Tänään leijuttelin ensitestit CopterX AE450 V2 ja jopa amatööri kuin minä sai sen kohtalaiseksi pienellä yrittämisellä.
Asteittain olen säätänyt radiota/linkkejä ja hiljalleen rupeaa olemaan laite paikallaan, alussa puolsi sinne tänne mutta, nyt ollaan alueella.
CopterX 450 runko ja copterX sähköpaketti, omaan leijutteluun ja kevyeen taivaslentoon riittänee.
Jahka osat hajoavat niin pitänee sitten päivittää parempiin sähköihin.
Swash min/max liikerata askarruttaa, pystyiskö joku asiantunteva mittaamaan omasta koneestaan että, kuinka paljon swash liikkuu pystysuunnassa kun tyrkkää throttlen tappiin?!
Travel adjustilla jouduin ottamaan hivenen pois kun liikerata akselilla loppui mutta, servoilla olisi näemmä vielä muutama mm liikettä.
Pitänee kaikkia linkkejä muutama kierros lyhentää ja hakea max liikerata sitä kautta?
Omasta niputetusta CopterX jäi seuraavaa muistivihkoon,
-flybar on liian pitkä, ohjekirja antaa mittaarvoiksi 61mm mitattuna flybar control setiltä - paddleen, omat jouduin jättämään 65mm kun loppui tila itse paddlessa.
-Ruuvit on vähän niin ja näin, kunnollisilla työkaluilla laitteen purkaa ja kasaa mutta, ei tuota pulttisrj tarvitse varmaan toistamiseen käyttää.
-Landing skid ei sisällä ruuveja/reikiä tankojen kiinnittämiseen, ainoastaan kumitutit mutta, nehän pyörii kuin roottori.
-Main Gearin ja main shaftin sovite voisi olla tiukempi, main gear pääsee elämään akselilla.
-Rungon reunat on perhanan terävät, kävin läpi kevyesti hiekkapaperilla.
Muuta ei oikeestaan osunut sinällään silmään mut, varmasti ensimmäisen torpin jälkeen runko on käyttökelvoton, alumiini tuntuu olevan melko pehmeää. Tilasin tovi sitten HK450 niin ehkä näistä kahdesta saa torppien jälkeen askarreltua yhden lentävän kopun, varaosat maksavat varmasti enemmän kuin koko runko =)
Hintansa arvoinen kapistus, ihan varmasti.