Melkosta...
Täytyy kyllä tosiaan antaa rispektii kun uskaltautuu lentämään tuollaista leijuntamodella. Täytyy vähän taas tuoda omaa tulkintaa.
Vispilä neuvoi käyttämään suoraa 100% kaasukäyrää idle-up:lla. Mutta tuokin toki riippuu lentotyylistä, Vispilällä tuon ymmärrän koska ei sen kopteri ole sekuntiakaan vakaassa tilassa, tällöin kuormitusta on koko ajan enempi. Sitten jos lento on enempi taivaalla pöristelyä ja silmukoiden ja pystäreiden lentelyä jne. Niin silloin kyllä kaasukäyrää kannattaa laskea keskeltä tämä säästää meinaan sähkö nyt ainakin ja lisää lentoaikaa. Myös lapakulma-alue vaikuttaa sähköntalouteen ja lentotuntumaankin. Toki jotain pitch-pumppia ja tictockia jne... ajettaessa lapakulmia saa olla paljon, mutta esim perus silmukat, vaakakierteet, pystärit ja muut perusliikkeet onnistuu esim -7 - 9 lapakulmilla jo ihan mainiosti. Kopteri on pehmeämpi lentää ja virtaa kuluu vähemmän.
Itselläni nyt on nyt kaksi idleuppia, toinen on normaaliin taivastemppulentoon, ja toinen on sitten 3D:n jossa tulee kaikki ulos mitä irtoo, niin lapakulmista, liikealueista kuin moottorin tehoistakin.
PS. Tuolla S6 pakalla tuo 500 ESP vakio kone antaa tehoa niin hyvin, että tässä on tarkoitus kokeilla siihen jopa tuota 12 hampaista pinionia 13 piikkisen tilalle. Se tekisi kopterista vähän pehmeämmän lentää ja virrankulutus laskisi.
Tuskin kaikki täällä pyörittää kopteria kuten vispilä jolloin Vispilän setupit ei ehkä ole paras valinta jokaiselle täällä, vaan kannattaa optimoida ne asetukset omien lentotottumusten mukaan.
PS, Olettekos kokeilleet tuon 500 ESP:n painopistettä? Ainakin omassa yksilössäni se on 2600mAh S6 akulla melko takapainoinen. Jouduin lyömään about 100g painoa gabiinin nokkaan jotta sain sen painopisteen edes suunilleen kohdalleen. Tietty muoviset peräosat keventäisi perää, en ole vaan jaksanu alkaa haalimaan osia tuohon mistään.
--
Timo