Kirjoittaja Aihe: Hyperion G3 CX/VX akut  (Luettu 28408 kertaa)

tuupola

  • Vieras
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #25 : 27 Huhtikuu, 2009, 09:49:08 »
Mitäs nuo wattimäärät laturin yhteydessä tarkoittaakaan? Korea stereoitten kohdalla lähinnä myyntipuhetta, miten korealatureitten laita? :)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #26 : 27 Huhtikuu, 2009, 09:56:02 »
Mitäs nuo wattimäärät laturin yhteydessä tarkoittaakaan? Korea stereoitten kohdalla lähinnä myyntipuhetta, miten korealatureitten laita? :)
Se on tehon yksikkö ja lasketaan kaavasta P=UI -> Teho = Jännite * Virta -> W = V * A. Noissa latureissa siis pelkkä latausvirta ei välttämättä ole rajoittava tekijä vaan myös kokonaisteho. Esim. BC6-10:n maksimivirta on 10A ja maksimiteho 200W. Sillä voisi siis ladata 10A:lla vain max 20 volttista akkua. Eli jos oletetaan, että laturi tarvitsee 25,2V 6S akun lataamiseen ja lasketaan suoraan 200W = 25,2V * XA -> XA = 200W/25,2V -> XA = ~ 7,9A. Eli tuo olisi maksimivirta, jolla BC6-10 pystyy lataamaan 6S akkua. En sitten oikeasti tiedä pitäisikö tuo laskea jännittellä 25,2V vai ei... mutta kuitenkin tuohon suuntaan.

Edit: 200W / 22,2V = 9A ja ilmeisesti tuon laturin manuaalissa mainitaan maksimilatausvirta 6S akulle 9A... tiedä sitten onko korealaiset osannu laskea oikein, koska kyllähän se sitä maksimivirtaa työntää korkeampaan jännitteeseen kuin 22,2V.
« Viimeksi muokattu: 27 Huhtikuu, 2009, 10:02:30 kirjoittanut masu »

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #27 : 17 Heinäkuu, 2009, 17:08:43 »
Kuulimpas tällä viikolla sellaisen jutun että Hyperion lupaa 5C latauksella vain 50 cykliä. Ei sillä että olisin uskonut tuohon tuohon yhtälöön 5C + 4x enemmän cyklejä. Omissa G3 VX akuissa ei ole vielä riittävästi latauskertoja kertomaan niiden kestosta. Ainakaan akku ei juuri lämpiä purettaessa, eikä 4C latauksesta.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #28 : 17 Heinäkuu, 2009, 20:31:01 »
Mielenkiintoista. Olisivat saaneet mainita. No eipä sillä, en ole vieläkään saanut yli kaks kuukautta sitten tilaamaani akkua. Pitänee tilata ULKOMAILTA.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Halfelf

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #29 : 17 Heinäkuu, 2009, 21:06:12 »
Itse tilasin 3s pakkoja tänään fastladista ja ovat jo UPS:n kuljetettavana. Samasta paikasta sai Hyperionin DUO III laturin.

HobbyPeopeliin tulee noita akkuja käsittääkseni noin viikon päästä.

tuupola

  • Vieras
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #30 : 18 Heinäkuu, 2009, 17:41:15 »
Kuulimpas tällä viikolla sellaisen jutun että Hyperion lupaa 5C latauksella vain 50 cykliä.

Onko tuohon kuulujuttuun mitään linkkiä (mielellään jotain muuta kuin jokin toinen postaus jossain toisessa foorumissa)?

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #31 : 19 Heinäkuu, 2009, 12:40:17 »
Tuolla hieman testailua hyperioneilla (jos et jaksa lukea, älä vaivaudu klikkaamaan linkkiä, koska testi sai yllättäviä piirteitäkin väärän etiketin vuoksi...)

Lyhyesti, pienellä sisäänajolla akkuja testailtu, 90 sykliä 5C ja kunnossa
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #32 : 12 Elokuu, 2009, 14:27:07 »
Näyttää olevan 136 sykliä täynnä, 3% hävinnyt kapasiteetista.

Hyperionilla on kanssa tuota torppitakuuta näköjään, mitenköhän toimii täällä meillä suomessa?
Nyt täytyy mennä asiakkaalle käymään, täytyy selvitellä rekkukaupan sivuilta myöhemmin.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #33 : 12 Elokuu, 2009, 14:43:01 »
Näyttää olevan 136 sykliä täynnä, 3% hävinnyt kapasiteetista.

