Kirjoittaja Aihe: CopterX V2 AE $85 shipped  (Luettu 54635 kertaa)

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #50 : 20 Syyskuu, 2009, 15:12:46 »
Radiot?
Kaasukäyrät?
lapakulmakäyrät?

Itsekkin olen laittanut että kopteri leijuu normi modessa vähän yli puolen tikun... keskitikussa on 0 kulmat... max kulmat normimodella on -3 -> +12
idlessä sitten -+12 ja nollat tietenkin keskellä.
Ei laturi ole pullonkaula...itsekkin ole tuota laturia käyttänyt ja samalla tavalla se virran saa sinne sisään, tosin todella hitaasti. veikkaan että nyt on vaan setupissa/radion asetuksissa vikaa.. riippuu tietenkin mikä on mielestäsi räväkkää ja mikä laiskaa toimintaa :P
[/quote]

Radio e-skyn eli ei paljoo sääädellä käyriä!
Säädin idlella kaasutikku keskellä lavat silmämääräisesti 0 kulmaan.
kokeilin tuossa uudestaan ja katoin kaasutikkua kun leijui niin näytti jotain 70% luokkaa

  (tässä näyttäis poistuvan aika hätäsesti)  :P

Vieläku oppis käyttää tätä foorumia
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #51 : 20 Syyskuu, 2009, 16:19:57 »
Tuossa taitaa tehdä tuon tempun vähän parempi moottori...(videossa)
Oletko kokeillu idleupilla miten sillä liikkuu, vai onko laiskuus silläkin?
Onko tietoa mitä kulmia sieltä nyt tulee maksimilla -+?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #52 : 20 Syyskuu, 2009, 16:47:23 »
En kokeillu idle upilla. pittää huomenna testailla kuhan töistä selviää
ei oo lapakulmamittaria. mut jos sen säätää 0 kulmaan niin +-max  on mitä irtoo?
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #53 : 20 Syyskuu, 2009, 17:50:00 »
kyllä tuosta varmaan -+14 saa irti?
ainaki -+12..
Eli... moottorinjohdot irti ja kaasutikulla swash ylhäällä ja alhaalla kokeilla seuraavaa. Sitten keskitikussa 0 kulmat niin "pitäisi" olla samat +- kulmat... vaikeampaa tietenkin kun ei ole kunnon radiota.
Jos swash menee niin alas ettei bindaa (ota siis kiinni) ja voit kallistella swashia joka suuntaan ilman bindausta niin - on maksimissaan, sama swash niin ylhäällä että swashout base ota nupinkeskiöön kiinni ja swashi ei kallistuksissa bindaa keskiön tappeihin. Tikku kulmissa ei periaatteessa haittaa vaikka bindaa, kukaan käytä ääriasentoja koskaan? Ainakaan näin peruslentelyssä, jossain adhdadhd lentelyssä/pelastuksissa ? ^^

« Viimeksi muokattu: 20 Syyskuu, 2009, 17:52:39 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #54 : 23 Syyskuu, 2009, 12:38:36 »
Säädin nuppia ja se oli  keskitikun alueella hieman - kulman puolella
kokeilin myös noparia 15 asteen ennakolla  mutta tuntui kuumenevan moottori ja säädin melkolailla.
Kyllä se nyt paremmin otti korkeutta.

Tänään iloisin mielin lennättämään pellolle kun 4 akkua olin saanut latailtua täyteen. Kopteri ilmaan ja idle päälle.
pari kertaa lensin ees taas ja sit kopteri leijutukseen 15 metrin päähän nokka oikealle 4 metrin korkeuteen niin eiköhän tämä eskyn paska mankka seonnu taas ja veti ELEV servon täysin taka asentoon >:( . No kopu kerkes jo katolleen niin otin vaistomaisesti kaasun pois mutta kun idle oli päällä niin mentiin vähän aikaa invertediä. Sit mentiin nokka kohti taivasta ja kerkesin ottaa idlen pois ja perä edellä peltoon ehkä 2 metristä.

