Kirjoittaja Aihe: Protos: Ilkeä isäpuoli  (Luettu 50448 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #150 : 25 Elokuu, 2009, 01:49:14 »
Saapui sitten tuo saarivaltakunnan lähetys, aika nopeaa oli taas Fast-Ladin toimitus. Deansit on nyt akkuihin juotettu ja akut punnittu, hiljalleen latautumassa, josko huomenna pääsisi Röylään testaamaan miten G3 antaa virtaa ;)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #151 : 25 Elokuu, 2009, 20:47:04 »
Tuli otettua ensityypit Röylässä uusista G3sista, kyllähän ne pitää kiekkoja erilailla, oudointa on että niillä kiekat pysyy 50 rpm vaihteluvälin sisällä kevyessä taivasajelussa jossa virrankulutus on olematonta, kun taas samassa tilanteessa muilla akuilla kierrokset seilaa jopa 200-300 kiekkaa, ja virranantokyky ei todellakaan tuossa tilanteessa tule vastaan millään noista akuista. Toinen outo on se että kuulostaa ja vaikuttaa kuin G3 ei kyykähtäisi kovassa rasituksessa, tämä olisi ihan loogista, mutta kun katson logeja niin kyllä ne kiekat on niilläkin kyykähtäneet lähes kuten muillakin akuilla, ja siis edes G3silla ei virtapiikit ole olleet kuin n.50A eli ei pitäisi olla minkään mun akkujen rajoilla vaan niiden kaikkien tulisi pystyä tuohon ihan helpolla...outoa on välillä sähkön tiet, no ainakin ensi vaikutelma oli että G3 akut oli oikein kivan tuntuiset, vai johtuiko vain siitä että tietää niiden olevan "huippua" ja maksavan paljon ???

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #152 : 25 Elokuu, 2009, 21:50:33 »
Luultavasti se on se hitalappu mikä tuntuu siellä lennossa  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #153 : 26 Elokuu, 2009, 14:58:11 »
Ohessa Dataloggerin taltiointi noiden Hyperionin G3 VX akkujen ja Turnigyn akkujen eroista, kaksi ekaa on Hyperion ja kolme viimeistä on Turnigyn dataa...

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #154 : 26 Elokuu, 2009, 15:27:47 »
Aika samanlaisilta vaikuttavat näin amatöörin mielestä?

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #155 : 26 Elokuu, 2009, 15:29:53 »
Kyllä ja ei, tuo oli hyvin kevyttä käyttöä, mutta silti näkee että jännite on ja pysyy korkeampana kuin Turnigyllä, mutta kyllä ei niissä kovin radikaalia eroa ole logien mukaan.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #156 : 29 Elokuu, 2009, 18:10:16 »
Röylässä tuli oltua ja testailtua G3 akkuja ja samalla tuli kokeiltua isompaa 16T pinionia, mikä oli hyvä sillä -> pitää nyt paremmin kiekat ja potkua on enemmän ja ennen kaikkea, alkuperäinen pinioni alkoi olla tiensä päässä, oli meinaan syöty jo aikalailla, saattoi jopa päästä lipsumaan tuosta syystä (tai oikeammin yhdistettynä hieman liian löysää etupään hihnaan)...



Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #159 : 06 Syyskuu, 2009, 17:22:39 »
Nummelassa kävin lennättämässä 8 akullista, sääkin oli mitä mainioin, aina siihen asti kunnes kahdeksannen akun puolivälissä tultiin tonttiin, lisää aiheesta "Torpit" osiossa...

Alla Logi noilta kahdeksalta akulta, nyt meni parhaillaan melkein 1500 W, ei paha tuon kokoiselle koneelle, mutta kyllä se liikkuukin, lisäsin samalla D/R 60% -> 70%, ei voi enää moittia hitaaksi cycliciä ;)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #160 : 06 Syyskuu, 2009, 22:44:21 »
Tuli tehtyä täydennystilaus Fast-Ladille:
2 x Carbon Fiber Tail Boom /Black - MSH Protos 500 - HR1083 (HR1083)
2 x MSH51111 - Tail blades Yellow (MSH51111)
1 x SAB 430 mm Main Blades - Trex 500 (SAB355)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #161 : 07 Syyskuu, 2009, 02:01:46 »
Peräputki vaihdettu ja alumiininen tail pitch lever asennettu, samalla vaihdoin uuden hihnan, kun kerran oli sopivasti esillä. Vaikuttaa vain siltä että torpissa meni myös yhden servon rattaat, vaikka ovatkin metallia, toivottavasti ei mennyt itse servo. En pannut vielä virtoja päälle vaan yksi servo pitää rahinaa ja jumittaa...pitää suorittaa sille vielä tarkempi analyysi huomenna.

