Posti (kuriiripalvelu) toi lisää tavaraa, Kontronikin ohjelmointikortin, enemmän olisi ollut tarvetta akuille
, no toivottavasti nekin sieltä aikanaan tulevat.
Aloitin päivän hakemalla GyroBotin USB -kaapelin lainaan, oma kun on vielä matkalla ja toivottavasti aikanaan saapuu myös tänne asti. Pitihän sitä tietysti kokeilla että mitä kaikkea sieltä GyroBotin sielun syövereistä löytyy, ja löytyihän sieltä, vielä kun pääsisi selville mihin kaikkeen eri parametrit vaikuttavat, pitänee yrittää tavata GyroBotin manuaalia oikein ajatuksella läpi, sinänsä ohjelmointi ei olisi vaikeaa kun vain tietäisi edes perusarvot millä lähteä liikkeelle Protoksen kanssa.
Päivän teemana on ollut Saksalaisten manuaalien Eng versioiden luetun ymmärtäminen, vai mitä sanotte seuraavasta lauseesta Heli mode kohdassa: "This speed controller works only without jolts if the speed controller is installed (with the gyrating mass of the rotor)" tai "So that the speed is about the same for every flight, the pitch should always be set to 0 deg." Sanat sinänsä ovat helppoja ja lausekin on ymmärrettävissä, mutta mitä ihmettä tuolla tarkoitetaan??? yhtä järkeviä lauseita oli tuo GyroBotin manuaali pullollaan, mahdetaanko kaikkien Saksalaisten tuotteiden manuaalit tehdä Babefishillä?
Elektroniikka on tuottanut päänvaivaa muutenkin, mihin sijoittaa mitäkin ja miten vetää johdotukset, minkä vastarin laittaisi, miten ottaa huomioon mm. EagleTreen helppo asennus tarvittaessa, kuinka painopiste tulee asettumaan jne... Vaikeaa on kun ei ole edes kaikkia komponentteja vielä.
Mekaniikkakin sai oman osansa, tuli herkisteltyä perää ja asennettua jälkitoimituksessa tullut alkuperäisestä paketista puuttunut holkki.
Ja minä kun luulin jo jotain sähkökoptereista ymmärtäväni