Perä evä solmussa ja hiilikuitu perälapa poikki + vitutus maksimissa. Meinasin potkasta mankan pellon laitaan mut en kuitenkaan!
Lennätykset mahtaa olla loppu enneku saan paremman mankan.
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #55 : 23 Syyskuu, 2009, 12:43:17 »
Tässä näkee tämän merkki/laatu/toiminta suhteen taas hienosti ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #56 : 23 Syyskuu, 2009, 13:24:11 »
Niin näkee joo!
Sais nuo esky insinöörit laittaa turkin hihaan ja n****a uudelleen..

edit: Hyi hyi, Mick... ;)
« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu, 2009, 13:56:02 kirjoittanut ropellihattu »
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #57 : 23 Syyskuu, 2009, 18:12:05 »
En kyl ittekään uskaltais lentää eskyn mankalla enää, simussakin teki omiansa, kalibroinnissa tms. kun katsoi niitä palkkeja, eihän ne pysynyt hetkeäkään paikoillaan :D
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #58 : 02 Lokakuu, 2009, 00:34:34 »
CopterX AE 450 V2 tuli iltapvästä postiin ja nyt on runko kasattu, sähköt kun vielä postin täti kantaisi kotiovelle niin homma on ladulla.

Onko ks. mallissa ilmennyt suurempia lastentauteja?
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #59 : 02 Lokakuu, 2009, 08:27:12 »
Onko ks. mallissa ilmennyt suurempia lastentauteja?
-Ruuvit ovat aivan hirveää kamaa: ristipäisinä hankala kiristää, kromattuina mahdoton lukita varmasti paikoilleen.
-Perä hajoaa: Minulla on hajonnut CopterX:n periä jo kolme, kaikki murtuneet juuresta (siitä, mistä kiinnitys muuttuu putkeksi) poikki. Syynä murtumiseen on todennäköisesti ollut tärinä, koska en ole koskaan pahemmin välittänyt pienestä vispauksesta takaevissä. Eli jos perässä näkyy pienintäkin väpätystä jonkin vakaimen jommassa kummassa päässä, säädöt kuntoon ennen kuin napsahtaa! Tai sitten heti laadukkaampi perä (vaikka SoniX) tulille.
-Runko ei kestä torppausta lainkaan: Alumiini taipuu odotetusti todella helposti. Yllätys oli kuitenkin se, että taivutettaessa takaisin päin alkaa metalli jo väsyä.
-Rungon särmät ovat paikoitellen erittäin terävät: Runko kannattaa käydä tarkasti hiomapaperilla läpi kasaamisen yhteydessä, ettei myöhemmin johdot rispaannu.
-Pohjalevy on ämpärimuovia: Ei varsinaisesti vaikuta rauhallisessa lennossa, mutta torpissa ei tarjoa tippaakaan lisätukea jo ennestäänkin heikolle rungolle.

Ruuvit kannattaa siis ainakin vaihtaa heti, tilalle voi tilata esimerkiksi sen jonkun toisen CopterX-mallin ruuvit, jotka ovat pääväriltään mustat. Mutta kai se muuten on hintansa väärtti. :)

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #60 : 02 Lokakuu, 2009, 08:29:36 »
Get a HDX superframe from helidirect. It's rather cheap, usually slips through customs, solves all the issues and flies more accurately (symmetrical servo layout).

Poissa znake

  • Pro torppari
  • ****
  • Taivaslentelyn alkeita :)
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #61 : 02 Lokakuu, 2009, 20:20:59 »
Millä helv*** te saitta cx nupin ruuvit auki? mä en saa linkkejä ilti millään, noi ristipääruuvit on ihan paskoja ja  juntattu aivan törkeen tiukkaan.... Puhumattakaan sit tosta pääakselin kuusiokolosta, se on jo nyt ihan paskana, puhettakaan että saisin sitä liikahtamaankaan.

Meni ihan totaalisesti hermot, kohta heiluu rautasaha stna.

EDIT: pääakseli lähti hylsyllä, noita linkkejä edelleenkää ei saa mitenkään irti. Grau.
« Viimeksi muokattu: 02 Lokakuu, 2009, 20:33:36 kirjoittanut znake »
CopterX CX 450AE V2 + Gy401 + S9257 + 3xDS410 +Turnigyn nopari&motti
Trex 250  - edelleen hankinnassa
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #62 : 02 Lokakuu, 2009, 21:09:54 »
meinaatko linkkipalloja?
Kokeile lämmittää vaikka sytkärillä tms ja sitten avata, teitenki myöhäistä jos kannat on paskana  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #63 : 02 Lokakuu, 2009, 21:57:14 »
ELä hyvä mies ota niitä cx:n palloja irti!! laitat niihin cx:n linkkeihin esky korvakot! poraat pikku poran terällä vähän isommaksi ja kierrät kiinni.. itellä ei ollu mitään ongelmaa..
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa znake

  • Pro torppari
  • ****
  • Taivaslentelyn alkeita :)
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #64 : 03 Lokakuu, 2009, 14:53:39 »

No eihän niitä kukaan järkevä sielä irti ota.

