Kirjoittaja Aihe: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?  (Luettu 15022 kertaa)

Poissa XciD

• Pro torppari
Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« : 18 Huhtikuu, 2009, 21:35:48 »
Arvon heliholistit!

Jakakaa infoa hyvin lennätykseen sopivista alueista.

Plussaa saavat ainakin paikat joissa on:

- Hyvät pysäköintimahdollisuudet ajoneuvoille
- Laaja/avara lennätysalue
- Mahdollisimman helppokulkuinen maasto
- Ei asutusta liian lähellä

Pistäkää vastaukseen mielellään myös karttakuva, ajo-ohjeet, pieni kuvaus paikasta.
Yritetään löytää keskeinen ja hyvä paikka jossa jokainen voisi käydä nauttimassa torpeistaan. :)

« Viimeksi muokattu: 18 Huhtikuu, 2009, 21:38:17 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

• Pro torppari
Vs: Löysitkö hyvän lennätyspaikan?
« Vastaus #1 : 18 Huhtikuu, 2009, 22:17:08 »
Aloitetaan..

http://maps.google.fi/maps ja hakuun "Tollintie, 00410 Helsinki".

Siinä oikealla näkyvät peltoaukeat. Näyttää ainakin kartalta lupaavalta, mutta käyn kurkistamassa paikanpäällä kunhan kerkeän. Tai saa muutkin jos suunnalla pyörähtää..  ;)
« Viimeksi muokattu: 18 Huhtikuu, 2009, 22:32:10 kirjoittanut XciD »

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #2 : 18 Huhtikuu, 2009, 23:55:40 »
Muuten hyvä mutta taloihin matkaa vain 100-200 metriä. Vielä kun ei ole maanomistajan lupaa niin lennätys loppuu kovin lyhyeen.

Poissa XciD

• Pro torppari
« Vastaus #3 : 19 Huhtikuu, 2009, 10:58:36 »
Käyn tänään katsastamassa muutaman paikan. Olen tässä muutaman tunnin viettänyt eilen ja tänään paikkoja etsien, ja kohta lähden käymään listaa auton kanssa läpi.

z0tis

• Vieras
« Vastaus #4 : 19 Huhtikuu, 2009, 13:51:43 »
Itse olen suosinut tuota haltialan tilaa ja sen avaria peltoja, lähinnä johtuen siitä että siellä on kyllä tilaa lennättää vaikka oikeeta kopteria :D sen verran laajat pellot on (ja tietty semmonen sivuseikkaa et satun asumaan sen vieressä), lisäksi sen omistaa helsingin kaupunki ja se on tarkoitettu virkistyskäyttöön koko tila lähinnä käsittääkseni, en ole mitään erityistä lupaa lentelyyn kysellyt mutta eipä ole ainakaan ketään tuntunut haittaavan, asutustakaan ei ole lähellä koska pellot on sen verran avarat, mun silmät ei ainakaan riitä käyttämään tilasta hyödyks kun ehkä 1/5 osan. Polttiksilla jos lentää niin sitten varmaa lupa tätys joltain kysästä, itsehän en moisia kapistuksia tue (meteli, haju ja muiden haittojen takia.)

Kyseisen paikan tiekin on sopivasti nimetty ihankun mun mukaan

Torpparinmäentie
00690 Helsinki

Tai

Haltialantie
00690 Helsinki

http://maps.google.fi/maps

Kuviakin näyttää olevan google mapsissa kyseisetä paikasta tarjolla.

http://www.panoramio.com/photo/7013164

http://www.panoramio.com/photo/3205797

Edit: Lenntyspaikoista vielä senverran että oon ihmetelly ettäkun näitä hyviä paikkoja on jonkunverran niin miten tuo henttaa on saavuttanut niin suuren suosion, tuntuu että porukat menee sinne kauempaakin, itse en ole kyseisellä paikalla käynyt, mutta oon saanut sen kuvan että se ei kauheen hääppönen paikka ole vaan, se on joku rakennustyömaa / pelto jossain espoon perällä eikä mitään sen kummempaa?

