Kirjoittaja Aihe: belt cp:n päivittäminen  (Luettu 6543 kertaa)

Poissa Ylli

  • Aloitteleva torppari
  • *
belt cp:n päivittäminen
« : 08 Heinäkuu, 2009, 21:43:38 »
Tilailin kolmisen viikkoa sitten tuon Belt cp V2 kopterin. Nyt kun olen lueskellut näitä juttuja niin oikein raivostuttaa, miksi menin ostamaan halvan. Kone ei tahdo pysyä suorassa vaan kampeaan vasemmalle oikein urakalla. Olen koittanut säätää mutta en oikein sitten tiedä olenko onnistunut. Leijuteltu on vaihtelevalla menestyksellä. Muutaman kerran on onnistunut oikein hyvin, kun taas epäonnistumisia on tullut useampia. Kyllä välillä on tuntunut, että eihän tästä mitään tule. Osia on vaihdettu ja se oli kyllä tiedossa, että niitä menee. Auttaisiko jos kopteriin vaihtaisi hieman parempia osia esim. gyron? Olen ajatellut jos tilaisi Futaba GY401+9254 servon. Radion voisin myös vaihtaa Spektrum DX6i. Oliko näillä muutoksilla mitään vaikutusta koneen käyttäytymiseen? Olen miettinyt sitä että noita osia voisi sitten käyttää, kun hommaan paremman kopterin. Näin ollen uuden kopterin kertainvestointi pysyisi pienenä ja naisväki saattaisi ottaa asian rennommin. ;D Olisiko tuossa mitään ideaa? Uudeksi kopteriksi olen ajatellut T-REX 450 tai T-REX 500. Kumpi voisi olla parempi aloittelijalle, joka on aloittanut lennättämisen E-sky:n belt cp:llä?
T-Rex 450
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #1 : 08 Heinäkuu, 2009, 21:58:30 »
Itse aloitin harrastuksen beltillä ja yhä se on käytössä. :D Osia on jonkun verran vaihdettu, servot, gyro, esc, nuppi, radiot.

Lisäys: Kyllä se isompi kopteri aloittelijalle olisi varmaankin parempi...
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #2 : 08 Heinäkuu, 2009, 22:59:09 »
Kyllä noilla päivityksillä jonkin sorttista tekohengitystä voi antaa, mutta servoksi 9257, tuo 9254 on liian iso belttiin.
Ja itse aloitin 450 ku on kuitenkin halvempi kuin 500 ja ajaa tässä hommassa varmaan ihan saman asian, ois myynnissä 450 ;)
ja radioksi suosittelen dx7 tai (futaba 7c, josta ei omakohtaisia kokemuksia) tuolla dx7 pääsee pitemmälle ja on enemmän toimintoja tulevaisuutta varten.

ps. Tuosta kopterin ostamisesta, voihan sen sanoa vaimokkeelle että tämähän se on aina ollut, nyt puhut höpöjä  ;D
Ja rahamenon voi naamioida johonki, ja ostaa kukkapuskan niin ei kiinnosta enään se asia  ::)
« Viimeksi muokattu: 08 Heinäkuu, 2009, 23:06:31 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa HJK

  • Jäsen 2024
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #3 : 09 Heinäkuu, 2009, 07:32:44 »
Tilailin kolmisen viikkoa sitten tuon Belt cp V2 kopterin. Nyt kun olen lueskellut näitä juttuja niin oikein raivostuttaa, miksi menin ostamaan halvan. Kone ei tahdo pysyä suorassa vaan kampeaan vasemmalle oikein urakalla. Olen koittanut säätää mutta en oikein sitten tiedä olenko onnistunut. Leijuteltu on vaihtelevalla menestyksellä. Muutaman kerran on onnistunut oikein hyvin, kun taas epäonnistumisia on tullut useampia. Kumpi voisi olla parempi aloittelijalle, joka on aloittanut lennättämisen E-sky:n belt cp:llä?

