Kirjoittaja Aihe: Caliber 3 kaasuttimen joutokäyntiruuvi taas ongelmana.  (Luettu 6610 kertaa)

Jussi Savolainen

  • Vieras
Caliber 3 kaasuttimen joutokäyntiruuvi taas ongelmana.
« : 25 Kesäkuu, 2009, 21:35:42 »
Joutokäynti ruuvi oli taas ongelmana moottorin nopeaan sammumiseen. Se oli taas kiertynyt kiinni ruuvilukitteesta huolimatta.

Onko tuohon joutokäyntiruuvin itsestään kiertymiseen muuta keinoa kuin tuo ruuvilukite. Nimittäin mulle se aiheutti sen ongelman, että siitä ruuvin päästä lipesi se talttaruuvin hahlo.

En saa sitä ruuvia kierrettyä pois.

Hommattava uusi kaasutin?  Mutta käykö tuohon caliberin moottoriin muun valmistajan kaasutin kuin Kyoshosin oma?

Jussi Savolainen

  • Vieras
Vs: Caliber 3 kaasuttimen joutokäyntiruuvi taas ongelmana.
« Vastaus #1 : 27 Kesäkuu, 2009, 18:14:41 »
Vastaan tähänkin itse.

Lääke löytyy, kun heittää koko helekkarin Kyoshonin moottorin kaasuttimen tunkiolle ja ostaa tilalle jonkun muun merkkisen kaasuttimen, joka sopii ko. moottoriin.

Jos sopivaa ei löydy, viskaa koko moottorilla vesilintua ja ostaa tilalle O.S. 32 tai 37 helimoottorin.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Caliber 3 kaasuttimen joutokäyntiruuvi taas ongelmana.
« Vastaus #2 : 27 Kesäkuu, 2009, 18:22:07 »
Hmm... miten olis pieni viritys. Kävisköhän tämä tosiaan suoraan paikalleen...?

For over-the-top flying excitement, the 50SX-H Ringed Hyper engine is the clear favorite!

The Hyper version weighs less than the 50SX-H, but delivers more horsepower for higher rotor speeds.

Actually mounts in the same space as a .30-size application.

The 60LH carburetor features 1.5 mm more bore, to increase overall power.

Jussi Savolainen

  • Vieras
Vs: Caliber 3 kaasuttimen joutokäyntiruuvi taas ongelmana.
« Vastaus #3 : 27 Kesäkuu, 2009, 18:26:28 »
Tarkoitatko moottoria vai kaasutinta?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Caliber 3 kaasuttimen joutokäyntiruuvi taas ongelmana.
« Vastaus #4 : 27 Kesäkuu, 2009, 18:33:47 »
Tarkoitatko moottoria vai kaasutinta?
Koko moottoria :). Sattu vaan silmään tuo teksti kun äsken surffailin tuolla OS:n sivuilla. Ei siis oikeasti mitään hajua sopiiko tuo kone suoraan samoihin kiinnikkeisiin jne.

Edit: Kaasutinta kannattaa kysellä Sabelta. Niillä ei ole kaikki tuotteet verkkokaupan sivuilla.


Poissa ArthurDent

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Caliber 3 kaasuttimen joutokäyntiruuvi taas ongelmana.
« Vastaus #5 : 28 Kesäkuu, 2009, 22:52:37 »
Caliberiin on saatavana muutossarja, jolloin saa 50:sen moottorin 30:sen tilalle. Sarjaan tulee peräputki (pidempi), perähihna (pidempi) ja moottorin kiinnityspukit. Itsellä on tuo sarja ollut ja Caliber 30 varustettuna 50:llä Hyperillä. Lapojen pituus kannattaa muuttaa 550:stä 600:aan. Polttoaine kelpaa Hyperille. OS32:lla ajettu aika puolittuu kevyesti. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon ettei Caliberin oma puhallin tuota riittävästi jäähdytystä 50:lle moottorille. Nimimerkillä tänään männästä löytyi reikä ja nyt puntaroidaan tehdäänkö siitä enää lentävää. Oma suositus on jos moottoria aikoo vaihtaa niin joku OS 37 tai vastaava. Siinä riittää tehot kopteriharrastuksen alkuun saattamiseksi.
Robbe Nova Cuatro, DX8 & DX7S

Jussi Savolainen

  • Vieras
Vs: Caliber 3 kaasuttimen joutokäyntiruuvi taas ongelmana.
« Vastaus #6 : 30 Kesäkuu, 2009, 19:22:46 »
Ruuvilukite on vielä pitänyt. Kävin tänään heittämässä kolme keikkaa Kasurilassa ja moottori toimi moitteetta.
Ainoan ongelman aiheuttaa taas tuo kytkin, kun se ei palaudu/ vapaudu. melto mikä melto.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2463 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Elokuu, 2009, 18:36:57
kirjoittanut Jussi Savolainen
13 Vastauksia
6902 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Toukokuu, 2009, 21:02:16
kirjoittanut Jussi Savolainen
1 Vastauksia
2414 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Elokuu, 2010, 21:35:39
kirjoittanut 4D
5 Vastauksia
3222 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2012, 07:39:06
kirjoittanut nurmipora
2 Vastauksia
2201 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Syyskuu, 2012, 07:16:44
kirjoittanut Lateksi