Jees! Sori vähän on pitkä toimitusaika näillä mun viesteillä. Eilen jo piti vastailla, mutta hetken mielijohteesta lähdettiinkin käväseen Turkusessa iltakahvilla, Focukselle oli ilmestyny 400km lisää mittariin kun joskus yhden maissa päästiin takasi kotio..
Ja sitten asiaan:
Mulla on siis tuo Maikon vanha ElyQ Vision 50 Ultimate. Aika vähän on itellä kokemusta, noin 10 litraa olen sillä lentänyt.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin ainakin jossain välissä noissa oli tyypivikaa linkkien kanssa, napsahtelivat nupista irti kesken lennon, toisaalta tuota ei ole ikinä itelle tapahtunut.
Yksi ongelma löytyy kans tuolta perästä, ElyQ:n originaali muoviperä ei oikein kestä ja se perän control armi tuppaa rikkoutumaan, tai ne muovinpalaset. Maikko olikin upgreidannu tuohon Raptorin perän ja se on mulla toiminut oikein hyvin. Nämä on siis joskus raportoituja ongelmia, mihin itse en ole törmännyt vielä. Voi olla että uusissa tuo on korjattu.. Varsinkin tuo Vision 50 Competition vaikuttaisi olevan pätevä peli.
Eipä kait tossa sen kummempia tunnettuja vikoja ole, peräpainonenhan se on joten suosittelen sinne tuota conversiosarjaa millä saa peräservon siirrettyä keulalle. Tai sitten jos ei haittaa pieni lihotus niin lyjyä vaan keulaan.. Tuo Ultimate on kyllä niin kevyt muutenkin ettei haittaa pienet lyijypainot.
Tuon 10 litran osalta taivaslentoa ja kevyttä "3D":tä pyörittäneenä ei kyllä voi kun kehua kopterin vakautta. Lentää mukavasti, paranee vain kun on ylösalasin ja ainakin noilla Alignin hiilikuitu stabbarinlavoilla ja radixin lavoilla taipui oikein mukavasti. Tykkäsin kyllä..
Itse kopterista ei ole oikeastaan mitään haukuttavaa kun näin tarkemmin miettii, kaikki omat ongelmat on olleet noiden sähkölaitteiden kanssa
Ultimate on muovia koko runko, eli mikään kaunis se ei todellakaan ole (imo), kopan muotoilu on sporttisen nätti, mutta se vaatii Canomodin tai Fusunon ruiskumaalareiden vilkaisua.
Palaset kestää ja kyllä kait noi kohtuu hyvin napsahteli paikoilleen, aina jostain jäi jotain vähän irvistämään, mutta ruuvvia ja mutteria perään niin kiristyy ne palaset yhteen (yksi hyvä puoli muovissa, joustaa joka suuntaan).
+ Kevyt
+ Ketterä
+ Vakaa
+ "Hauska" lentää
+ Halpa
- Muovirunko
- Ruma (paitsi jos tekee hienot johdotukset sinisellä servosukalla ja tunkasee canomodin koppaa, ja vähän alumiini blingiä)
- Muovi hajoaa aivan palasiksi kun torppaa
- Varaosien saatavuus, tää on vähän niin ja näin, Suomesta ei tahdo löytyä, mutta Fast-Ladilta saa ja toimitus on alle viikon.
Paljonhan tuon kanssa on ollut ongelmaa, mutta kaikki on ollut sähköjen kanssa, ei niinkään rungon kanssa. Eli en hauku Elykkiä koska sähköt ei toimi siinä
Ostin tuon siis Maikolta lähes lentovalmiina, lensin 10 litraa ja torppasin sen (vastarin liitin "made by myself" petti), nyt rakensin uuden kitin. Se pitäisi vielä sähköistää ja sitten pääsee taas lentelemään, kun tuli nuo uudet linkitkin fastilta. On nyt vaan niin monta rautaa tulessa ettei kerkeä yhdessä illassa rakentelemaan tuota.. Pitis saada lentokuntoon 500ESP, Vision 50 ja vähän persus liekeissä venailen Gauin X5:sta.. Ja toki onhan sieltä tulossa ElyQ Vision 90 lähiaikoina
Tuolla O.S:n 50:llä tuo tuntui jotenkin laiskalta, toki mulla ei ollut RevMaxia vielä kytkettynä ja ossin mäntä ja sylinteriputki oli sen verran damagoitunut että voi johtua myös siitä, mutta jos tahtoo kovaa käyttöä niin joku Novarossin 57 tai OS 55 HZ tai miksei vaikka YSsin 56:n olis aika asiallinen
Kysy vaan jos on jotain tiettyä mielessä, voin tarkistella ja kertoa..
- Johny