Kirjoittaja Aihe: Epäonnistumisen masennus  (Luettu 8811 kertaa)

puisto_kemisti

  • Vieras
Epäonnistumisen masennus
« : 10 Kesäkuu, 2009, 02:00:34 »
Niin, siinäpä se. Kaikessa lyhykäisyydessään. Rupeaa tuntumaan siltä, että taitaa meikäläiseltä harrastus loppua just tähän.
Oon nyt kesälomalta kuluttanu kohta 2,5 viikkoa lukien kaikenlaisiä ohjeita, foorumeita...
Ja saman ajan olen koittanut saada torppaamani M24:Sta lentokuntoon.
Hommasta kun ei meinaa tulla yhtään mitään. Paras on se että koko vehkeeseen ei saa mitään tolkkua.
Pakko oli johonkin avautua kun meinaa tulla homma kalliiksi ilman yhden ainukaista onnistumisen riemua. Jos joku hullu haluaa täältä imatralta tulla vehkeet hakeen poikkee, niin saapi kyllä ihan ilmatteeks, ainakin tuon m24:sen ja siihen liittyvät kilkkeet.

Lähdenkin tästä nytten korkkaamaan pullon viskiä pahimpaan. JESTAS.

Ps. toi on ihan mahdoton vehje toi Caliber M24 ... Jos jollain omakohtaisia kokemuksia tuosta imurista, niin voi vaikka auttaa yv:llä josko tuosta sais viel pelin. Tällä hetkellä tuntuma juuri sellainen että tamppaan koko vehkeen kukkapuskaan.

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #1 : 10 Kesäkuu, 2009, 02:26:08 »
Kyöshosta en sano mitään, mutta korkattavan juoman olet valinnut mainiosti ;)
Eiköhän sieltäkin suunnalta joku auttava sielu löydy, joka saa kopteriin jotain tolkkua. Ei kannata heittää pyyhettä nurkkaan vielä. Jos vermeessä vielä lavat pyörii ja servot sätkii, niin eiköhän tuo ilmaan saada tavalla tai toisella.

Viimeisenä vaihtoehtona sitten tuo kukkapuskaan tumppaaminen, mutta siinäkin tapauksessa voisi harkita äijämäisen ritsan rakentamista esim. fillarin sisärenkaasta, oksanhaarasta ja ammuksena kyösti, mutta tämä vasta vihon viimeisenä (ja mielellään videoituna :)).

Mutta itse asiaan vielä. Yön yli nukkuminen ja vaikka muutaman päivän tauon pitäminen kopteroinnissa kanattaa joskus epätoivon syvimmällä hetkellä. Kun tauko on pidetty ja palaat pääakselin juureen, maistuu homma mukavammalta taas ja asiaan tulee helposti ns uusi näkökulma.


<K18 oftopik>
Tauon aikana kannattaa harkita myös 'pääakselin' ulkoiluttamista paikallisessa yössä.
Mutta liiallinen viskin juonti akselin ulkoilutuksen aikana saattaa kostautua hirvittävällä tavalla; syvän aamulla koetun morkkiksen muodossa. Illan rinsessa ei enää aamulla olekaan niin mielettömän hehkeä... :-X
</K18 oftopik>



Terveisin kesäflunssan kuumekouristusten lomassa luikerteleva Zämmy
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #2 : 10 Kesäkuu, 2009, 08:28:02 »
Kun kyse on kyöstistä, niin en yhtään ihmettele että ei toimi. Mä kerran säädin ko. koneen, no ei se alun alkaenkaan pielessä ollu, tsekkasin vaan ennen kun annan kapulan tutulleni. Lähinnä se oli pelkkää trimmaamista. Valaise (selosta) vähän koneesi tolkuttomuutta. Nyt on vähän vaikea auttaa, muute kuin että koita saada siihen tolkkua. 