Hyperionilla on kanssa tuota torppitakuuta näköjään, mitenköhän toimii täällä meillä suomessa?
Nyt täytyy mennä asiakkaalle käymään, täytyy selvitellä rekkukaupan sivuilta myöhemmin.
Cool! Tuli juuri hommattua uusia Hyperion akkuja, joten tämähän on hyvä uutinen.

tuupola

  • Vieras
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #34 : 12 Elokuu, 2009, 18:09:03 »
Hyperionilla on kanssa tuota torppitakuuta näköjään, mitenköhän toimii täällä meillä suomessa?
Nyt täytyy mennä asiakkaalle käymään, täytyy selvitellä rekkukaupan sivuilta myöhemmin.

Oon kanssa miettinyt et miten toi toimii Suomessa. Hyperionillahan on lähes kaikessa toi 45% alennus vaikka ite rikkoisit. Vaikka sitten laittaisit nopariin johdot väärinpäin ja taikasavut ulos.


Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #36 : 16 Elokuu, 2009, 20:25:55 »
Näyttää olevan 136 sykliä täynnä, 3% hävinnyt kapasiteetista.
Miten olet lataillut / purkanut noita?
Moi

Charles on lataillut ja purkanut noita. Lisää aiheesta tässä topikissa

Ja näyttää olevan topikin viimeisten viestien joukossa ilouutisia sähköjättiläisten käyttäjille ;)
« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu, 2009, 20:29:48 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Heechee

  • Vieras
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #37 : 20 Elokuu, 2009, 10:13:34 »
Joo, eli itse ostin kolme kappaletta 3S/25C/2100mAh akkuja täältä http://aircraft-world.com/ ja samalla tilasin Hyperion EOS0720iNet3 -laturin. Tuo laturi on erittäin näpsäkkä kapistus, ja jos joskus haluan 7-cell A123:t johonkin, niin tuo toimii siinäkin. Virtalähteenä käytän K-PO SPA-8230:a, jonka ostin täältä http://www.rxtx-tuote.fi/ , Tampereeltä nääs.

Laturin maksimiulostulo on 250W, ja tuo virtalähde antaa 13.8V x 23A = 317W. Olen tällä hetkellä lataillut omia akkujani 3C:llä. Lataus- ja balanssijohdot vain kiinni, pari napin painallusta, ja laturi soittelee musiikkia kun on valmista.

Ari

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #38 : 20 Elokuu, 2009, 14:05:14 »
Itse tilasin iCharger 208B laturin(http://www.hobbyjp.com/product_info.php?cPath=85&products_id=1525). Max. 20A ja 350W tehot. Hintaa 150 erkkiä. Ei kuulosta yhtään pahalta vaikkakin vaatii >18V tuohon 350 wattiin. Ei mulla kopukkaa vielä ole eikä akkujakaan, mutta jostain täytyi aloittaa :D

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #39 : 21 Elokuu, 2009, 20:53:50 »
Kaksi kappaletta (G3 35C 2600 6S) tilattu testiin, katsotaan miten niistä irtoaa virtaa...

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #40 : 21 Elokuu, 2009, 21:26:34 »
Ravea lennän nyt 35C 4s2200:silla ja nuppiin tuli kiekkoja lisää arviolta päälle satanen. Poistuu paikalta melko iloisesti.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #41 : 22 Elokuu, 2009, 11:11:12 »
Kaksi kappaletta (G3 35C 2600 6S) tilattu testiin, katsotaan miten niistä irtoaa virtaa...

Irtoaa! Enemmän kuin siitä kokeilemastasi Outrage pakasta.
Mulla on tollainen Reksissä. Syklejä ei ole vielä paljon, joten kestävyystä en osaa sanoa. Kyllä noistakin jännitteet tippuu kuormituksenkin jälkeen, joten loppulennolla ei mennä ihan niin kovaa.

-

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #42 : 22 Elokuu, 2009, 17:37:12 »
Katsoi juuri logeja Turnigy vs. Outrage ja kyllä tuo Outrage ainakin piti jännitteet ihan eri tasolla kuin Turnigy, melkein 2V eroa loppuakussa

Poissa FreduV

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #43 : 09 Syyskuu, 2009, 19:26:00 »
enkö mä nyt oikein ymmärrä. Kävin hakemassa hyperionin 3s 2100mah akun. Juotin deansit kiinni ja ajattelin ruveta latailemaan. Törmäsin kuitenkin sellaiseen ongelmaan, että tuossa tasausjohdossa on erilainen liitin kuin bladen vakkariakussa, tuossa on 5 reikää joista yksi on tyhjä. Koitin laittaa laturiin kiinni 4s reikään, ja sain ensiksi latauksen onnistumaan, hetken päästä tuli joku errori. Saattaa kyllä johtua siitä, että tasuri ei ollut pohjassa. Ennenkuin kokeilen uudestaan niin haluaisin kuitenkin tietää tuon liittimen toiminnan. Pitäisikö liitin vaihtaa samanlaiseksi 4 reikäiseksi??
E-flite blade 400 dx6i

Kaapo

  • Vieras
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #44 : 09 Syyskuu, 2009, 19:28:57 »
hyperionin akuissa on eri tasuri liitin kuin muissa..

