Kirjoittaja Aihe: Phoenix probleema, osaisko joku neuvoa..?  (Luettu 3513 kertaa)

Jay604

• Vieras
Phoenix probleema, osaisko joku neuvoa..?
« : 15 Toukokuu, 2009, 16:58:53 »
Niin, eli probleemana on ollut tässä phoenixin verkko"peli"..

En pääse minnekkään kirjautumaan sisään, pystyn luomaan session, mutta koskaan sinne ei ole porukkaa eksyntyt. Välillä Phoenix käskee tarkistamaan firewall -asetukset.

Palomuurisoftassa on kaikki protokollat auki, samoin portit jne.. eli ei pitäis olla mitään ongelmaa.

KERRAN, juuri kun olin asentanu softan, pääsin pörräämään muitten kanssa, mutta en senjälkeen kertaakaan, vaikka oon kyllä yrittäny.

Tuli tässä mieleen et mahtaako phoenixi käytää jotain muuta tiedostoa kuin omaa exe -filua nettipelissä, mikä on mahdollisesti blokattu? En usko että tuo muuten herjaisi firewall -asetuksista...

Osaisko joku neuvoa?

Poissa Piilukirves

• Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phoenix probleema, osaisko joku neuvoa..?
« Vastaus #1 : 15 Toukokuu, 2009, 17:48:07 »
Ettei nyt olis että sun ADSL loota olis NAT tilassa ja siitä johtuen ei menis portit läpi?
MiniTitan E325 -  - GY401
HK-450 - Scorpion HK-2221-8 - HS-65 - Logictech 2100 + 9257

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #2 : 15 Toukokuu, 2009, 18:00:14 »
Tuo voi olla, jos phoeniksissa saa määritettyä portit niin natin läpi portti auki ja koittaa toimiiko. Nattia ei ainakaan mun boksissa saa kokonaan pois päältä  :)

Laita sun boksin tiedot tähän jos ei taito riitä niin etsitään ohjeistusta  :)

Jay604

• Vieras
« Vastaus #3 : 15 Toukokuu, 2009, 19:47:36 »
Tuo voi olla, jos phoeniksissa saa määritettyä portit niin natin läpi portti auki ja koittaa toimiiko. Nattia ei ainakaan mun boksissa saa kokonaan pois päältä  :)

Laita sun boksin tiedot tähän jos ei taito riitä niin etsitään ohjeistusta  :)

-no, mä koitan räpeltää ensin nyt ite.. saapi nähdä muistanko ees salasanaa kun on aikaa kun viimeks kajosin DSL -toosan asetuksiin..

Mut kiitoksia vinkeistä, täytyy yrittää, muuten ei onnistu :)

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #4 : 16 Toukokuu, 2009, 00:33:45 »
Itselläni ei ole koskaan tarvinut nattiin portteja säätää, toiminut automaagisesti :D
softaPalomuurin asetukset olivat kerran esteenä

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Jay604

• Vieras
« Vastaus #5 : 17 Toukokuu, 2009, 21:21:08 »
Humm.

Tajusin vasta äsken että en mä oo kyllä koskenutkaan siis tuohon hardware -palomuuriin, eli DLS -boxiin ainakaan vuoteen, tai siis sen asetuksiin..

Mahtaisko johtua siitä että kun ite ainakin (luulisin) että nettiasetukset on wintoosassa automaatilla..? Siis että ei oo määritetty tiettyjä ip-alueita erikseen, DNS yms...

Ite testasin tuota uTorrentilla joskus aikoinaan, jos heitti asetukset automaatille niin tuli punainen kolmio, eli koneet ei pystyny (ilmeisesti) ottamaan omaan koneeseeni yhteyttä...(?) Mutta sitte laitoin IP asetukset siihen kuntoon että uTorrentin softan tarkistuksessa sanottiin että kaikki pelaa, eikä sen jälkeen oo ollu mitään ongelmia nettipelien yms. kanssa.

Heitän nyt ainaki joksikin aikaa vaikkapa kopterit.net -nimellä oman servun pystyyn, tulkaahan edes senverran testaamaan että koitatte liittyä sessioon, että tietäis onko tämä nyt mun koneessa/asetuksissa tää "vika", toisaalta voi olla että sitä vikaa on monen muunkin koneessa ketkä sessioita pistää pystyyn kun kerran palomuurirista on phoenix.exe:lle kaikki mahdolliset auki..

Voi olla myös ns. huonoa tuuria, ettei kukaan oo eksyny mukaan sillon kun oon oman servun heittäny pystyyn.. kuitenkin harvakseltaan niihinaikoihin kun yleensä ite harjottelen pörräämistä, ihmisiä on linjoilla..

Mut, jos näkyy kopterit.net niin tulkaa kokeilamaan :) Ja jos joku kokeilee niin laittakaa ihmeessä palautetta että saiko yhteyden, tai siis jos ei saanut niin mitkä olis analyysit jos mulla on täällä omassa koneessa/asetuksissa joku pieles.. :/

Jay604

• Vieras
« Vastaus #6 : 17 Toukokuu, 2009, 21:43:40 »
Onko muuten moni pistäny merkille sellasta jutskaa et pörrääminen onnistuu ERITTÄIN PALJON PAREMMIN kun heittää jotain hyvää musaa taustalle :D

Off-topikkia, mut ite täs pienes krapulas pörrään, taustalla soi gunnareitten nuvember rain ja muita parhaita :D

Auttaa mulla ainaki helvetisti, en sitte tiedä muista, jokaisella on omat juttunsa... :)

-Tää oli vaan tällanen krapulaisen sivuhuomautus... piti vähä juhlia eilen kun tuli 30 täyteen hehe.. :)

Nii ja takas topikkiin.. jos heitän oman servun pystyyn niin tuo kyllä onnistuu. MUTTA, phoenixi herjaa siitä ettei sessiota voi "mainostaa" ja pyytää tarkastamaan palomuuriasetukset.. Muuri/virussoftana on Symanteckin NIS

Eli toi symantec on mun mielestä vähä sellanen että se muuttaa WinXP käyttiksen Symantec norton -käyttöjärjestelmäksi... esim. monia ns. "false positive" juttuja on tullu joskus troijalaisista mistä TIEDÄN että niissä ei ole mitään, mut ei auta ees se että laitan poikkeuslistalle, aina uskollisesti yrittää nortoni poistaa nämä filut..

Sanoisin että oon vähän kyllästyny koko softaan, vaikka ihan hyvä onkin, mut just tuon takia että on vähä liianki tarkka tiedostoista ym. liikenteestä mitä koneella liikkuu.. :/
« Viimeksi muokattu: 18 Toukokuu, 2009, 00:12:37 kirjoittanut Jay604 »

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
71 Vastauksia
36386 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2009, 00:00:29
kirjoittanut Jay604
11 Vastauksia
6926 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2009, 01:55:53
kirjoittanut Jay604
1 Vastauksia