Olen yrittänyt tätä haltialan tilaa vähän mainostaa että saataisiin sinnekin väkeä lennättämään mutta toistaiseksi aika huonolla menestyksellä, jostain syystä kaikki vaan tahtoo sinne hentaalle, pitää varmaan käydä katsastamassa mikä siinä on niin erikoista, varmaan se on lähinnä syynä että siellä on todennäkösesti lähes joka päivä lennätysseuraa?
« Viimeksi muokattu: 19 Huhtikuu, 2009, 14:10:49 kirjoittanut z0tis »

Poissa XciD

• Pro torppari
« Vastaus #5 : 19 Huhtikuu, 2009, 17:08:26 »
Itse olen suosinut tuota haltialan tilaa ja sen avaria peltoja, lähinnä johtuen siitä että siellä on kyllä tilaa lennättää vaikka oikeeta kopteria :D sen verran laajat pellot on (ja tietty semmonen sivuseikkaa et satun asumaan sen vieressä), lisäksi sen omistaa helsingin kaupunki ja se on tarkoitettu virkistyskäyttöön koko tila lähinnä käsittääkseni, en ole mitään erityistä lupaa lentelyyn kysellyt mutta eipä ole ainakaan ketään tuntunut haittaavan, asutustakaan ei ole lähellä koska pellot on sen verran avarat, mun silmät ei ainakaan riitä käyttämään tilasta hyödyks kun ehkä 1/5 osan. Polttiksilla jos lentää niin sitten varmaa lupa tätys joltain kysästä, itsehän en moisia kapistuksia tue (meteli, haju ja muiden haittojen takia.)

Kyseisen paikan tiekin on sopivasti nimetty ihankun mun mukaan

Torpparinmäentie
00690 Helsinki

Tai

Haltialantie
00690 Helsinki

http://maps.google.fi/maps

Kuviakin näyttää olevan google mapsissa kyseisetä paikasta tarjolla.

http://www.panoramio.com/photo/7013164

http://www.panoramio.com/photo/3205797

Edit: Lenntyspaikoista vielä senverran että oon ihmetelly ettäkun näitä hyviä paikkoja on jonkunverran niin miten tuo henttaa on saavuttanut niin suuren suosion, tuntuu että porukat menee sinne kauempaakin, itse en ole kyseisellä paikalla käynyt, mutta oon saanut sen kuvan että se ei kauheen hääppönen paikka ole vaan, se on joku rakennustyömaa / pelto jossain espoon perällä eikä mitään sen kummempaa?

Olen yrittänyt tätä haltialan tilaa vähän mainostaa että saataisiin sinnekin väkeä lennättämään mutta toistaiseksi aika huonolla menestyksellä, jostain syystä kaikki vaan tahtoo sinne hentaalle, pitää varmaan käydä katsastamassa mikä siinä on niin erikoista, varmaan se on lähinnä syynä että siellä on todennäkösesti lähes joka päivä lennätysseuraa?

Kattelin tuolta haltialan suunnalta myös paikkaa, ja tuosta kuninkaantammentien varresta, ja aika kutsuvalta näyttää tuo peltoaukea tuusulanväylältä katsottuna.. Just tänään taas siitä ajoin... Muuten tuo Tollintien mutka olis aika soveltuva sähköille, miksei myös polttiksille päiväsaikaan. Tilaa oli kivasti, ja helppo päästä apajille. Siinä lähistöllä tienvarrella muutama muukin hyvännäköinen paikka.
« Viimeksi muokattu: 19 Huhtikuu, 2009, 17:18:34 kirjoittanut XciD »

Poissa XciD

• Pro torppari
« Vastaus #6 : 19 Huhtikuu, 2009, 17:11:21 »

Lähden tota kurkistamaan ihan huvin vuoksi. Mitä todennäköisemmin suljettu (tien nimestä päätellen) paikka mutta eipä se katselua estä..  8)
« Viimeksi muokattu: 19 Huhtikuu, 2009, 17:15:27 kirjoittanut XciD »

olijchr

• Vieras
« Vastaus #7 : 19 Huhtikuu, 2009, 17:20:14 »
Toi voisi olla hyvä paikka toi Ampumaradantie, voisin itsekkin mennä katsomaan paikkaa.