Vaihdoin peräpuomin alumiiniseen kun ei ollut hiilarisia varalla, toivottavasti ei ala static issuet samalla. Peräservon työntötanko oli kulunut horisontaalipitimen kohdalta vaikka olin väljentänyt aukkoa, leikkasin tuen kokonaan pois, mikä onkin maailmalla suosittu modaus.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #162 : 08 Syyskuu, 2009, 02:11:15 »
Vaikuttaa siltä että rattaiden vaihdolla selvittiin, toivottavasti ei huomenna paljastu mitään ylläreitä.
Onnistui muutne tuo rattaiden vaihto servoa irrottamatta, riitti että servon nosti hiemna paikaltaan.

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #163 : 08 Syyskuu, 2009, 16:42:01 »
Taitaa olla HG-D261HB/MG? Laiton kaiken uhallakin kokeiluun toiseen trex 450 -kopioon HG-D201HB:n perälle. Meinasi palaa jo säätövaiheessa, kun opettelin GY520:n saloja (bindasi toiseen laitaan jonkin aikaa ja jäähdytyslevy kuumeni melkein sormella koskemattoman kuumaksi; oma moka). HG-D261HB olisi ollut turhan painava, mutta ehkä pitää vaihtaa siihen (tai sitten melkein 1/3 halvempaan ja vähemmän vääntävään hiilikarvamoottori-HS-5084MG:hen). Nuppiin laitoin HG-D202MG:t.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia



Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #166 : 16 Syyskuu, 2009, 01:12:49 »
Röylässä tuli oltua ja ihna kivasti kopteri toimi siihen asti kunnes aloitti ikävän wägäämisen/ravistamisen, jouduin ottamaan alas hieman liian hätäisesti ruohikkoon, kun en uskaltanut yrittää sitä nätisti tielle asti tuoda. Onneksi ei mennyt laskussa mitään rikki. Paikkojen tarkistus eikä mitään syytä löytynyt, uudestaan ottamaan kierroksia ja varovasti ilmaan, samantien ilmiö toistui, uudestaan alas ja hieman lisää tutkimista, ja löytyihan se syy, yksi servo ei liikkunut tasaisesti vaan nyki tietyssä kohtaa liikealuetta, joka johti siihen että GyroBotin korjaillessa swashia siitä seurasi vain uusi nitkahdus jota seurasi Gyrobotin uusi korjauspyyntö ja ravistus oli valmis. Nyt pitää sitten purkaa tuo servo ja selvittää mistä johtuu. On muuten sama servo johon vaihdoin juuri hetki sitten rattaat (tai itse asiassa osan rattaista), nyt pitää katsoa onko sinne jäänyt jotain muruja vanhoista rattaista tai onko siellä jokin muukin ratas mennyt, vai onko vika servon elektrniikassa, en oikein kyllä usko että vika olisi elektroniikassa. Onneksi posti kiikutti juuri tänään lisää rattaita Helidirectistä.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #167 : 16 Syyskuu, 2009, 23:06:43 »
Servo purettu ja loputkin rattaat, mitä en viime kerralla vaihtanut, vaihdettu. Nyt tuntuu toimivan ilman nykäyksiä. Silmämääräisesti en huomannut noissa rattaissa mitään vikaa, mutta kun pyöritin rataspareja kerrallaan niin muutamassa tuntui pientä takeltelua. Tarinan opetus: vaihda aina kerralla kaikki rattaat.

