Otat uuden mallimuistin, ja säädät sieltä:
-moottori irti, hold-tila päälle ja tikut keskelle. Nyt kaikki servot pitäisi olla keskellä, swash puolivälissä vaakatasossa ja mikserivarret vaassa. Ellei ole, niin linkkejä ruuvaillen...
-Reverset niin että kaasutikku liikuttaa servoja samaan suuntaan ja cyclikit erisuuntiin. Liikesuunnat saa olla väärin, kunhan liikkeet on oikeat. Samalla voit tarkistaa että perä ohjautuu oikein.
-Swash menusta/Swash afr:stä + ja - arvoja niin että saat liikesuunnat oikein. % arvojen määrällä rajoitat ettei pindaa reunoissa. Liikettä niin paljon kuin saat aikaiseksi.
-Pitch-curve valikosta säätämään käyriä... Leijuntaan esim. 30-50-65-85-95 tyylinen (riippuu koneesta) mutta kuitenkin niin että alhaalla -4, keskellä +4-5 (leijuu) ja huippuun vähän vähemmän kuin nuppi antaa (eli jotain +9-10). Jotkut tykkää tehdä käyräksi esim. 25-35-50-75-100, jolloin kone käyttäytyy kuten taivaslennossa (leijuu keskitikun yläpuolella), alapää on vain loivennettu. Itse tykkään että leijuntamodessa on isompi liikevara säätää korkeutta, aina keskitikusta ylälaitaan, joten käytän ensimmäistä tapaa.
Taivaalle käyräksi 0-25-50-75-100, jos liikealueet on ihan hullut, voi päitä hieman pienentää. Holdiin sama kuin taivaalle.
-Throttle-curve kannattaa alkuun laittaa kuten valmistaja suosittelee, ja hienosäätää sen mukaan kiekuuko vai hyytyykö...
-Gyron herkkyys kuten valmistaja suosittelee, tarkistat että korjaa oikeaan suuntaan, ellei niin gyron rev-kytkintä, tai asennat sen katolleen.
-Lopuksi End-pointit ja Expot, leijuntaan esim 85-90% ja 20% expoja, taivaalle 100% ja vähemmän expoa, esim 15%... Perään liikealueeksi 100% ja expoiksi 30-40% joka lentotilaan.
Sitten vain kone kainaloon ja ulos katsomaan miten käy. Tällä tyylillä pistin eilen TRex250:n säätöihin ja nyt on 6 akullista takana...