Olen ihan samaa mieltä noiden muutamien onnistuneiden leijutusten osalta!
Näinhän se menee kunnes oppiminen edistyy ja onnistumiset vakiintuu. Kyllä ne alkuvaiheen kaatumiset on ihan oppimisvaikeuksia, ei laitevikoja.
Omat reilu 20-tuntia onnistunutta lentoa Beltillä todistaa ettei itse tuotteessa ole mitään vikaa, vaan oppisen vaikeudesta on jälleen kysymys.
Montako tuntia vaaditaan autokoulussa, että pääsee itse harjoittelemaan liikenteessä (40h ?). Miten ihmeessä aina luullaan että tämä kopterilennätys olisi jotenkin helpompaa ja pitäisi osata heti alusta alkaen? Kysymys on kuitenkin neljän suunnan yhtäaikaisesta hallinnasta ja sen motoriikan kehittymiselle pitää antaa aikaa! - jossa simulaattoriharjoittelu on suureksi hödyksi

Mitään osia en ole Belt V2 hekooni päivittänyt, vain nupin linkkien herkkyys ja kunnolliset 325 kuitulavat on se mitä suosittelen. Voin vakuuttaa ettei T-Rexillä opppiminen ole yhtään sen helpompaa (sellainekin kuuluu kalustooni). Kyllä Ladallakin oppii ajamaan, vaikka toisten mielestä Bemarissa on enemmän tyyliä =) Kolarin sattuessa hinta on vaan ihan eri luokkaa.

Eskyn Beltissä on täydellisen valmis kokonaisus ja siksi se on niin hyvä aloittelijan lähtökohdaksi.
Moniko omatoiminen aloittellija on saanut compuutterin swashplaten ja kaasukäyrät ym. kohdalleen ilman apua? Olen päässyt hyvään alkuun kopterilennätyksessä ja nyt minulla on energiaa ja kiinnostusta ottaa haltuun myös nuo varsinainen compuutter kopteriradion hienoudet kaikkine säätöineen :)  Jos kaikki olisi kaatunut kerralla niskaan jo aloitusvaiheessa, niin jälleen yksi kopteri olisi jäänyt hyllykoristeeksi.
« Viimeksi muokattu: 09 Heinäkuu, 2009, 07:39:08 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Ylli

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #4 : 09 Heinäkuu, 2009, 08:20:14 »
Itse olen harjoitellut jonkin verran tuolla fms simulatorilla. Tuntuu vain ettei se ole oikein realistinen. Leijuttaminen on helppoa ja jotenkin tuntuu, että tuo ei oikein vastaa oikeaa toimintaa. Pitäisikö ostaa Phoenix jotta saisi hieman realismia peliin?
T-Rex 450
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #5 : 09 Heinäkuu, 2009, 08:24:44 »
Ilman muuta kunnon simu vaan peliin.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #6 : 09 Heinäkuu, 2009, 11:28:02 »
Joo, se fms on ihan kuraa. real flight, aerofly ja phoenix jo paljon parempia.
Voin kertoa vakuuttaa että hyvällä kopterilla on varmasti helpompi lentää joka taas helpottaa oppimista kun kopulla ei ole oma päämäärä siinä lentämisessä.. edellyttäen että se on edes jotenkin säädöissä(sanottu että huonosti säädetty rekkula on yhtä hyvä kuin hyvin säädetty esky ;D), eikä tuollaiseen kompuutteri radioon ole vaikea niitä käyriä tehdä jotta alkuunpääsee.. tässähän on oiva foorumi jossa on paljon tietoa  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Ylli

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #7 : 09 Heinäkuu, 2009, 23:42:56 »
Pitää funtsailla tuota phoenixia. Kun vain tää mun vanha kannettava jaksais pyörittää tuota niin ei tarttis lähtee tietokonetta ostamaan. Luultavasti päädyn ostamaan ainakin uuden radion ja siitä eteenpäin...
T-Rex 450
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #8 : 09 Heinäkuu, 2009, 23:53:54 »
Millanen kone, toimi ihan hyvin mun läppärillä..
1.7 celeron, 1gb ram, 9600mobility radeonii.
pöytäkonee 3.2amd, 512ram, 7600gt geforce. ei ongelmia.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Ylli

