Heh heh nyt on kopterin ensi lento tehty
.
Taiteilin tuossa viikolla semmoiset kohtuullisen turvallisen kokoiset harjoitus landarit ensi lentoa varten, no tänään oli sitten aika vihdoinkin käydä kokeilemassa toimiiko kapistus kuinka. Muutaman nousu yrityksen harjoitus landareilla kokeilin, mutta otin ne aika nopeasti kyllä irti kun tuntui että osat rapiseen irti kun täristi niin hemmetisti tiedä sitten mutta kun otin ne pois niin tärinätkin hävisi
.
No ei niin hyvin eka kerta mennyt etteikö jotain parannettavaakin, alussa gyro toimi väärin päin ja tässä meni hetki ennekuin tajusin siitä gyron päältä olevasta kytkimestä kääntää sen toisin päin
lisäksi minulla oli DS kytkimen kohdalla kytkin asennossa off joku enempi tietävä voisi kertoa mitä hyötyä tuosta DS (digital servo) vivusta saadaan, käytössähän minullä on futaban 9257 servo.
Kun nämä oltiin saatu korjattua niin varovasti rupesin nostamaan kierroksia ja yrittämään ilmaan nousua, hieman paranti tilannetta kun gyrokin toimi oikein päin
. Radiossa minulla oli gyrolle säädetty herkkyydeksi aluksi 40%, muutaman leijutuksen kokeilin ja kopterin perä hieman "täristi" muutin aina 5% kerrallaan kunnes se rupesi jo pysymään hyvin paikallaan. Lopussa taisi olla 55% prosenttia kun se tuntui jo ihan hyvältä, tosin en osaa kyllä vielä sanoa onko se hyvä kun niin vähän näistä on vielä kokemusta
.
Oli se kyllä hienoa lennättää tämmöistä "oikeaa" kopteria ensimmäisen kerran, kunhan on vielä muutaman akun testaillut kopteria niin sen jälkeen täytyy yrittää tehdä jo ihan kunnon "setuppiakin" nyt minulle oli pääasia tänään että sain jonkinlaisen näppituntuman kopteriin.
Niin ja vielä semmoinen asia joka jäi hieman mietityttämään, leijuttaessa moottorista kuului välillä semmoinen "wowwaamisen" ääni
otin aina kopterin alas kun tuo kuului ja kokeilin moottoria niin ei se kyllä mitenkään kuuma ollut. Tällä hetkellä akkuna siinä on 2100mAh 3S2P ja pinjonina moottorissa 15T
No ensi kertaan taas.