle torpin hinnalla ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #238 : 23 Elokuu, 2011, 15:57:49 »
Mun kavereista servo on pimentynyt:
-nik-92
-sandu
-kuntsari, kuntsarilla meni vissiin 4? sitten hän vaihtoi hitecin 65mg:t tilalle

Ilmeisesti komponenttien laatu on surkea. Kavereilla on pimentynyt servo viimeistään 10. lennolla.
Vääntö ja  nopeus tosin on hyvät.

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #239 : 23 Elokuu, 2011, 16:06:48 »
Uhh, no taidan kuitenkin aloittaa sen "leikin" ja maksaa kai sitten korkojen kera servojen hinnan ::).

Huomasin tässä muuten että nuo Rc-screwsin lavanpidikeruuvit ovat omituisen lyhyet. Niissä on siis kiinni alkuperäiset mutterit, ruuvisarjan mukana tulleet mutterit eivät näet olleet lukollisia joten katsoin viisaammaksi käyttää alkuperäisiä. Nuo eivät kuitenkaan yllä niitä kuin vähän alkuun niin tuntuu vähän arvelluttavalta käyttää...

Mittasin alkuperäisen ruuvin pituudeksi 15mm ja tämän 12mm. Käyttäisin toki noita alkuperäisiä mutta kun toinen pääsi menemään mystisesti hukkaan. Mitäs ehdotatte tekemään. Mitään ei uskalla itse tällaisessa asiassa mennä päättämään joten ei kai auta kuin jatkaa kysymysten tulvaa ;).

Ja ruuvisarja on sitten se 450 sportiin tarkoitettu kun porolle ei ole omaa.

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #240 : 24 Elokuu, 2011, 18:51:08 »
Mitä mieltä olette ???. Itsestäni tuntuu että nuo voisi kiinnittää lukottomillakin muttereilla, tietenkin reilusti ruuvilukitetta mukaan. Miten on?

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #241 : 24 Elokuu, 2011, 18:57:40 »
Mitä mieltä olette ???. Itsestäni tuntuu että nuo voisi kiinnittää lukottomillakin muttereilla, tietenkin reilusti ruuvilukitetta mukaan. Miten on?

itse hakisin jostain pidemmät ruuvit..
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #242 : 25 Elokuu, 2011, 12:26:27 »
Onko siis tosiaan vaarallista laittaa "lukottomilla" kiinni, aika outoa siinä mielessä että Rc-screwsien mukana tulee sellaiset ???

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #243 : 25 Elokuu, 2011, 12:33:16 »
Ei todellakaan kannata laittaa lukottomilla kiinni. Saat vielä huonossa lykyssä lavan päähäsi...

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #244 : 25 Elokuu, 2011, 14:39:10 »
Mun kavereista servo on pimentynyt:
-nik-92
-sandu
-kuntsari, kuntsarilla meni vissiin 4? sitten hän vaihtoi hitecin 65mg:t tilalle

Ilmeisesti komponenttien laatu on surkea. Kavereilla on pimentynyt servo viimeistään 10. lennolla.
Vääntö ja  nopeus tosin on hyvät.

Tämä on ilmiö, joka johtuu joko siitä että A) Ko. kaverit lentävät ns. horkkatyylillä eli kolmedeetä ja tämä rimpuilu aiheuttaa liikaa kuormaa servoloisille tai B) jossain vaiheessa todella on jokin servojen valmistuskomponentti/komponentit vaihtuneet huonolaatuisempiin ja nykyiset servot eivät vaan kestä.

Yksikään alikilin servo ei ole minulla hajonnut. Tosin täytyy muistaa, että omat lentomääräni ovat varmaan kymmenyksen edellämainittujen lentotunneista. Mutta toki tuossa on todistetta kerrakseen että ovat melko vikaherkkiä nykyään.
Nada

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #245 : 25 Elokuu, 2011, 15:41:19 »
tää, mun servo hajos iha mun harrastuksen alkuaikoina, oli leijutellu sillä 4 kertaa ennen ku se hajos, eli ei johdu 3D.stä vaan huonosta laadusta, kuntsarillakin tais hajota ihan alkuun niitä, nikillä se kesti kylläkin useempia lentoja, ennen ku hajos

Poissa akkuh

• Jäsen 2024
« Vastaus #246 : 25 Elokuu, 2011, 16:34:29 »
Uhh, no taidan kuitenkin aloittaa sen "leikin" ja maksaa kai sitten korkojen kera servojen hinnan ::).

Huomasin tässä muuten että nuo Rc-screwsin lavanpidikeruuvit ovat omituisen lyhyet. Niissä on siis kiinni alkuperäiset mutterit, ruuvisarjan mukana tulleet mutterit eivät näet olleet lukollisia joten katsoin viisaammaksi käyttää alkuperäisiä. Nuo eivät kuitenkaan yllä niitä kuin vähän alkuun niin tuntuu vähän arvelluttavalta käyttää...

Mittasin alkuperäisen ruuvin pituudeksi 15mm ja tämän 12mm. Käyttäisin toki noita alkuperäisiä mutta kun toinen pääsi menemään mystisesti hukkaan. Mitäs ehdotatte tekemään. Mitään ei uskalla itse tällaisessa asiassa mennä päättämään joten ei kai auta kuin jatkaa kysymysten tulvaa ;).

Ja ruuvisarja on sitten se 450 sportiin tarkoitettu kun porolle ei ole omaa.

Mulla on saman niminen ruuvisarja Part No. rczalg008  ja teksti: Aligin T-Rex 450 PRO. Siinä on ainakin 4 kpl lavanpitimen ruuveja kierreosan pituus hivenen yli 15 mm ja lukkomutterit niille. Mistä muuten ostit nuo. Nää on muuten erinomaisia ruuveja.  ;D ;D ;D
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #247 : 25 Elokuu, 2011, 16:48:28 »
Minulla on siis sportille tarkoitetut ruuvit, rekkulakaupassa ei ollut prolle omia. Harmi, mistähän sen puuttuvan ruuvin nyt löytäisi. Todella omituista että sportin ruuvisarjassa ei tullut lukkomuttereita ja sellaiselle tarkoitettuja ruuveja.

Poissa akkuh

• Jäsen 2024
« Vastaus #248 : 25 Elokuu, 2011, 16:56:26 »
Minulla on siis sportille tarkoitetut ruuvit, rekkulakaupassa ei ollut prolle omia. Harmi, mistähän sen puuttuvan ruuvin nyt löytäisi. Todella omituista että sportin ruuvisarjassa ei tullut lukkomuttereita ja sellaiselle tarkoitettuja ruuveja.

Laita mulle yv:llä sun osoitetiedot, niin laitan tästä yhden parin kirjekuoreen.

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #249 : 25 Elokuu, 2011, 21:47:02 »
Ongelma ratkesi kertaheitolla kun akkuh pelasti minut ja kopuni :). Isot kiitokset siitä hänelle!

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2896 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Elokuu, 2009, 21:43:33
kirjoittanut Toontza
57 Vastauksia
20821 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2010, 18:22:05
kirjoittanut masu
26 Vastauksia
14259 Lukukerrat