-Tero
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #3 : 10 Kesäkuu, 2009, 10:33:52 »
Hmm, mikas siina kyostissa on ongelmana? Itsella oli tuo m24 ensikoneena, ei se mikaan ihmeen hyva ollut, mutta ilmassa kuitenkin pysyi. En kuitenkaan missaan nimessa sita aloittelijalle suosittelisi, moottoreita saa vaihtaa aika usein ja varaosat maksaa saman verran kuin laadukkaaseen 450 koneeseen. Nykyaan on saatavilla useita paljon parempia aloittelijan koneita. Kaikkein jarkevinta olisi mun mielesta dumpata se caliberi jonnekkin, kayttaa pari viikkoa ottaen selvaa sopivasta seuraavasta koneesta, ja ostaa simulaattori.

Ja muuten, pari viikkoa ongelmia ei ole viela mitaan.. Harrastus vaatii karsivallisuutta ja pitaa hyvaksya se etta aina kaikki ei toimi kunnolla. Tiedan tunteen, kone ei joskus tunnu toimivan tarpeeksi hyvin saatamisen maarasta huolimatta.

(aakkoset ei nay, kirjoittelen Latvialaisella koneella)

-op-
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2009, 10:36:45 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa HJK

  • Jäsen 2024
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #4 : 10 Kesäkuu, 2009, 10:57:41 »
Kovin on tutut tunnelmat :(
Itsellä on jo useampia jaksoja jossa romppeet on jääneet levälleen odottamaan päivää parempaa ja aina se parempi päivä on tullut  :D

Aloitin kopterihommat huomattavasti helpommasta päästä!
Ostin heti alkuun täysvalmiin Eskyn Belt Cp V2 paketin ja siihen vielä toisen samanlaisen kopterin sähköineen varalle. En olisi selvinnyt Optic 6 asennuksita! - vaan pääsin heti leijuttelemaan täysin valmiiksi trimmatulla kopterilla. Silti on ollut epäuskon hetkiä, kun molemmat kopterit on olleet osina pöydällä. Aina on toivuttu kun varaosat on tulleet postista ja lennätys on jatkunut lähes päivittäin.
Eskyn paketti on ollut niin toimiva, että en ole vieläkään ottanut Optic 6 lähetintäni kopterikäyttöön (hirvee säätäminen). Nautin mieluummin kaikessa rauhassa lennätyksetä ja jätän Opticin aikaan tulevaan kun sitä oikeesti on hyötyä (?). Molemmat kopterit on ajokunnossa ja puolensataa onnistunutta lentoa takana ilman vaurioita.

Tähän meni kolme kuukautta, mutta luottamus alkaa vahvistumaan että vielä tästä hyvä tulee vahanakin 60v.  8)
- nalle -
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa kopteri4

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #5 : 10 Kesäkuu, 2009, 13:07:26 »
Mulla oli Kyoshon kanssa kanssa myös niin paljon ongelmia, että pistin sen päreiksi viime viikolla. Otin talteen vain ruuvit ja servot. Sen olisi ehkä saanut lentämään paremmalla Gyrolla, mutta en enää halunnut laittaa härveliin yhtään rahaa. Onpahan nyt ruuveja.
Moottoreita sain viime kesän aikana tuhottua kolme kappaletta, kaikki Kyoshon omia.
Kiukkupäissäni ostin Align 600E:n ja vaikka senkin kanssa on tapahtumia riittänyt, niin se kuitenkin lentää ja on ohjattavissa.

