Mutta ei tämä mitään, muualla maailmassa voi olla huonomminkin. Olikohan se nyt niin, että "pienen pienessä" Hong Kong:issa oli vain yksi virallinen lennätyspaikka, mutta "älyttömästi" harrastajia. Ja silloin, kun se yksi haveri sattui, oli kopteristit todella varpaillaan, mitä virkavalta sanoo koko harrastuksen tulevaisuudesta (haveri sattui vielä paikassa, jossa oli jo ennestään lennätyskielto).
[OT] Mitäs tässä vielä. Neste lopettaa ainoana lentokonebensan myyjänä lentokonebensan jakeluverkoston ja Shell lähtee kokonaan maasta. Ennakoivat jo tulevaa, ei ole kannattavaa bisnestä. Harmaita hiuksia muillekin ilmailuharrastajille. Toisaalta kaikissa maissa ei ole edes yksityislentäminen luvallista, mutta silti sitä jotkut jukuripäät harrastavat, eri asia tietysti, kuinka kauan. [/OT]
[OT2] Meneekö se niin, että maailma muuttuu, mutta pitää olla vaan muutoksessa mukana. Eli, "kauhuskenaariossa" jonkin vuoden päästä kopterit ovat kutistuneet mikrokoptereiksi, ja taitolentokisoja lennetään keittiön pöydän päällä. [/OT2]
Kohta on varmaan pääkaupunkiseudulla joitain koptereita myynnissä, jos työssäkäyville ainoiksi harjoitusajoiksi jää lomakaudet, jolloin mahdollista lähteä pidemmälle lennätyspaikkoja metsästämään.