Pahoittelen jos tämän olisi voinut liittää jonkin muun keskustelun jatkoksi, tai jos vastaavanlainen triidi on jo olemassa, koin kuitenkin että aihe on sen verran ajankohtainen varmaan aika monelle AinaRahatLoppu-aloittelijalle, että se tarvitsee oman ketjunsa. No, itse asiaan:
Nyt olis edessä vähän paremman kopterin osto kun tuo pikkupicooz on ollu niin kauan pöydällä ilman peräroottoria ja nyt olisi himo saada tasokkaampi 4-kanavainen helikopteri.
Pitäisi nyt varmaan nyt ensiksi kysyä, että mistä sellainen kannattaa tilata? Hong Kongissa taitaa suurin osa kaupoista olla, ja postimaksut on kaikkea 20-30e väliltä. Mitenkäs tullin kanssa?
Vaatimuksina olis 4-kanavaa, mahdollisimman paljon metalliosia ja hinta ehdottomasti alle 150e koko paketille, vähempikin toki käy että on varaa ostella muutama lisäakku ja varaosa
Kokokin saisi olla kämmenen luokkaa.
Mitä tulee kauppaan niin pitäisi saada maksettua vaikkapa western unionilla tai POP:n Electronilla, kun ei ole oikeaa visaa tai paypal-tunnuksia.
Noista tuplaroottoriviritelmist
ä en oikein perusta, mutta ne ovat kai sitten helpompia lentää koska ne leijuvat paikoillaan lähes itsestään. Itse en kuitenkaan halua mitään pullamössökopteria, sehän on puoli iloa kun sillä opettelee lentämään kunnolla eikä tule heti raja vastaan, niinkuin noilla picoozeilla.
Ainoa mikä noissa pienissä koptereissa harmittaa on kesto/laatu, 80 akullista saa lentää ja sitten on jo osa jos toinenkin kulunut rikki, kuten moottori tai joku laakeri. Itse kun en ole noita säätänyt tai korjannut niin en tiedä yhtään meneekö sormi suuhun varaosien kanssa, kyllä nyt roottorin lavat osaa vaihtaa muttei sen monimutkaisempaa (luullakseni, kyllähän noita olisi kiva ruuvailla jos vaan työkalut löytyy eikä onnistu samalla onnistu rikkomaan kopteria entisestään
). Kestävämmät kopterit taitavat olla 300e:stä ylöspäin, mutta ne ovat jo liian kalliita ja tuo kokokin menee paljon kämmenenkokoisista suuremmaksi.
Tarkoitus olisi harrastaa noita kesän ajan kun on lämmintä ja saa ulkona harrastaa jotain mukavaa, ostaa sitten isompi ja parempi jos rahat sallii ja kiinnostusta riittää.
Mitä olen itsenäisesti tutkinut, niin ehirobon tai RC711:n Walkera 4#3B V2 metal upgrade on näyttänyt todella hyvältä, mutta noissakin on ~20e hintaeroa kun vähän moottori ja joku muu osa vaihtuu, mitä eroa noilla sitten on? Valitettavasti tuo on sitten se kopteri, josta enemmän tai vähemmän nopeasti kyrvähtää päämoottori. Hintakin on rajojen sisällä postimaksuineen ja parilla lisäakulla ja varalavalla.
Esimerkiksi, mitä eroa on
tällä ja
tällä? Toinen on metal upgrade edition ja toinen on RTF, mutta kummatkin ovat spekseiltään ja kuviltaan identtisiä. Ainoastaan tuossa kalliimassa on Receiver: RX-2406A, mitä eroa on sitten tuolla normaalilla ja A versiolla?
Sitte on vielä
tämä jossa on erilainen moottori ja tuo A versio vastaanottimesta
Tässä on sitten taas vielä pidemmän mallinimen omaavat brushless-moottorit, ja B-version vastaanotin, onkos tämä nyt sitten paras näistä muutakuin hinnassa mitaten, ja mitä tällä nyt on sitten eroa vaikkapa noihin A-versioihin ja kaikkein halvimpaan? Isompi akku ainakin näyttää olevan, mutta paino on kuitenkin sama.
Eli tiivistettynä: Mitä eroa on vastaanottimilla RX-2406/A/B ja moottoreilla 1220/KV11000/WK-WS-12-003 KV11000? Ovatko ne hintaeron arvoisia?
Sitä piti vielä kysyä, että mitenkä nuo ohjaimen kontrollit menee, että kannattaako ottaa kaasu oikealle vai vasemmalle? Käsittääkseni kaasu on Euroopassa yleisesti vasemmalla, mutta minä ainakin pidin siitä että tuossa picoozissa oli oikealla. Onko se sitten mukavampi lentää ja "intuitiivisempi" jos kaasu on vasemmalla noissa nelikanavaisissa värkeissä?
Kiitos avusta jo näin etukäteen, joskus ensiviikolla olisi tarkoitus tilata!
edit: sitten vielä pieni boonustehtävä, ensi maanantaina olen espoon leppävaarassa tekemässä metropolian pääsykoetta, ja jos sieltäpäin saisi jotain ehdotettua pöristintä ~5km säteeltä kivijalkaliikkeestä niin hyvä juttu, kävisin hakemassa pois ja säästäisin posteissa!