Noniin... näitähän nyt tulee.
Ensimmäisellä akulla viime torpin jälkeen..
Olin huomaavinani pientä tehottomuutta leijuttelussa, mutta ajattelin että uudet radixit on vaan hiljaisemmat (kuten ne on) enkä pitänyt vaarallisena. Pikkuisen kurvailin kevyesti ja edelleen tuntui että suora 70% kaasukäyrä ei riitä kunnolla. Vieläkään ei kellot soinut.. Idle kolmea kehiin, suora 100% käyränä, kierrokset nousi leijussa lupaavasti ja eikun kovaa vauhtia eteenpäin ja korkeaa pystäriä suorittamaan..
Pystäriin nousussa kierrokset alkoi hyytyä mutta kopteri kiipesi kuitenkin korkealle. Sitten motti sammui vissiin kokonaan ja tässäkohtaa oli kopteri melkein pystyssä täysillä positiivisilla joten lavoista lähti kierrokset nopeasti.
Sen verran pyöri, että kääntyi vielä kyljelleen laella mutta sitten katselin ns "jalka lattiassa ja keppi munissa" kun eloton vekotin tulee kymmenistä metreistä kyljelleen maahan.
Saldona ainakin runko, servokehikko, mikserit, varmaan pääaksel, peräeväi. Radixit on ihmeellisesti naarmuttomat, oisko ne kyljellään tippuessa foldannut molemmat pystyyn ja säästyneet. Flycam2 oli kyydissä, mutta pudotessa meni sekin kahteen palaan eikä muistikortille tallentunut mitään. Saas nähdä saako siitä kalua.
Kaikki servot on hengissä joten rahallisesti tästä ei tullut iso torppi mutta taas saa vetää kopterin atomeiksi ja takaisin.
Syy tehojen katoamiseen on vähän hämärän peitossa, mutta luultavasti motti oli saanut siipeensä edellisessä torpissa. Huomasin nimittäin spoolupissa että noparilla oli vaikeuksia saada moottoria synkkaan. Soft startin ensimmäiset sekunnit meni siis mottorin täristessä, ei pyöriessä.
Oisko ollut joku lanka oikarissa tai poikki. En suostunut tuostakaan tajuamaan, että kaikki ei ole kunnossa. Tyhmä minä.
Päivän kruunaa se, että vissiin tapoin aamulla vakiomotin gauista (kuallu, ei piippaa/pyöri, tärisee vaan horkassa) ja longshot2 liidarista petti servotanko kun kiukkuisena viskoin sitä protos-torpin jälkeen. Käsikin kipeytyi, leipäkään ei maistu leivältä.