Poissa jpietari

• Pro torppari
  • Jukka Pietarinen RC-Kopterit Ry / 0016
« Vastaus #8 : 19 Huhtikuu, 2009, 17:31:29 »

Lähden tota kurkistamaan ihan huvin vuoksi. Mitä todennäköisemmin suljettu (tien nimestä päätellen) paikka mutta eipä se katselua estä..  8)
En tiennytkään että siinä on/oli ampumarata. Joskus aikoinaan siitä tuli usein fillaroitua läpi - aika epätasainen maasto ainakin tuon pyörätien osalta - kenttäalueesta en tiedä, se on tietä ylempänä eikä kunnolla näy tuolle pyörätielle, mutta muistaakseni siellä näkyi joskus am. jalkapallon pelaajia harjoittelemassa. Tuo Ampumaradantie saattaa olla autoilta suljettu puomein - voin olla väärässä. No, muistikuvani tuolta ovat 15-20 vuoden takaa...

Poissa juza

• Seniori torppari
« Vastaus #9 : 19 Huhtikuu, 2009, 17:32:08 »
Siinä vähän ampumaradalta pohjoseen päin on myös toinen aukea paikka. Onkohan se joku siirtolapuutarha? Tietääkö kukaan mikä ampumarata se on ja onko käytössä?

Poissa jkaija

• Pro torppari
« Viimeksi muokattu: 19 Huhtikuu, 2009, 17:43:32 kirjoittanut jkaija »
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Karkkis

• Tavallinen torppari
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
« Vastaus #11 : 19 Huhtikuu, 2009, 20:30:39 »

Kyllä taitaa vakionaamat asua tuossa henttaan ympäristössä ja tulee sinne vähän kauempaakin porukkaa lennättelemään kuten minä! Henttaa on siitä hyvä et saa haista ja metelöidä niin paljon kun kopterilla saat vaan melua tai savua aikaseks ;D
Taitaa olla suurimmalla osalla poltikset etusijalla ja sähkörimpulat sitten niitä päiviä varten kun käydään vaan nopeasti pistäytymässä ;)
Itselleni tuo haltialantie on väärässä päässä karttaa, mut miks ei sielläkin vois tulla joskus vapaapäivänä käymään, tosin jonkun tarviis hoitaa lupa polttiksille ensin :-\
Me kun yritetään löytää polttiksille joku lennätyspaikka, sinne sitten tuppaa kasaantumaan sähkökopteristitkin niin kuin henttaan suosio on osoittanut.. Eli jos seuraa kaipaat niin ajelet sieltä jostain kaukaa hentaalle ihan kiltisti vaan 8)
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

olijchr

• Vieras
« Vastaus #12 : 19 Huhtikuu, 2009, 22:25:18 »
No niin, kävin leijuttelemassa yhden akullisen verran Ampumaratatiellä. Ihan hyvä ja tasanen kova nurmialue.
Ja se rata taitaa olla jousiammuntaa varten, ainakin sellaiset maalitaulun alustat sielä oli.
Paikka on kyl pelkästään leijuttelua ja pientä kikkaulua varten (melko pieni alue), meinaan vaan et jos taivaslentoa harrastaa ja vetää kopun kauas ja jos sattuu käymään jotain esim. tekninen häiriö ja kopu tulee alas niin todennäköisesti kopun löytää puusta. Kesäisin tossa Maunulan majalla käy paljon porukkaa.
Täsät ampumaradalta en sit viittinyt mennä eteen päin, et en tiedä millaista sielä olisi ollut. Ja sit viel yks huonompi asia on se et autoa ei saa kentän viereen, vaan se pitää jättää Maunulan majan p-alueelle.

z0tis

• Vieras
« Vastaus #13 : 19 Huhtikuu, 2009, 23:20:07 »

Kyllä taitaa vakionaamat asua tuossa henttaan ympäristössä ja tulee sinne vähän kauempaakin porukkaa lennättelemään kuten minä! Henttaa on siitä hyvä et saa haista ja metelöidä niin paljon kun kopterilla saat vaan melua tai savua aikaseks ;D
Taitaa olla suurimmalla osalla poltikset etusijalla ja sähkörimpulat sitten niitä päiviä varten kun käydään vaan nopeasti pistäytymässä ;)
Itselleni tuo haltialantie on väärässä päässä karttaa, mut miks ei sielläkin vois tulla joskus vapaapäivänä käymään, tosin jonkun tarviis hoitaa lupa polttiksille ensin :-\
Me kun yritetään löytää polttiksille joku lennätyspaikka, sinne sitten tuppaa kasaantumaan sähkökopteristitkin niin kuin henttaan suosio on osoittanut.. Eli jos seuraa kaipaat niin ajelet sieltä jostain kaukaa hentaalle ihan kiltisti vaan 8)

Pitää selvittää tuo haltialan kohtalo noille polttisvehkeille vaikkei itellä semmosia nyt olekkaan, asutusta siinä ei onneks ihan vieressä ole, joten se tuskin on ongelma, vai kuinka kauas noista polttiksista sitä meluhaittaa nyt syntyy sitten? 