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #6 : 11 Kesäkuu, 2009, 00:50:27 »
En tiedä, onkos tuo m24 kehittynyt vuosien varrella, mut joskus vuosia siten yritettiin saada moinen lentään Martevuon kanssa Myrtsissä, siinä kunnolla onnistumatta. En muista kenen kopu se oli, muttei suostunut lentään kunnolla... Zoom 400 oli tuolloin kova sana... eli elettiin kivikautta...
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #7 : 11 Kesäkuu, 2009, 08:56:52 »
Virittelin täällä Tampereella kerran tommosta ja sain sen toimimaan. Ongelmaksi osottautu nupissa oleva "pidike" joka pitää sellasen muovisen linkin paikallaan. Sen kun sai oikein laitettua niin alkoi toimimaan.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #8 : 11 Kesäkuu, 2009, 14:10:55 »
Joopajoo. Kiinnostuksen ollessa yhä nollaa alapuolella osoitetaan syyllistä taskulampulla ja valaistaan hieman.
Kierroksia ei oikeastaan kärsi nostaa juuri yhtään, alkaa tolkuton vatkaaminen.
Pääakselin ei pitäisi olla kiero (uusi) ja päälavat ovat uudet kanssa.
Lavat oon tasapainottanut ei auta. Pelkillä stabbareilla kun konetta pyörittää niin kärsii nostaa kierroksia, ei juuri vatkaa, hieman ehkä täräjää, mutta aika vaisusti. Päälapojen ollessa paikalla ihan tolkutonta vatkausta.
Miten selvittää onko pääakseli kiero? Tähän helppoa tapaa?
Miten te pojat ootte itse tasapainottaneet stabbarit?

Vielä yksi mauste soppaa hämmentämään: Välillä antaa pyörittää kaikkien lapojen ollessa paikallaan, ja vapina alkaa yhtäkkiä.
Tuntuu että ei ole mitään säännöllisyyttä, tästä johtuen en kyllä saa mitään tolkkuakaan.
Ketään kopteristia ei täälläpäin ole, olen kysellyt paikallisilta kerhoilta (2kpl) Kukaan ei osaa sanoa mitään...
Yksin on tuskansa kanssa painittava. Keljuttaa vaan niin vallan vietävästi...

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #9 : 11 Kesäkuu, 2009, 14:22:44 »
Oliskohan lapojenpitimissä jotain häikkää? tai nuppi vääntynyt?
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #10 : 11 Kesäkuu, 2009, 14:31:49 »
Oliskohan lapojenpitimissä jotain häikkää? tai nuppi vääntynyt?

Tässä mallissa uuden pääakselin myötä tulee myös uudet lavanpitimet ja nuppi.
Tässähän ei ollut muuttuvia lapakulmia....

seppomikael

  • Vieras
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #11 : 11 Kesäkuu, 2009, 15:49:36 »
Ja lavat ei ole liian kireällä?
Niiden pitää päästä liikkumaan pitimissään lennon aikana.

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #12 : 11 Kesäkuu, 2009, 16:39:22 »
Ja lavat ei ole liian kireällä?
Niiden pitää päästä liikkumaan pitimissään lennon aikana.

Ei ole liian kireällä ... ne ovat verrattaen löysällä, liikkuvat helposti pitimissään...

Poissa IL

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #13 : 11 Kesäkuu, 2009, 18:17:58 »
Vielä yksi mauste soppaa hämmentämään: Välillä antaa pyörittää kaikkien lapojen ollessa paikallaan, ja vapina alkaa yhtäkkiä.
Tuntuu että ei ole mitään säännöllisyyttä, tästä johtuen en kyllä saa mitään tolkkuakaan.


Laakeri??

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #14 : 11 Kesäkuu, 2009, 19:26:27 »
Joopajoo. Kiinnostuksen ollessa yhä nollaa alapuolella osoitetaan syyllistä taskulampulla ja valaistaan hieman.
Kierroksia ei oikeastaan kärsi nostaa juuri yhtään, alkaa tolkuton vatkaaminen.
Pääakselin ei pitäisi olla kiero (uusi) ja päälavat ovat uudet kanssa.
Lavat oon tasapainottanut ei auta. Pelkillä stabbareilla kun konetta pyörittää niin kärsii nostaa kierroksia, ei juuri vatkaa, hieman ehkä täräjää, mutta aika vaisusti. Päälapojen ollessa paikalla ihan tolkutonta vatkausta.
Miten selvittää onko pääakseli kiero? Tähän helppoa tapaa?
Miten te pojat ootte itse tasapainottaneet stabbarit?

