Jeh, tuollainen tuli hankittua maamme kopterikatrasta värittämään. Kyseessä on N-Plus versio, kulkee myös nimellä Intruder, elikkä runko alumiinia, muuten pääsiassa muovia. Tarkoitus onkin testata, onko tuossa todella pikkukone jota ei tarvitsisi heti päivittää.
Paketti auki, miljoonia pikkuosia miljoonissa pusseissa!! ARFfeihin jo hiukan tottuneena on aika haastava näky. Lauantai "aamuna" aloitin kasaamisen, homma alkoi jo vaikuttaa aika tuskalliselta kun ensimmäisen tunnin jälkeen oli vasta lavanpitimet yokessa kiinni
Krapulan sitten hellitettyä homma alkoi jo hiljalleen sujumaan. Nuppi kasautui hiljalleen ja huolella, sarjan laatu alkoi vaikuttaa hyvältä. Kaikki osui kohdalleen ja ohjeista saa hyvin selvää, ainakin kun jo suunnilleen tietää miltä leluhelipokkerin pitää näyttää. Ainoa laatuongelma oli toisen lavanpitimen linkkitanko, josta puuttui toisen pään kierteet kokonaan. Onneksi samalla tilatuista varaosista löytyi korvaaja. Linkit napsuivat nätisti paikalleen, napakat mutta liikkuvat tosi sulavasti, ei tarvi linkkityökalua tämän kasaukseen. Nuppi koneessa on ns. ohjelmoitava, mutta ohjekirja ei siitä puhu mitään, netistä löytää erilaiset asetukset (rookie-F3C
-3D).
Perän kasaaminen menee helposti. Tälläkin osastolla käytännössä kaikki muovia, mutta laadukkaan oloista ja hyvin työstettyä. Käsien tärinäkin oli jo loppunut. Aikaa en ottanut mutta melko nopsaan oli nipussa.
Rungon kasaamisesta oli eniten ennakkoluuloja, kun on alumiinia ja ns. Stacked tyyppinen, että saako tuosta suoraa. No saihan siitä, kasaaminen oli oikeastaan hemmetin näppärää, kun irtonaisia muttereita ei ollut ollenkaan vaan ne oli prässätty runkolevyihin jo valmiiksi. Ekalla yrittämälla lasipöytä kertoi rungon suoraksi.
Sitten niputetaan edellä kasatut kamat yhteen. Pikkuisen hankaluuksia tuli vastaan, pääakseli ei halunnu oikein mennä päärattaan holkista läpi. Kevyt kosketus dremelillä holkkin sisäpintaan ja homma selvä. Paitsi että perähihna ei tullut tarpeeksi pitkälle, että olisi saanut pääakselin ja rattaan oikeaan linjaan. Peräputken päässä olevalle ohjuri koloselle pari milliä lisää syvyyttä ja taas homma roger. Vaikka muuten sarja vaikuttaakin tosi hyvältä, tälläiset ei minusta kuulu asiaan, pikkujuttuja tosin mutta silti.
Nyt kone jää odottamaan loppuja sähköjä. Ja tietysti sitä ekaa ulkoilutusta.
Pistetään nyt vielä tähän lista romuista millä tuota on tarkoitus riepottaa.
Dragonus II N-Plus
- Moottori Hyperion P1919 kV3960
- Noparina Hyperion Titan 35 w/ 4A cool BEC
- Nuppiservot Robbe FS-61 BB Carbon Digital Nano
- Persservo Robbe FS-61 BB Carbon Speed Digital Cool Nano
- Gyrona Logictech 2100
- Vastarina XPS X-tremelink 8ch
- Lavat KoK Composite Extreme 325mm
Seuraavassa jaksossa joko kerron servoasennuksesta ja lentotuntumasta tai riehun itellan konttorissa kadonneiden servojen takia
Ja muutama el Foto vielä perään