Ps. En nyt jaksa alottaa tätä polttis vs sähkö taistelua täälläkin uudestaan joten jätän sähkönpuolustelun sikseen tältä erää.

Ja kävitkö Xcid kattelemassa paikat? tila sieltä ei ainakaan lopu, ja autokin pitäs saada helposti tiensivuun vaikka.

Poissa XciD

• Pro torppari
« Vastaus #14 : 19 Huhtikuu, 2009, 23:32:39 »
Se ampumaradantien paikka oli mun mielestä ihan ok. Joutuu ajaa vajaa 100m sitä pyörätietä alas siitä talon vierestä, mutta ei ongelma. Ainoa vaan se koirien agility esteet siinä että jos sattuu olee koiraihmisiä niin ei varmaan polttiksista diggaa.. Tosin onhan siellä petikossakin lennätyspaikan vieressä. :P.. Mutta tuskin kovin aktiivi paikka.
« Viimeksi muokattu: 19 Huhtikuu, 2009, 23:53:09 kirjoittanut XciD »

Poissa XciD

• Pro torppari
« Vastaus #15 : 20 Huhtikuu, 2009, 11:08:48 »
Siinä vähän ampumaradalta pohjoseen päin on myös toinen aukea paikka. Onkohan se joku siirtolapuutarha? Tietääkö kukaan mikä ampumarata se on ja onko käytössä?

Ei näyttänyt ampumaradalta ainakaan mun silmään.. Kai se on joskus ollut.. Tai sitten ei.

Poissa Juho

• Seniori torppari
« Vastaus #16 : 20 Huhtikuu, 2009, 14:17:58 »
Minkä takia ette voi mennä lennättämään oikeille lennokkikentille? :) Petikko on käypä paikka, myös Sipoo. Kyllähän näitä on on jos hieman viitsii ajaa autolla kauemmas. Vesivehmaallakin käy porukka lennättämässä Hesan suunnalta.Tiedän kyllä että Petikossa ollaan hieman kopterivastaisia mutta me ollaan ihan tasa-arvosia lennutyyppien kanssa. Se ei saa häiritä. Onhan meidänkin kerhon pj liidokki-ihmisiä ja tullaan toimeen paremmin kuin hyvin.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries

Poissa jaska.t

• Modetorppari
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
« Vastaus #17 : 20 Huhtikuu, 2009, 14:39:22 »
Petikkossa kyllä saa aika huonon vastaanoton.
Jos heti aamulla menee silloin kyllä voi lennättää.
Iltapäivällä,on tosi huono lennättää koptereita.
Itse en enää viitsinyt maksaa jäsenmaksua,
onhan meillä nyt melkein varma toi Röylän pellot.

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #18 : 20 Huhtikuu, 2009, 14:43:59 »
Nummela tai Hyvinkää ;)

Poissa Juho

• Seniori torppari
« Vastaus #19 : 20 Huhtikuu, 2009, 14:47:09 »
No, mun mielipide on se että ei oo iso raha maksaa parikymppiä hyvästä paikasta(=petikko) Kyllä siellä toimeen tulee kun juttelee jätkille ja muutenkin näyttää että ei homma oo enää sellasta mitä se on joskus ollut. Jos ei homma kuitenkaan lähde toimimaan ollenkaan niin ei sitten. Kyllä jäljellä on ainakin vielä Sipoo. Toivottavsti löytyy hyvä paikka :)
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries

geeni

• Vieras
« Vastaus #20 : 20 Huhtikuu, 2009, 14:54:15 »
Minkä takia ette voi mennä lennättämään oikeille lennokkikentille? :) Petikko on käypä paikka, myös Sipoo. Kyllähän näitä on on jos hieman viitsii ajaa autolla kauemmas. Vesivehmaallakin käy porukka lennättämässä Hesan suunnalta.Tiedän kyllä että Petikossa ollaan hieman kopterivastaisia mutta me ollaan ihan tasa-arvosia lennutyyppien kanssa. Se ei saa häiritä. Onhan meidänkin kerhon pj liidokki-ihmisiä ja tullaan toimeen paremmin kuin hyvin.

