Kirjoittaja Aihe: FBL Xtremen torppaukset alkoi  (Luettu 4671 kertaa)

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
FBL Xtremen torppaukset alkoi
« : 09 Heinäkuu, 2009, 21:35:25 »
Sateen tauottua suuntasin tänään Röylään kokeillakseni Xtremen FBL setuppia ja tonttiinhan se tuli.

Xtreme putos kyljelleen tuossa tämän päivän FBL kokeilussa.

SK360 liikkeet oli muka oikeat ja nostin kopun leijuntaan (2m), ja tein pikku korjauksen oikealle ja kopu tömähti vauhdilla oikealle kyljelle.
Kylläpä ottaa päähän. Oma moka. Tää hiljenee ja alkaa kiskoa GT:tä, kiitti Pekka Bombay lekasta;)

Taidan lykätä nuita FBL kokeiluita joksikin aikaa.

Mitä pikaisesti katsottuna hajos:
- 710 Radixit
- CCPM vivuston vasen uloin varsi
- CCPM akseli XT90-70310
- Oikeanpuolen landari HN61066 + 4kpl G10 välikappaleita XT90-60340
- Pääakseli XT90-61115
- 2kpl FBL nupin linkkejä 2,6x65mm katosivat, kun pieru saharaan.
- 2kpl FBL Swashlocker Arm vääntyivät

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: FBL Xtremen torppaukset alkoi
« Vastaus #1 : 09 Heinäkuu, 2009, 23:43:30 »
 ::) :-\. Oliko joku ongelma Skookumin säädöissä, vai jossain muualla?


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: FBL Xtremen torppaukset alkoi
« Vastaus #2 : 10 Heinäkuu, 2009, 08:40:18 »
Väsyneenä ei pitäs koskaan tehdä tollasia säätöjä, vaikka ainoat lentopäivät onkin rajattu ja pakko olis kentälle päästä.

Oma moka siis SK säädöissä.
Katsoin säädöt 2 kertaa ja swash toimi oikein, vihreävalo ja positiivinen arvo, (nose-up tikku taakse ja bump-up oikealle tilttaus) kun säätö softalla tekee noita asetuksia.

No katsoin vielä maassa, että swash liikkuu oikein ja niin se tekikin.
Joku reverse tai swash mix arvo +- nyt kuitenkin tais olla väärin, loppupeleissä korjaus olikin väärä.

No kaikki palikat on tilattu, saas nähdä koska lentää seuraavan kerran.

Radiot lähtee tänään Joensuuta kohti. Postissa olis odottamassa YAK 54 ARF ja SK360+näyttö.

Parinviikon aikana ei sit lennetä millään, kun ei ole mankkaa ja lomakin on vasta kuun lopussa.

Ei kellään olis ylimääräisiä DX7:ja lainata?
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Miklu

  • Vieras
Vs: FBL Xtremen torppaukset alkoi
« Vastaus #3 : 10 Heinäkuu, 2009, 09:25:36 »
Oi-joi.. osanottoni!

Kurjaa jos heti ekan pieleen menneen kokeilun jälkeen tulee vielä taukoa, ettei pääse lentämään. Itse tavasin sen ohjekirjan kolmesti läpi, ennen kun aloitin asennuksen.. ei jotenkin menannut sisäistää heti, että mitkä säädöt kannattaa tehdä radiosta ja mitkä Skookumin ohjelmasta, ja missä vaiheessa.

Kokeilitko kallistella kopteria ennen lentoa, vai syclic-tikustako vain kippailit swashia? Oon ottanut tavaksi kallistella kopua ennen lentoa, ja katsonut korjaako Skookum oikein.. ihan senkin takia, että kopan alle näkee niin heikosti, että onko siellä se vihreä valo.

-terv. Mikko

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: FBL Xtremen torppaukset alkoi
« Vastaus #4 : 10 Heinäkuu, 2009, 13:23:04 »
Lainaus
ihan senkin takia, että kopan alle näkee niin heikosti, että onko siellä se vihreä valo.

