Kirjoittaja Aihe: Alu Musti  (Luettu 40511 kertaa)

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Alu Musti
« : 01 Heinäkuu, 2009, 19:21:29 »
Uusi ajatus päähän pätkähti, mitä jos tekisi sittenkin yhden lankun itelle, vaikka oon ollut lennuja vastaan jo pitkään.
Tuli vaan vanhat ilmojen korkeajännärit mieleen ja niistä kuvankaunis P51D konehan on alunperin alumiinista tehty, joten materiaali valinta on siltä osin selvä ja siksi mielenkiinto heräsi  :o
Koneesta tulee ns. semiscale eli en aijo hieroa sitä kuin iisakki kirkkoa.

Kärkiväliä tulee tasan metri ja koneeksi 32sx-h
Materiaalina 1mm 6086 t6 levy tavara sen hyvän hitsattavuuden ja sitkeyden takia.
Kirjoitus hetkellä koneesta on runko aihio ja siipi aihiot tehty runko on skooppia lukuunottamatta peräsimestä konepukkiin asti valmis, siiven paikka , kabiinin aukkoaja korkkari puuttuvat vielä.
Siipi on vielä aihio muodossa eli suora ilman taakse tai ylös taittoja vaille.
Pari kuvaa lopuksi siiven saumasta rungosta ja fiilistely kuiva "kasaamisesta"
MJP
 
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #1 : 01 Heinäkuu, 2009, 19:41:30 »
WOW!

Eipä ole ihan joka jannulla alulennua.

Tig mukaan kentälle....... :P
Nada

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Alu Musti
« Vastaus #2 : 02 Heinäkuu, 2009, 01:40:29 »
Tolla combattikisoihin, on styrsapaalit ihmeissään... ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Hanska

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Alu Musti
« Vastaus #3 : 02 Heinäkuu, 2009, 11:36:58 »
Päivää

Mielenkiintoinen idea vääntää kone alumiinista(ala vielä vääntämään kaikki ne niittaukset ;).....) , mutta paljonko painaa tähän mennessä, ja paljonko on tuleva painoarvio?
Ja miten uskot heli moottorin toimivan? Lienee toi 32sx-h tosin aika likellä perus lennuversiota. :)

-Hanska
Trex 600E
Futaba 9c super
Ei se oo harrastus ellei siihen mee kaikki rahat......

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #4 : 02 Heinäkuu, 2009, 12:07:27 »
Kyllähän se "heli" motti toimii, eihän se eroa näistä virallisista lennu moteista kuin jäähdytyksen ja ajoitusten osalta, helimotissa on hieman pidemmät aukiolo ajat ja tehokäyrä ylempänä ei muuta.
Ja putken viritystaajuutta muuttamalla saadaan muutettua koneen käytöstä kummasti jos siihen ilmenee tarvetta.
Painoa kertyy aika reilusti, styro tai balsaan verrattuna koneen valmis paino on 2.2kg luokkaa, tosin ei ne aidotkaan ihan köykäisiä ollut...
Pelkkä siipi painaa 700g ja runko hieman vähemmän.
Olen realflightiin tehnyt jo vastaavan mallin ja testaillut siinä että minimi lentonopeus osuu johonkin 50-60km/h mikä on ihan siedettävä jos simu on edes lähelläkään todellisuutta.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #5 : 04 Heinäkuu, 2009, 15:07:23 »
Nonii, toin mustin tallilta himaan, saa rauhassa leikellä ja sovitella paloja koneeseen kun jälkikasvu nukkuu.
Konepeitto alkaa muotoontua hiljalleen.
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #6 : 04 Heinäkuu, 2009, 15:35:31 »
Mielen kiinto heräsi ja kysynkin että mitä laatua alumiinia käytät ? ilmeisesti kauppalaatua 99.5% alumiinia(EN AW 1050) kun pitää muokata tuollaisiin muotoihin vai taipuuko ruuvipenkissä lujempi laatu EN AW-6082 .
 
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #7 : 04 Heinäkuu, 2009, 15:38:31 »

Materiaalina 1mm 6086 t6 levy...

 

Tuossahan tuo taitaa seistä.
Nada

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #8 : 04 Heinäkuu, 2009, 16:35:37 »
Jep, siinähän se seisoopi, yleisesti käytetty automaattikoneistus laatu. Meille tuli sitä duuniin pari levyä, en muista mihin käyttöön ja loput jotenkin kulkeutui mun työstökeskuksen taakse  ::)
Tuntui kestävän tuota naputtelua ja taivuttelua pidempään kuin tavis 1050 joka tuntui murtuvan helpommin venytettäessä hitsauksen jälkeen... mene ja tiedä.
MJP

edit: Niin onhan se tosin huomattavasti työläämpää naputella muotoon mutta ei koneeseen onneksi tule niin paljon pyöreitä muotoja  ;)
edit2: Pari kuvaa konekopan alaosan pelleistä
« Viimeksi muokattu: 05 Heinäkuu, 2009, 10:28:16 kirjoittanut MJPilot »
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #9 : 07 Heinäkuu, 2009, 14:40:14 »
Sain lisää osia leikeltyä, korkeus vakaimet, pakoputken ja ylemmän konekopan, mikä meni uusiksi koska halusin siitä saumattoman.
Lisää kuvia tulee kun saan osat hitsailtua nippuun. nyt ne ovat lähinnä kasa pellin paloja...
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Alu Musti
« Vastaus #10 : 07 Heinäkuu, 2009, 17:01:09 »
Vois melkee sanoa että MJPilot on vastarannankiiski tai pikemminkin vastaliikevatanen, mutta tyylillä :-)
Laittele vaan kuvia projektista .. Kyllä täällä sen verran aina mielenkiintoa on.