En vaan saanu linkkejä ylempäää nupista irti (ajattelin et parempi vaihtaa nyt ruuvit niin ei myöhemmin vituta niin paljon). Sit rupes ottaa pattiin ja ajattelin et katotaas eikö ne ruuvit ala lähtemään :D ja siks yritin nyhtää niitä alempaakin irti.

Taidan jättää noi mitä on kiinni niin paikalleen, ihan oot oikeessa. Aika hyvä huomio. Pitää sopii itsensä kanssa, että tuli vaikka tasapeli noiden ruuvien kanssa, nii ei jää paha mieli ;)
CopterX CX 450AE V2 + Gy401 + S9257 + 3xDS410 +Turnigyn nopari&motti
Trex 250  - edelleen hankinnassa
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #65 : 04 Lokakuu, 2009, 01:15:28 »
Tänään leijuttelin ensitestit CopterX AE450 V2 ja jopa amatööri kuin minä sai sen kohtalaiseksi pienellä yrittämisellä.
Asteittain olen säätänyt radiota/linkkejä ja hiljalleen rupeaa olemaan laite paikallaan, alussa puolsi sinne tänne mutta, nyt ollaan alueella.

CopterX 450 runko ja copterX sähköpaketti, omaan leijutteluun ja kevyeen taivaslentoon riittänee.
Jahka osat hajoavat niin pitänee sitten päivittää parempiin sähköihin.

Swash min/max liikerata askarruttaa, pystyiskö joku asiantunteva mittaamaan omasta koneestaan että, kuinka paljon swash liikkuu pystysuunnassa kun tyrkkää throttlen tappiin?!
Travel adjustilla jouduin ottamaan hivenen pois kun liikerata akselilla loppui mutta, servoilla olisi näemmä vielä muutama mm liikettä.
Pitänee kaikkia linkkejä muutama kierros lyhentää ja hakea max liikerata sitä kautta?

Omasta niputetusta CopterX jäi seuraavaa muistivihkoon,
-flybar on liian pitkä, ohjekirja antaa mittaarvoiksi 61mm mitattuna flybar control setiltä - paddleen, omat jouduin jättämään 65mm kun loppui tila itse paddlessa.
-Ruuvit on vähän niin ja näin, kunnollisilla työkaluilla laitteen purkaa ja kasaa mutta, ei tuota pulttisrj tarvitse varmaan toistamiseen käyttää.
-Landing skid ei sisällä ruuveja/reikiä tankojen kiinnittämiseen, ainoastaan kumitutit mutta, nehän pyörii kuin roottori.
-Main Gearin ja main shaftin sovite voisi olla tiukempi, main gear pääsee elämään akselilla.
-Rungon reunat on perhanan terävät, kävin läpi kevyesti hiekkapaperilla.

Muuta ei oikeestaan osunut sinällään silmään mut, varmasti ensimmäisen torpin jälkeen runko on käyttökelvoton, alumiini tuntuu olevan melko pehmeää. Tilasin tovi sitten HK450 niin ehkä näistä kahdesta saa torppien jälkeen askarreltua yhden lentävän kopun, varaosat maksavat varmasti enemmän kuin koko runko =)

Hintansa arvoinen kapistus, ihan varmasti.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #66 : 04 Lokakuu, 2009, 01:40:18 »
Ota moottorin johdot irti ja lineaarinen lapakulmakäyrä 0->100 Sitten tikku tappiin, osuuko ylhäällä.. alhaalla? Washin linkkejä säätämällä sopivaksi, jos on jää silti tilaa ylös tai alaspäin niin linkeistä niin että suurinpiirtein samanverran jää vajaaksi molemmista päistä, sitten swashmix valikosta pit. arvoa lisäämällä saa liikkumaan lisää.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Levedra

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #67 : 08 Lokakuu, 2009, 20:33:42 »
Eli kannattaako ekaksi kopteriksi ostaa?   :-\

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #68 : 08 Lokakuu, 2009, 22:02:33 »
Miksei, ostat vaan ruuvisetin vaikka trexstoresta niin kyllä se menee ihan hyvin... Itse varmaan ostaisin tuon jos aloittaisin nyt... tai sitten kokeilisin HK500-GT mikä lie...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #69 : 23 Lokakuu, 2009, 18:45:45 »
Sain viimein hommattua DX7:n ja sain säädettyä sen. No pitihän se kokeilla tuossa olohuoneessa että miten se lentää toi copterx.
Ihan hyvin leijui tossa ajoin amig akun loppuun ja otin sen käteen niin akku oli turvonnut pehmeä ja kuuma. Nakkasin sen pesuhuoneeseen jäähtymään ja laitoin toisen akun kiinni batteryhobby merkkinen. Leijutin senkin akun loppuun ja otin akun pois niin sekin oli turvonnu ja kuuma!!
Mitä v****a?
Noi akut on seisonut ajamattomana Kuukauden päivät onko tällä jotain tekemistä asian kanssa??
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