Kuulemma se virheä valo voi palaa vaikkei SK olisikaan aktiivinen, joku softan ongelma oli kyseessä, vai miten se nyt oli. 4D voi varmaan selventää jos sattuu tämän säikeen lukemaan.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Miklu

  • Vieras
Vs: FBL Xtremen torppaukset alkoi
« Vastaus #5 : 10 Heinäkuu, 2009, 13:42:44 »
Lainaus
ihan senkin takia, että kopan alle näkee niin heikosti, että onko siellä se vihreä valo.

Kuulemma se virheä valo voi palaa vaikkei SK olisikaan aktiivinen, joku softan ongelma oli kyseessä, vai miten se nyt oli. 4D voi varmaan selventää jos sattuu tämän säikeen lukemaan.

-op-

Jos sellainen ongelma, niin luulisi että pyrkivät korjaamaan Skookumilla. Ainakin jotain kehitystä tapahtunut, kun jos vertaa omaa mokkulaa 4Deen:n versioon, niin mulla se ei enää kippaile swashia eteen, taakse ja sivuille kun boottaa. 4Deellä se tekee sen, kun kytkee virrat.

- miklu

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FBL Xtremen torppaukset alkoi
« Vastaus #6 : 10 Heinäkuu, 2009, 15:19:16 »

Jos sellainen ongelma, niin luulisi että pyrkivät korjaamaan Skookumilla. Ainakin jotain kehitystä tapahtunut, kun jos vertaa omaa mokkulaa 4Deen:n versioon, niin mulla se ei enää kippaile swashia eteen, taakse ja sivuille kun boottaa. 4Deellä se tekee sen, kun kytkee virrat.

- miklu


Minulla alussa ongelmana oli se, että kun otin käyttöön tuon "bank switching" toiminnan, millä saa gaineja muutettua AUX-kanavalla, niin Skookumi ei lähtenyt säätämään ennen kuin vaihtoi kerran tilaa. Ongelma korjaantui kun laittoin täpän ruutuun "Use base gains directly". Huomasin tämän ongelman onneksi pöydällä.

Ei se swashplate minullakaan mihinkään kippaile ???  ihan paikallaan jököttää bootatessa :P Tsekkaa Miklu softaversio, niin vertaillaan.

- 4D -

« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2009, 22:23:19 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: FBL Xtremen torppaukset alkoi
« Vastaus #7 : 10 Heinäkuu, 2009, 16:43:01 »
Vielä tästä asiasta. Jos Skookum ei säädä, niin se vaikuttaa vaan vakautukseen, servokomennot menevät kuitenkin läpi ja kopu pysyy kyllä "hanskassa".
Tässä taitaa nyt olla kyse siitä, että joku toiminta on ollut väärinpäin, eli kun korjaa oikealle ja Skookum vakauttaisi korjaamalla vasemmalle, niin se korjaakin lisää oikealle.
(Vähän niin kuin perägyron toimitasuunta olisi väärä).

- 4D -

(Ps. kunhan vaan spekuloin ::))
fourdee

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: FBL Xtremen torppaukset alkoi
« Vastaus #8 : 11 Heinäkuu, 2009, 11:55:07 »
oli sit toiminnat väärin sk:ssa, swash toimi oikein, mutta pitää varmaan swäpätä nuo ail ja ele servo johdot sk:ssa. Käydä kaikki kytkennät läpi päiväsaikaan virkeänä. Ongelma on vaan se että ei ole radioita vasta kun parinviikon päästä. Perhe on lomalla ja mulla olis aikaa nysvätä koko ensviikko ihan rauhassa.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
3147 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2009, 18:11:02
kirjoittanut Jussi Savolainen
29 Vastauksia
8360 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Lokakuu, 2009, 22:35:21
kirjoittanut tuupola
18 Vastauksia
8155 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2012, 07:10:20
kirjoittanut vee73
32 Vastauksia
12875 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Toukokuu, 2012, 22:29:59
kirjoittanut Matti Häkkinen
3 Vastauksia
2998 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2018, 21:13:30
kirjoittanut Dutchman