Voit toki sen vaihtaakin mutta helpompi on ostaa toinen tasuri!

Pertti

  • Vieras
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #45 : 09 Syyskuu, 2009, 19:32:52 »
Tai tehdä kuten itse tein ja ostaa Hyperionin laturi niin sopii yhteen. :D
Noh, olihan se laturi muutenkin vaihtoon menossa... ;)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #46 : 09 Syyskuu, 2009, 19:32:57 »
Lainaus
nenkuin kokeilen uudestaan niin haluaisin kuitenkin tietää tuon liittimen toiminnan. Pitäisikö liitin vaihtaa samanlaiseksi 4 reikäiseksi??

Se pinnien järjestys on erilainen kuin muissa samaa liitintä käyttävissä akuissa ja 3s akussa on sama 5 pinninen liitin kuin 4s akussa. Ne pitää siirtää vierekkäin jos haluaa saada toimimaan muilla kuin Hyperionin tasurilaudalla. Eli joko:

A) Siirrät ne kolme johtoa sen yhden mustan (miinusnapa) viereen ja käytät tasurilautaa joka on tarkoitettu muun merkkisille akuille.
B) Ostat Hyperionin tasurilaudan
C) Vaihdat akun tasuriliittimen erilaiseen.

Lainaus
Voit toki sen vaihtaakin mutta helpompi on ostaa toinen tasuri!

No onhan se tietenkin helpompi, mutta jos löytyy jo hyvä ja toimiva laturi ja on mahdollista saada toimimaan parin johdon paikkaa vaihtamalla niin onko mitään järkeä. Mikäs laturi olikaan kyseessä kysyjällä?

-op-
« Viimeksi muokattu: 09 Syyskuu, 2009, 19:36:40 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

tuupola

  • Vieras
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #47 : 09 Syyskuu, 2009, 19:35:20 »
hyperionin akuissa on eri tasuri liitin kuin muissa..

Voit toki sen vaihtaakin mutta helpompi on ostaa toinen tasuri!

Ei se nyt ihan niin ole että kaikilla muilla on vakioliitin ja Hyperionilla jokin oma liitin. Ulkomuistista erilaisia liittimiä on ainakin neljä: Align / DualSky, Kokam, Polyquest ja ThunderPower. Hyperion käyttää Polyquest tyyppisiä liittimiä.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #48 : 09 Syyskuu, 2009, 19:38:08 »


Liitin tyyppejä


Editti: modasin ton kuvan näkyviin :)
« Viimeksi muokattu: 09 Syyskuu, 2009, 20:16:10 kirjoittanut Sammy »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Kaapo

  • Vieras
Vs: Hyperion G3 CX/VX akut
« Vastaus #49 : 09 Syyskuu, 2009, 19:41:53 »
hyperionin akuissa on eri tasuri liitin kuin muissa..

Voit toki sen vaihtaakin mutta helpompi on ostaa toinen tasuri!

Ei se nyt ihan niin ole että kaikilla muilla on vakioliitin ja Hyperionilla jokin oma liitin. Ulkomuistista erilaisia liittimiä on ainakin neljä: Align / DualSky, Kokam, Polyquest ja ThunderPower. Hyperion käyttää Polyquest tyyppisiä liittimiä.

Jaahas no mulla oli aligin akkuja oli myös pompulinnan akkuja ja ne oli kaikki jst tasuriin tungettava ja nää hyperionin g3 oli sitten hyperionin liitimellä joten tavallaan olet oikeassa mutta kyllä se ny vaan on niin että se tasuri liitin ei sovi jst sovittimeen vaikka kuinka änget!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3028 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Toukokuu, 2008, 22:47:12
kirjoittanut mokkis
1 Vastauksia
2223 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2009, 23:34:30
kirjoittanut seppomikael
0 Vastauksia
1891 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Toukokuu, 2009, 18:17:22
kirjoittanut vimpu
2 Vastauksia
2231 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Huhtikuu, 2010, 19:52:37
kirjoittanut masu
2 Vastauksia
2227 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2010, 21:46:44
kirjoittanut Pehu