OT:tä kerrakseen.
Muistaako joku uutista suuren(/suurimman?) kiinalaisen akkuvalmistajan ja hieman pienemmän autovalmistajan yhteenliittymästä? Muistelisin tuollaisesta lukeneeni ehkä puoli vuotta sitten. En vain muista nimiä. Kiinnostaisi vain, että olisiko tällä mitään tekemistä sen kiinalaisen autovalmistajan (Geely?) kanssa, joka on/oli ostoksilla Ruotsissa (havittelemassa Saabin "jäämistöä" / Volvoa?). En jaksanut alkaa googlella tietoa etsimään, jos joku osaa korjata / valottaa noita juttuja suoraan muistista...
Tiedä sitten kuinka paljon kännypuolella on kehityspaineita akkujen kanssa (ainakin omassa kännyssä virtaa riittää peruskäyttöön ihan ok ja läppärissäkin tehoakulla 4 tuntia, joten ei valittamista) vai olisiko paine menossa tuonne autoteollisuuden puoleen (normaalista töpselistä ladattaviin)? Täällä sähkömopoilla/pyörillä pystyy ajamaan n. 30 km matkan huippunopeutena n. 40 km/h (jos rajoitin kytketty pois), latauksessa käytännössä yön yli (muistelisin, että tarve ehkä 5 - 8 h), ja noita pyöriä on täällä aivan mieletön määrä (käyttävät vanhaa halpaa akkutekniikkaa; taisi olla lyijyhyytelö, jossain uudemmissa NIMH ja Lithium-akut vasta tuloillaan noihin).