muutama päivä piti kelata juttuja,,ja timon viimesin kommentti sattui silmään ja särähti
korville sen verran, että vedän takaisin kaverini neuvon korjatakseni muutamia
epäkohtia ettei totuutta vääristeltäisi.
kaikkia mestareita et näytä tuntevan,,ja vielä vähemmän miten he ajattelevat
oikean setupin teon etenevän puhumattakaan orkkis aiheesta.
joten ole hyvä, äläkä puhu asioista kaikkien nimissä kun asia ei niin ole,,
ei se siitä muuksi muutu vaikka voissa paistaisit
mitä 80/90 luvulla kopteri kuskeja näki toimissa, ja heidän toimiaan seurasi,,
oli menestyminen heilläkin kovan työn takana.
mitään ei tullu heilläkään ilmaiseksi ja siksi ihmettelen miksi olisitte jotenkin parempia,,
korkeintaan ylimielisempiä jos ekaksi mieleen tulevan kirjoitan,,
tai että sen ajan kuskit, ohjelmat tai miten harrastajien määrä tekisi pärjäämisen vaikeammaksi,
tai että ajetaan eri ohjelmaa,,jossa tosin nykyisinkin on osin samoja liikkeitä
tai vanhojen kehitelmiä,,
kaikki liikkeet on vaikeita jos ne uusina itselle tulee.
paljon treenasivat silloinkin ja koettivat kehittää tekniikkaa eteenpäin
kaikella tavalla.
samaan liittyen kun mainitsit, ettei 90luvun kopuilla voisi pärjätä tänä päivänä,,
kysyn että miksi ei?
mitä tän päivän mekaniikoissa on erikoisen paljon parempaa kuin silloisissa?
mitään oikeasti uutta mullistavaa ei koptereissa ole sen jälkeen tullut kuin lähinnä
elektroniikka puolella tai sähköissä yleensä.
tän päivän mekaniikat mitä kuvia tarkastellut,ovat kopioita pitkälti vanhoista keksinnöistä
tavalla tai toisella,,perusideat pysyneet pitkälti samoina eroa lähinnä pikku hienouksissa,,
enimmäkseen silmäkarkkia eloksoitujen osien muodossa on tullut,,
eikä nuo "haribotkaan" mitään ihmeellisiä ole teknisesti,,vaikka niihin ostais kuin YYYBER laakereita.
tietysti ehkä oma hienoutensa hymistellä hintaa rinta pörhöllä,,kun ei muuta enää voi,,kun järki ensin yritti kieltää maksamasta,,
laatulaitteita, sitä en kiellä mutta en silti pidä niitä hintansa veroisina kun eivät teknisesti
ole mitään "yyberlaitteita" joilla vanhojen kuulentoihin käytetyn tekniikan sijasta voisi lentää marsiin saakka,,
olit huolissasi, että levitän foorumeilla esittämäni kaltaisia"vääriä" metodeja joita oikeasti joku
voisi käyttääkin,,okei,,
miksikähän juuri sinun metodi on se oikea,kun niin hanakasti omani teilaat
taitaa olla omantunnon kysymys lähinnä tunnustaa, et toikin voisi olla oikeassa,,
mutta kun en ole FAI KUSKI,,ja "amatöörit" voi mitään tietää,,
käy samantein sitten julistamassa "harhaopiksi" GY401(käytännön toimenpiteet) ,,mitä siitä kirjoittelin neuvoja,,
varmaan keksit jotain "nasevaa smaltalkkia julkisesti" sinnekin,,
noin fiksu kaveri voisi tajuta,(mutta kirjoitusten perusteella epäilen) että samaan lopputulokseen voi päästä monta tietä,
kyse on vain siitä mikä itselle parhaiten sopii ja parhaaksi näkee.?
lopuksi ihan tiedoksi kaikille FAI/ amatööri kuskeille,,jutut joita olen kirjoitellut,,olen aina niitä kokeillut ja testannut ensin itse ja todennut toimivan käytännössä,,
ennen kuin täällä niistä mitään kenellekään neuvonut, ja sillä varmistanut että ne asiat toimivat kuten
olen kertonut ettei tulisi neuvoneeksi ketään väärin.
ja timo,,
kaikella kunnioituksella,,
parempi kun et puutu F3A trimmipuoleen,,josta lyhyen kirjoittamasi perusteella tiedät v,,,,,, vähemmän
kuin minä kopuista,,
painopisteellä niissä ei voi vaikuttaa kuin oikeastaan siihen että kulkeeko se suoraa linjaa
kylkilennossa,,jota yleensä pidetty tärkeimpänä haettuna ominaisuutena,,
siivenkohtauskulmia taas ei muutella painopiste syistä missään tapauksessa,,