Vielä yksi mauste soppaa hämmentämään: Välillä antaa pyörittää kaikkien lapojen ollessa paikallaan, ja vapina alkaa yhtäkkiä.
Tuntuu että ei ole mitään säännöllisyyttä, tästä johtuen en kyllä saa mitään tolkkuakaan.
Ketään kopteristia ei täälläpäin ole, olen kysellyt paikallisilta kerhoilta (2kpl) Kukaan ei osaa sanoa mitään...
Yksin on tuskansa kanssa painittava. Keljuttaa vaan niin vallan vietävästi...
Moi ! minä kattelen torpin jälkeen noita akseleita peilin päällä pyöritellen tai lasi pöytäki voi olla hyvä näkee kyllä heti onko kiero ja pitää erillaista ääntäki jos kiero semmosta mouvvausta kun antaa vauhtia.

Poissa Hanska

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #15 : 12 Kesäkuu, 2009, 12:31:12 »
Nyt menee kyllä vahvasti mutu tuntumalta, mutta muistelisin että näissä kiinteä lapakulmaisissa laitteissa pitäisi olla lavat huomattavan kireällä koska näissä ei ole tarpeeksi kierroksia oikaisemaan lapoja ja niiden aiheuttama ilmanvastus estää niiden suoristumisen ??? muistelisin jopa nähneeni jotain jousi virityksiä gws dragonflyn kohdalla....... :P

-Hanska
Trex 600E
Futaba 9c super
Ei se oo harrastus ellei siihen mee kaikki rahat......

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #16 : 12 Kesäkuu, 2009, 13:21:36 »
Nyt menee kyllä vahvasti mutu tuntumalta, mutta muistelisin että näissä kiinteä lapakulmaisissa laitteissa pitäisi olla lavat huomattavan kireällä koska näissä ei ole tarpeeksi kierroksia oikaisemaan lapoja ja niiden aiheuttama ilmanvastus estää niiden suoristumisen ??? muistelisin jopa nähneeni jotain jousi virityksiä gws dragonflyn kohdalla....... :P

-Hanska

Vahvistaako kukaan tapausta? :-)

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #17 : 12 Kesäkuu, 2009, 13:27:25 »
Jep, noin oli ainakin Dragonfly:ssä.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #18 : 12 Kesäkuu, 2009, 19:15:02 »
TOTANIKKEE..
Oisko ketään liikkumassa lomilla tänne itä-suomeen päin.. Asun Imatralla ja voin tulla vastaan johonkin päin.
Voisin pikkasen tarvita jotain säätö-apua.
Korvauksista neuvotellaan sitten erikseen...???

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Epäonnistumisen masennus
« Vastaus #19 : 12 Kesäkuu, 2009, 19:35:48 »
Tsau !

Älä nyt "pienestä" luovuta  :o

Mä ostin viime kesänä kaksi Hughes 300 RTF pakettia. Niillä rimpuloilla "lentelin" 3 h 40 minuuttia ja kyllä meinas mullakin jäädä harrastus siihen. Mut sitkeenä jatkoin eteenpäin (eka kopu atomeina ja toinen hyllyn koristeena ja paketteineen sekä varaosineen tuli hintaa about 1500 € .

Nyt kun oon neljä tuntia harrastanut tuota T-Rex 450:stä, niin on ihan kiva kopteri  ;) (Vaikka onhan sekin jo kolmesti mennyt rikki). Nyt on neljä tuntia sillä harjoittelua ja alkaa pinna jo enemmän kestämään  :)

Kun vielä lähiaikoina uskaltaisi kokeilla jo tuota valmista T-Rex600 ESP:tä  ???

Viime kesänä kun niillä "rimpuloilla" aloitin, niin ei jännittänyt yhtään vaik' rikki menikin. Nykyään jännittää, mut mä päätin, että jatkan tätä harrastusta, niin kauan kun sinkun budjetti riittää  ;D

Eli, kuten Vispilä mainitsikin, tää ottaa aikaa opetella ja simu auttaa TODELLA paljon  8)

Tsemppiä ja toivottavasti joku auttaa sua tätä mukavaa harrastusta eteenpäin !
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)