Kirjoittaja Aihe: keken torpit  (Luettu 19737 kertaa)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: keken torpit
« Vastaus #50 : 13 Marraskuu, 2009, 16:16:12 »
Lainaus
sithän sä voit myydä mulle ton 401  
Hyvinkin mahdollista, katotaan kun spartani tulee.

Musta alkaa vähän tosin tuntua että tuota GYRDiä ja 401:stä on vaikea erottaa toisistaan ilmassa  :-\

Mutta ennenkuin puhun enemmän läpiä päähäni niin saatan testata asian.
Jos laittaisi molemmat gyrot kiinni johonkin vanerinpalaan, vanerinpalan kopteriin. Y-haarottimilla rudder kanavan signaali,gain molempiin. Sitten vuorotellen peräservo kiinni aina jompaan kumpaan ja testiä.

Poissa Karkkis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
Vs: keken torpit
« Vastaus #51 : 14 Marraskuu, 2009, 01:18:15 »
Jospa treenaat piroflippejä vähän korkeammalla ensikerralla niin saattaa keretä saada haltuun vielä kun karkaa!  ;)
Temput jotka ei ole vielä selkäytimessä kannattaa tehdä korkealla niin säästyy monelta torpilta.
Hienosti alkaa sulta toi lennätys sujumaan :o Oot menny musta jo ohi kun en oo jaksanu paljoo treenata simulla vaan
käyny vaan kentällä räimimässä niitä vanhoja liikkeitä mitä osaan :-\
Siitä kertoo jo tän kesän torppisaldo kun en torpannut kuin kerran ja silloinkin luulen linkin pettäneen lavanpitimestä >:(
Tais tulla jokunen puoliks onnistunut autorotaatio, mut en laske niitä torpeiks kun selvis kardaanin rattaiden vaihdolla :P (muistaakseni)
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: keken torpit
« Vastaus #52 : 14 Marraskuu, 2009, 08:05:12 »
Kukin harrastaa tavallaan.
Mun pitäs keskittyä enempi simutukseen ja lentämiseen, kun uusien rakenteluun.
Mutta kun ne on niin hianoja;)

Olisko kesältä ykstorppi ja lentotaidossa takapakkia:(
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: keken torpit
« Vastaus #53 : 16 Toukokuu, 2010, 22:36:29 »
Dippadappa... laitetaas tänne kun tuli rikottua Protos. Jonkinlainen lentoblogi tämäkin

Tosi hieno oli lentää, pääasiassa yritin treenailla inverted leijuntoja eri asennoissa ja vähän piroflipin puolikasta. Funneli alkoi menemään jo aika matalla, mutta vain yhteen suuntaan tosin.

Mutta sitten taas jotain apinarallia, vähän jo hämärsi ja metsänrajan alla kikkaillessa katosi orientaatio.. Protos taas täysillä päälleen asfalttiin ja liposavut ulos. Meni itseasiassa melkeinpä samaan kohtaankin kuin viimeksi.

Äkkiseltään katsottuna
- runko
- servoframe
- 3x 9257 rattaat
- Maniac-lavat
- 1x40C turnigy
- originaali kabiini (nyyh)
- Nupissa yllättävän vähän vaurioita, lepari, stabbari ja pääakselin laakerit

Tärkeimmät eli Kontronik, Spartan, vastari, peräservo ja motti näyttävät ehjiltä.



Oliskohan se sitten FBL protoksen vuoro...

Poissa Olli.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Olli Syrjälä
Vs: keken torpit
« Vastaus #54 : 16 Toukokuu, 2010, 22:56:17 »
komeesti kyllä kabiinin ja lappojensilput lenteli...

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: keken torpit
« Vastaus #55 : 16 Toukokuu, 2010, 22:59:44 »
No ohho, johan on solmussa. Osanottoni!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: keken torpit
« Vastaus #56 : 16 Toukokuu, 2010, 23:18:04 »
Harmin paikka. Luulisi olevan markkinarakoa jollekin maanläheisyyden (ja nopeuden) aistivalle turvatyynyhässäkälle. Tai sitten lennätyspaikalle, jossa pehmeä alusta (kuten hanki, mutta lämpimällä säällä ???).
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: keken torpit
« Vastaus #57 : 16 Toukokuu, 2010, 23:36:52 »
Lainaus
Tai sitten lennätyspaikalle, jossa pehmeä alusta
Joo, tossa asfaltin päällä ei ole edes pakko lentää.. tai ainakaan kikkailla, mutta minkäs sitä ittelleen voi.
Ympärillä on sitä paksua kanervaa johon normaali kopterin töpsäyttämin ei oikeastaan riko juuri mitään.

Tässä tapauksessa kopteri kuitenkin ajettiin asfalttiin melkein niin kovaa kun protos pitchillä kulkee joten mikään mussukka ei olisi tätä pelastanut.