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #9 : 10 Heinäkuu, 2009, 00:37:10 »
Pentium 2,4 ghz, 512 gb, Mobility RADEON 9000 IGP

Näillä pitäis pärjätä. Muistia vois tietysti vähän lisätä, kun ei hirveesti maksa.
T-Rex 450
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Tazr

  • Vieras
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #10 : 10 Heinäkuu, 2009, 01:58:24 »
Ilmasista Heli X on osoittautunut parhaaksi.

Se eskyn ohjain vaan tuskin toimii mitenkään liian hienosti usbin kautta. Mulla on se fms usb ohjain ja sitä ei ainakaan saa ikinä säätöihin, joka kerta joutuu kalibroimaan ja aina pönkee johonkin suuntaan..

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #11 : 10 Heinäkuu, 2009, 14:34:24 »
Taas tuli belttiin päivitystä, turnigyn motti  ;) -> http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8137
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Ylli

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #12 : 10 Heinäkuu, 2009, 15:03:00 »
Kuinka tuo tilaaminen onnistuu ulkomailta? Meinaan noita tullin maksuja. Tullia tuosta moottorista ei ilmeisesti mene, koska arvo on alle 150 euroa mutta alv menee jos arvo on yli 49 euron. Minulta on joka tullipaikkaan matkaa yli 100 km ja postin tullauspalvelu on kyllä silkkaa rahastusta. Siihen en viitsi luottaa, että tavara tulee suoraan kotiin. Minun tuurillani se jää saletisti tullin kynsiin.
T-Rex 450
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #13 : 10 Heinäkuu, 2009, 15:07:13 »
Tuon arvohan on about 12€ :)
Ei ole kummoinen homma, jos maksaa paypalin kautta niin on helppoa.
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2009, 15:09:22 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #14 : 10 Heinäkuu, 2009, 17:35:10 »
Moottorin mukana ei tule sitten pinjonia!
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #15 : 10 Heinäkuu, 2009, 18:09:03 »
Jos tilaa moottorin hobbycitystä, voi laittaa samaan tilaukseen #F050 ;)
Ton pitäisi olla 3,17mm akselille.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #16 : 10 Heinäkuu, 2009, 22:24:39 »
Jos tilaa moottorin hobbycitystä, voi laittaa samaan tilaukseen #F050 ;)
Ton pitäisi olla 3,17mm akselille.

Jeps, nuo tilasin samalla, piti linkkikin laittaa mutta unohdin  :) 11 hampaisen laitoin kiinni, toinen on 13T.

E: tuli sitten vaihdettua se 13T paikalle, jo alkoi kiertämään ;D
« Viimeksi muokattu: 11 Heinäkuu, 2009, 20:20:27 kirjoittanut Kallio »
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: belt cp:n päivittäminen
« Vastaus #17 : 13 Heinäkuu, 2009, 11:07:26 »
Ja sitten kun tarvitset kestäviä pinioneja, niin rekkukaupasta Rhinoja http://www.trex-store.com/rhino-gears-rattaat-c-27_75_94.html
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
19 Vastauksia
13078 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Tammikuu, 2008, 08:58:38
kirjoittanut JRu
Belt CP

Aloittaja Belt pilot E-Sky Sähkökopterit

23 Vastauksia
10366 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Toukokuu, 2008, 07:14:10
kirjoittanut sami1308
6 Vastauksia
3609 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Syyskuu, 2008, 19:58:46
kirjoittanut XciD
Belt-cp V2

Aloittaja Miku « 1 2 3 » E-Sky Sähkökopterit

74 Vastauksia
25980 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 21:09:38
kirjoittanut samos
6 Vastauksia
3882 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Heinäkuu, 2011, 21:01:21
kirjoittanut racem