Nyt kun vaan sää suosisi niin huomenna pääsisi testaamaan Röylään.

mibe

  • Vieras
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #168 : 17 Syyskuu, 2009, 20:20:56 »
Silmämääräisesti en huomannut noissa rattaissa mitään vikaa, mutta kun pyöritin rataspareja kerrallaan niin muutamassa tuntui pientä takeltelua. Tarinan opetus: vaihda aina kerralla kaikki rattaat.

Itselläni meni kahdesta HS-65:stä rattaat ja huomasin, että laakeriin oli jäänyt metallimurunen. Tuokin havainto tuli tehtyä ihan vahingossa kun katselin että mikäs tuolla kiiltelee. Jos tuo olisi jumittanut niin sitäkään ei olisi huomannut servon kuorien ollessa auki.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #169 : 17 Syyskuu, 2009, 20:26:24 »
Tuota laakeriin murujen menemistä en ollut ajatellutkaan, mutta onhan sekin tosiaan mahdollista. Isoin riski tuntuu ainakin itsestä olevan murujen jäänti rasvaan, eli vaikka vaihtaa kaikki rattaat, niin pitää muistaa myös pyyyhkiä kaikki rasvajäämät pois kotelosta ettei sinne jää muruja. vanupuikon olen havainnut tähän puuhaan hyväksi.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #170 : 22 Syyskuu, 2009, 00:41:27 »
Tuli tuossa sitten INO-labin vararattaita Helidirectistä ja samalla otin JRn oman lähettimen balancerin.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #171 : 22 Syyskuu, 2009, 01:35:18 »
Tuli muuten viime lauantaina hieman sydämentykytyksiä Protoksella:
Tein sellaisen n. 15 m maksimikulmilla nousun jonka päätteeksi aloitin flipin keulan kautta ja kun kopteri oli ylösalaisin kierrokset hyyytivät ja perä muljahti joitakin varttikierroksia (en ehtinyt panemaan merkille kuinka paljon)...lopputuloksena oli kova kiire tikkujen kanssa ja orientaation haltuunottmaisessa, mutta ennen maata tilanne hallussa ja lopputuloksena vain kohonnut pulssi.

Taisi vain kone/akut/nopari, mikä lie hyytyä, en ole ehtinyt logeja tarkistamaan mitä ne kertoisivat...

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #172 : 22 Syyskuu, 2009, 06:55:44 »
Tein sellaisen n. 15 m maksimikulmilla nousun jonka päätteeksi aloitin flipin keulan kautta ja kun kopteri oli ylösalaisin kierrokset hyyytivät
Oisko voinu olla normimodessa? Sehän on aika klassista flipata normilla :). Mä en oo toistaseks sitä vielä tehny, kopkop.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #173 : 22 Syyskuu, 2009, 09:36:36 »
Ei ollu ei, mulla on aika huomattava ero normin ja idlen välillä ja itse asiassa en lennä koskaan normilla, en edes nousuja tai laskuja, eli jotain muuta....

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Protos: Ilkeä isäpuoli
« Vastaus #174 : 06 Toukokuu, 2010, 02:16:22 »
Hah, tuli korkattua kausi, yli puolen vuoden jälkeen Henttaalla tänään, ensiksi akullinen Gauilla (200) ja sitten myöhemmin Protoksella...Voi vaan ihmetellä miksi olen työstänyt ajatusta isommasta kopterista, Protos FBL menee kuin kiskoilla ja jerkkuakin piisaa, en tiedä mihin sitä oikeasti tarvitsisi isompaa, muuta kuin että olisi kiva saada ::)

Suu pelkällä messingillä, kenties sitten seuraavaksi Protos 450, kun sellainen tulee saataville, pitäähän se jokin "halpa" (halvempi) torpatttava olla...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
MSH Protos

Aloittaja JiriK « 1 2 ... 15 16 » MSH Protos

381 Vastauksia
188992 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Huhtikuu, 2016, 08:20:05
kirjoittanut TimoK
7 Vastauksia
4756 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 15:20:11
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
2307 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 08:39:30
kirjoittanut SJo1
90 Vastauksia
54835 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Tammikuu, 2013, 17:40:50
kirjoittanut pilot4fn
protos 500

Aloittaja jupe MyFleet

2 Vastauksia
2591 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Maaliskuu, 2009, 11:59:39
kirjoittanut sgtpepper