Kirjoittaja Aihe: Spektrum SmartSafe?  (Luettu 1700 kertaa)

tuupola

  • Vieras
Spektrum SmartSafe?
« : 02 Toukokuu, 2009, 01:26:18 »
Vastari (AR6200) on bindattu niin että vasen tikku alhaalla keskellä ja oikea tikku keskellä. Kaikki siis nollassa. Kun yritän testata tuon SmartSafen toimintaa niin että kopteri pöydällä moottorijohdot irti. Väännän molemmat tikut johonkin äärinurkkaan ja sammutan radion.

Olettaisin että kaikki servot palautuvat alkuasentoon. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Kaikki servot jäävät siihen asentoon missä ne olivat radion sammuttaessani. Eli. Err... Enkö nyt vain ymmärrä miten tuo Spektrumin SmartSafe pitäisi toimia.

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum SmartSafe?
« Vastaus #1 : 02 Toukokuu, 2009, 01:37:27 »
The SmartSafe Advantage
All Spektrum receivers feature exclusive SmartSafe fail-safe protection that is ideal for all electric models, but beneficial to glow and gas powered models too. When a DSM receiver is turned on before the transmitter, SmartSafe drives all servos, except for the throttle channel, to positions that you established during the binding process - usually the neutral control surfaces and gear down. The throttle channel receives no input at all to avoid operating or arming electronic speed controls. Once the transmitter and receiver are connected and signal loss occurs, SmartSafe will only drive the throttle to a present position. All other channels will hold at the last command position.

Ymmärrän tuon niin että:
- Jos vastari laitetaan päälle ennen lähetintä, servot ajetaan niihin asentoihin mihin ne on bindauksen yhteydessä asetettu
- jos yhteys häviää kesken lennon, vain kaasu ajetaan failsafe- asemaan, muut pysyy siinä missä ne oli kun yhteys vielä toimi.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum SmartSafe?
« Vastaus #2 : 02 Toukokuu, 2009, 13:32:09 »
Ymmärrän tuon niin että:
- Jos vastari laitetaan päälle ennen lähetintä, servot ajetaan niihin asentoihin mihin ne on bindauksen yhteydessä asetettu
Paitsi kaasukanavalle ei tehdä mitään, joka sinällään jättää polttiksen kaasuservon siihen asentoon missä se sattuu olemaan. Pitääpä ihan käytännössä testata näitä.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Spektrum SmartSafe?
« Vastaus #3 : 02 Toukokuu, 2009, 21:21:29 »
Ja bindauksen jälkeen pitää aina varmistaa että kaasuservo menee tyhjäkäyntiasentoon kun laittaa radiosta virrat pois. Eli ei niin että kaasuservokin jää siihen asentoon missä oli signaalin hävittyä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
17 Vastauksia
12447 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Toukokuu, 2008, 19:56:30
kirjoittanut sgtpepper
14 Vastauksia
7212 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Heinäkuu, 2008, 22:53:51
kirjoittanut Hermis
7 Vastauksia
3796 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Syyskuu, 2008, 13:11:50
kirjoittanut Anders
21 Vastauksia
6456 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Lokakuu, 2008, 12:09:06
kirjoittanut sgtpepper
5 Vastauksia
3361 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2009, 20:48:33
kirjoittanut masu