Sain muuten yhden viimekauden vanhan 30C 6s 2650 turnigyn tänään aiemmin pullahtamaan ilmapalloksi. Ei kestänyt raukka uutta voimalaitosta. Nyt kontronik+scorpion aikakaudella tehoa on tarvittaessa aika poskettomasti, mutta kiihdytysajoja lukuunottamatta en sitä oikeastaa käytä, vaan Maikon oppien mukaan lentelin tänään suurimman osan ajasta matalammalla headspeedillä ja vähemmän agressiivisilla kulmilla. Erittäin paljon paremmin pysyy kopteri näin hanskassa harjoittelussa. Suosittelen kokeilemaan jos on altistunut samalle kärpäselle kuin minä aiemmin, eli tehoa, kierroksia ja lapakulmia lisää = hyvä.

Ehdottomasti paras akku tänään protoksessa oli 2200 40C Flightmax: se on kevyt ja lentoaikaa kikkailemalla tulee 5-6 minuuttia. 2650:set on turhan painavia protokseen.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: keken torpit
« Vastaus #58 : 05 Kesäkuu, 2010, 00:30:01 »
Tänään tuli parissa tunnissa monta lentoa
4x450 "hdx"
4xProtos
3xRJX

Protokseen on siis asennettu kotikutoinen FBL-nuppi ja Turniguyn v-bar 600. Esivaikutelma oli Turnigy V-BARista, tai ehkä yleisemmin FBL:stä oli vähän laimea. Laitoin boxin kiinni, ja kopteri ilmaan.. ei mitään erikoista, siinä se leijui, vähän sai korjata ja perä teki hidasta heijausta. 
Sitten lisää gainia perään, aileen ja eleen, sekä radiosta enpointteja kauemmaksi ja...  saakeli että on kiukkuinen pyörijä tämä, FBL:n liikehdintäkyky tuli aika selväksi meikäläiselle.
Flipit pysyi suorassa.. ensimmäisen tictocin kohdalla perä pyörähti melkein puolikierrosta mutta gainin lisääminen auttoi kummasti. Oudosti tämä nyökki kovavauhtisessa eteenpäin ajossa mutta säätämällä vissiin pitäisi löytyä parempi meininki. Hitaassa "herkuttelussa" toimii kuten simu: hieno homma

Viimeisellä akulla aloin kokeilla vauhtikäännösten rajoja...  Täysillä myötätuuleen ja siitä täysillä vastatuuleen.. hienosti kääntyy lavat kanervaa hipoen..  kunnes  käännöksessä tapahtuu jotain, ohjaus menee varsin oudoksi nyökkimiseksi ja yritän ämmäköidä kopteria lähemmäksi itseäni. Lavanpidin on ilmeisesti antanut myöden ja toisen lavan linkkipalloa/linkkiä ei missään... laskussa tuli boomstrike ja lapaan sekä peräputkeen vähän sattui.



 
Mutta oli kevään parhaimpia lentopäiviä:
Tuuli niin kovaa ettei RJX meinannu silmukkaa jaksaa tehdä mutta hyvää oli reeniä se ja sai olla yksin. FBL ensiaskeleet oli myös paljon helpommat kuin luulin; Boxi kiinni ja leijuttelemaan, hyväksi säätäminen voi ottaa aikaa. Autorotaatiot RJX:llä oli myös reenin alla ja onhan se kivaa.. ei ollenkaan torppiherkkää kuten 500/450/200 kokoluokassa.
Kyllä tämä tästä, mutta ens viikolla ege kyllä poimii eurosport-voiton kuin namun vanhukselta.
Jotenkin hankala tuo RJX näihin leijutus/silmukkakuvioihin.. tuntuu että 450:lläkin tulee puhtaampaa jälkeä.
Leijussa karkaa RJX vastatuuleen..  Mitäs silloin piti tehdä nupille? Kokeilin monilla eri kierroksilla mutta ei hyvää "istuttavaa" kierroslukua löytynyt.

EDIT: Protoksen akuista: Laitoin kontronikin päärattaan alle, vastarin perään alapuolelle niin alkoi 2650mAh akkukin olemaan hyvin tasapainoinen. Mahtuu se myös vakio kabiinin alle joten hyvä on vaihtoehto jos haluaa 8 min rääkätä kopteria
« Viimeksi muokattu: 05 Kesäkuu, 2010, 01:01:47 kirjoittanut Jussi. »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
8007 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2008, 09:40:44
kirjoittanut jippo
46 Vastauksia
14042 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2009, 16:59:20
kirjoittanut Jänkhäkopteristi
14 Vastauksia
6329 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Helmikuu, 2009, 17:12:50
kirjoittanut Mikka
3 Vastauksia
2389 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Toukokuu, 2009, 15:13:43
kirjoittanut jpietari
Keken RJX X-90EP

Aloittaja Jussi. « 1 2 » MyFleet

46 Vastauksia
15252 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2009, 01:38:05
kirjoittanut Jussi.