Poissa Piilukirves

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Alu Musti
« Vastaus #11 : 07 Heinäkuu, 2009, 17:08:16 »
Ensilennosta sitten hyvälaatuista kuvamateriaalia kiitos :D
aika rohkee materiaalivalinta tuohon kokoon...
MiniTitan E325 -  - GY401
HK-450 - Scorpion HK-2221-8 - HS-65 - Logictech 2100 + 9257

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #12 : 09 Heinäkuu, 2009, 09:57:05 »
Tuntuu kaikilla jo olevan lasi/hiili/styro/balsa/yms lennuja joten mitä vikaa alumiinissa on?
Jotenkin tulee sellainen olo että skeptikot veikkailee että toi ei lennä...
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #13 : 09 Heinäkuu, 2009, 10:01:28 »
Jotenkin tulee sellainen olo että skeptikot veikkailee että toi ei lennä...

Täällä meilläpäin puhuttiin jo tuossa 90-luvun polessa välissä että mikä tahansa lentää kun siihen laittaa riittävän ison moottorin ;D

Ite odotan mielenkiinnolla että koska tuo lentää, vauhtia piisaa ja laskeutuminen voi olla se haastavin juttu. Ite ajellu Dara 25 pylonilla, menee kovaa ja laskeutumisnopeus on jotain mitä ei halua tietää...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Alu Musti
« Vastaus #14 : 09 Heinäkuu, 2009, 16:50:04 »
Luulen että porukka haluaa videota kiinnostuksesta, eikä sen takia että epäilisivät ko. koneen toimivuutta. Millonka mahtaa olla ensilento?

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Piilukirves

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Alu Musti
« Vastaus #15 : 09 Heinäkuu, 2009, 20:48:41 »
Lentäähän rautakankikin kuhan on tarpeeks voimaa....
Eniten kiinnostaa lentoonlähtö/liito/lasku nopeudet...
MiniTitan E325 -  - GY401
HK-450 - Scorpion HK-2221-8 - HS-65 - Logictech 2100 + 9257

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #16 : 13 Heinäkuu, 2009, 11:52:12 »
Heh, ne kiinnostaa eniten myös itseäni...
No saa nähdä miten lentää, täytynee suunnitella flapsit tohon koneeseen, jotenkin sellainen tunne että ainakin laskussa niille voi tulla käyttöä.
Kuva skooppi viritelmästä ennen hitsausta.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #17 : 16 Heinäkuu, 2009, 18:09:31 »
Ja rojekti jatkuu, sain hiukan taas aikaan.
Pakoputki tuli valmiiksi, tällä kertaa ei ole virityksellä niin väliä vaan pääasia oli että putki mahtuu ahtaan konekopan sisään.
Mielestäni homma onnistui ihan kohtalaisesti, ei nyt ihan täydellinen scale lookki mutta pakokaasu tulee potkuriakseli linjan hujakoilta kuten alkuperäisessäkin tosin vain yksi putki per puoli...
Kuvia tuotteesta
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Alu Musti
« Vastaus #18 : 28 Syyskuu, 2009, 00:07:55 »
Mitäs tälle projektille kuuluu ? :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #19 : 24 Lokakuu, 2009, 18:48:17 »
Mitäs rojektille, nokka meni uusiksi, leikkasin vanhan tulipellistä eteenpäin kaikki veke ja roskiin.
Muuta uutta ei ihmeemmin ole tullut ehdittyä, perheen uusi tulokas vie isän huomion muualle harrastamisesta.
Scooppi on hitsattu runkoon ja osa saumoista hiottu, tyhjä hylsy painaa tällä hetkellä 572g
Parit kuvat scoopista.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #20 : 14 Joulukuu, 2009, 21:04:09 »
Edistystä tavallaan...  ;)
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Alu Musti
« Vastaus #21 : 14 Joulukuu, 2009, 21:06:04 »
Edistystä tavallaan...  ;)

Ei s*****na!!! Näenkö oikein???  :o :o :o :o :o

Äijä se vaan laittaa pökköä pesään juuri kun luulee että on jo kaiken nähny.
Nada

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Alu Musti
« Vastaus #22 : 14 Joulukuu, 2009, 22:12:24 »
Tuo alempi näyttäää joltain kampiakselilta?  :o :o

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Alu Musti
« Vastaus #23 : 14 Joulukuu, 2009, 22:23:54 »
Lainaus
Tuo alempi näyttäää joltain kampiakselilta?

No shit sherlock!  ???  ::) :P
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Alu Musti
« Vastaus #24 : 15 Joulukuu, 2009, 00:19:27 »
Toiset tekee mitä osaa ja toiset näköjään mitä haluaa.

Ei voi muuta kun vetää todella komeat hatunnostot 8)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]