JCA

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #70 : 23 Lokakuu, 2009, 19:00:35 »
Ihan hyvin leijui tossa ajoin amig akun loppuun ja otin sen käteen niin akku oli turvonnut pehmeä ja kuuma. Nakkasin sen pesuhuoneeseen jäähtymään ja laitoin toisen akun kiinni batteryhobby merkkinen. Leijutin senkin akun loppuun ja otin akun pois niin sekin oli turvonnu ja kuuma!!

Mitenkä loppuun? Lipot ei oikein tykkää jos ne "ajaa" aivan loppuun. Sillaine että 80% käyttää akun kapasiteetista on käsittääkseni aika hyvä (?).

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #71 : 23 Lokakuu, 2009, 19:47:11 »
Siis sillai loppuun että kuuli selvästi että kiekat alkoi hyytymään ni lopetin sitten siihen..
samanlailla aina lennelly eikä ole mitään tapahtunu. onkai tossa joku soft cut tossa noparissa..
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

JCA

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #72 : 23 Lokakuu, 2009, 20:16:37 »
Juu ei kannata niin tyhjäksi lennätellä niitä akkuja. Niiden käyttöikä lyhenee merkittävästi.
Suosittelen ehdottomasti lukasemaan tämän, jos et ole vielä lukenut.

"..akun kestävyyden kannalta on äärimmäisen tärkeää ettei akkua pura liian tyhjäksi. Se mikä on kriittinen raja tässä riippuu ilmeisesti jonkin verran kennojen laadusta, mutta mielestäni yli 80% purkua ei kannata harrastaa. Align lupaa akuilleen >200 purkusykliä 80% purulla mutta vain 100 purkusykliä 90% purulla. Ja tuo pätee varmastikin kaikkiin akkuvalmistajiin pienellä vaihtelulla..."

Lipo akkuja ei myöskään saa jättää pitkäksi aikaa tyhjäksi tai "lähes tyhjäksi", mielellään lataa aina täyteen akku lennon jälkeen niin ei ole sitä vaaraa, että kenno-jännitteet pääsevät putoamaan vaarallisen alas. Ainakin itse lataan aina akkuni myös lennon jälkeen, vaikka en lentäisikään. Mulla oli nyt 2100mAh Alignin akku kuukauden hyllyllä, latasin sen ennen varastointia täyteen (4.2V) ja nyt kun tarkistin niin jännitteet oli pudonneet 4.12V.

E: Niin ja selvennän omaa tekstiäni, eli älä lataa akkuja heti edellisen lennon jälkeen. Pitää odotella, että akut jäähtyvät/"rauhottuvat", muuten voi tulla latauksen yhteydessä vakaviakin vaaratilanteita.
« Viimeksi muokattu: 23 Lokakuu, 2009, 20:18:28 kirjoittanut Johny »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #73 : 23 Lokakuu, 2009, 21:47:43 »
Johny sanoi asian, "älylaturi" joka näyttää paljonko akkuun menee ladattaessa (mAh) ja sen mukaan määritetään lentoaika. Samoin huomioida akun "C" arvo... eli jos on liian pieni niin voi vastaavia ongelmia ilmetä. Tosin leijuttelussa varmaan riittää jopa 15C, mutta yli 20C akkuja kannattaa hankkia.. mitä isompi C-arvo sen parempi.
HobbyKingiltä lisää akkuja tilaukseen(itse suosin, todella halpoja ja hyviä perushommiin, zippy,turnigy,rhino) ja "kunnon" laturi jos ei ole vielä.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #74 : 23 Lokakuu, 2009, 22:39:22 »
Joo o
Parempi laturi on tulossa hobbykingiltä.
Mietin että ostas niitä 3G akkuja jostain. oliko ne hyperioneja
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2516 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Kesäkuu, 2007, 18:23:28
kirjoittanut Ali
CopterX

Aloittaja Yippo « 1 2 » Kloonit

37 Vastauksia
19955 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2008, 08:44:00
kirjoittanut Harza72
1 Vastauksia
2667 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2008, 00:05:14
kirjoittanut Hermis
CopterX CX200

Aloittaja Harza72 Kloonit

4 Vastauksia
3988 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2009, 11:51:30
kirjoittanut 1m4s0_
7 Vastauksia
3787 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2010, 18:56:08
kirjoittanut Mikka