Onpa tässäkin taas asenne... pitäis viitsiä tuhlata aikaa ja löpöä "oikeilla" kentillä käymiseen, mutta ei sais viitsiä etsiä vaihtoehtoisia paikkoja mahdollisesti lähempää?  ::)

Poissa 0lli

• Tavallinen torppari
« Vastaus #21 : 20 Huhtikuu, 2009, 15:13:02 »

Onpa tässäkin taas asenne... pitäis viitsiä tuhlata aikaa ja löpöä "oikeilla" kentillä käymiseen, mutta ei sais viitsiä etsiä vaihtoehtoisia paikkoja mahdollisesti lähempää?  ::)

Näinpä. Itse lennättelen 450-koon sähkökopteria sen takia, että sillä voi pörrätä pienemmälläkin niityllä tai tarvittaessa leijuttaa vaikka takapihalla. Äänikään ei häiritse kuin enintään sitkeimpiä kyttääjiä. Isompi sähkis tai polttis olisi tietysti varmaan kivempi lentää, mutta olen sen verran laiska lähtemään mihinkään kauemmas, että lennättäminen jäisi aika vähälle.

Jos asuisi jossain pellon reunalla tai olisi paljon vapaa-aikaa, niin ehkä tilanne olisi toinen.
Walkera X350 Pro, Parrot AR.Drone

Poissa Picofly

• Seniori torppari
  • FPV rocks!
« Vastaus #22 : 20 Huhtikuu, 2009, 15:27:43 »
Näinpä. Itse lennättelen 450-koon sähkökopteria sen takia, että sillä voi pörrätä pienemmälläkin niityllä tai tarvittaessa leijuttaa vaikka takapihalla. Äänikään ei häiritse kuin enintään sitkeimpiä kyttääjiä. Isompi sähkis tai polttis olisi tietysti varmaan kivempi lentää, mutta olen sen verran laiska lähtemään mihinkään kauemmas, että lennättäminen jäisi aika vähälle.

Jos asuisi jossain pellon reunalla tai olisi paljon vapaa-aikaa, niin ehkä tilanne olisi toinen.

Juuri samasta syystä minäkin lentelen 200-luokan kopterilla. 45 min. ajomatkat nostaisivat lähtemiskynnyksen pilviin kun vapaa-aika tuppaa olemaan muutenkin kortilla.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #23 : 20 Huhtikuu, 2009, 16:21:08 »
Näistä syistä on hyvä asua muualla kuin siellä ydinkeskustassa ^^
Asuu vähän täällä maalla niin on lääniä lentää heti kun ovesta ulos astuu ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

z0tis

• Vieras
« Vastaus #24 : 20 Huhtikuu, 2009, 16:52:45 »

Totta, kuulostaa ihmeeliseltä, minkä ihmeen takia pitäis ajaa kauheet matkat johki metsään lennättää "viralliselle" paikalle ja vielä maksaa siitä? kun lähempänä on paljon laajemmat ja paremmat tilat?

Itseäni ei hirvestä ainakaan kiinnosta lähteä normaali iltana johkin 30min-1h suuntaansa ajomatkan päähän lentämään, tai sitten rajottas lennätyskertoja aikalailla.

Näistä syistä on hyvä asua muualla kuin siellä ydinkeskustassa ^^
Asuu vähän täällä maalla niin on lääniä lentää heti kun ovesta ulos astuu ;)

Noh tuokin on aika omituinen ajattelutapa, elikkä asut metsässä sentakia että on tilaa lennättää kopteria ? :D Noh mä muistan sitten aina muistuttaa suo tämmösellä lauseella kun oot tekemässä jotain muutaku lennättämässä:

Näistä syistä on hyvä asua muualla kuin siellä metsässä ^^
Asuu vähän täällä kaupungissa niin on lähellä heti kun ovesta ulos astuu, kauppa, huoltoasema, leffateatteri, 100 baaria, ostoskeskus, kylpylä, punttisali, paljos tätä listaa pitää jatkaa? ;)

« Viimeksi muokattu: 20 Huhtikuu, 2009, 16:54:40 kirjoittanut z0tis »

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2379 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2011, 19:55:38
kirjoittanut jekuusi
0 Vastauksia
1664 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Marraskuu, 2014, 22:42:12
kirjoittanut TeroS