Joitain asioita mitä yritetään tehdä ja huomioida.
-Varataan tarpeeksi tupakkia mukaan kentälle (Muiden turvallisuus)
-Ladataan akut valmiiks
-Kentällä ensiksi varmistetaan pinna/taajuus
-Jätetään kännykkä autoon (Taikauskoa)
-Ei puhuta puhelimessa samalla kun säädetään ilmassa kepakkoa..... JONIIII
-Laitetaan ensin radio päälle oikealle modelille sitten kepakko
-katsotaan että servot skulaa ja että jännitteet on ok
-Laitetaan holdi päälle radiosta (Vaikka et ajaisi vielä taivaalla tai muuta niin opettele tämän ohjelmointi ja käyttö heti alkuunsa myös sähkökepakon kanssa)
-Käynnistetään nitrokopu niin että starttitanko on lavan etureunan puolella ja jalka jalaksen päällä
-Jos kopu ottaa heti täydet kiekat niin varaudutaan kiskaisemaan vapaalla kädellä naftaletku irti kaasarista (Kokemusta on)
-Ei seisota perälapojen kanssa samalla linjalla koskaan....(Lapa kerran viuhahtanut metrin päästä ohi)
-Ohjelmoidaan radion ajastin niin että tankkiin jää vähän ylimääräistä
-Holdi päälle kun kopu on laskeutunut (jos ei jo ollut)
-Ei pidetä kaulassa mitään roikkuvaa roottorin jarrutustapahtumaa ajatellen....nirks
-Kun lähestytään jarruttamaan roottorikehää niin muistetaan katsoa lapakehän reuna ja säären kohtauskulma......klonks
.(Unohtunut vain kerran)
-Sammutetaan ensin kepakko sitten vasta radio.
-Viedään se pinna takas tauluun ennen kotiinlähtöä
-Ei oteta vaimoja/muita kauniita naisia kesäpäivänä kentänreunalle mukaan
Pidetään kalusto kunnossa ettei tule turhia rumia....