Noin se sitten kävi. Päätin laskeutua mukavasti nurmikolle ja lapa otti ja töksäytti tantereeseen. Aluksi näytti siltä että mitään ei ole hajalla. Mutta vähän myöhemmin huomasin että paddle control frame on hajalla sitten kuitenkin. (Pienempi ohut tappi katkennut, joka lienee aika normaalia kun tulee tälliä roottoriin). Näyttäisi olevan tarkoituksella suhteellisen heikko osa.
Mutta ongelmana onkin se, että kun ekaa kertaa joudun mun RTF vehjettä fiksaamaan, niin miten hemmetissä ton flybarin saa tuosta irti joka pitää poistaa että voin tuon osan vaihtaa.
Ilmeisesti noissa painoissa on jotkut kuusiokolo(?) reijät? No se ei ole ongelma. Mutta sitten toinen kysymys on se, että miten tuo tanko ylipäätänsä lähtee pois. Katsoin tarkasti ja mun mielestä siinä ei ole mitään lukitusta. Joten lähteekö se ihan puhtaasti voimalla tuolta maston läpi liu-uttamalla? Tuntui vaan sen verran jäykältä, että ei voi olla varma hajoaako jotain jos koittaa vääntää kovemmin.
Muutenkin noi muovi osat on pelottavia. Tollasista laitteista ei koskaan tiedä koska käyttää liikaa tai liian vähän voima. Joku osa hajoaa kosketuksesta ja joku toinen kestää sitten uskomattoman määrän vääntämistä.
Toisaalta, koska roottori oli myös napsahtanut ylhäältä toisesta kiinityksestä irti, saatoin kyllä rikkoa tuon control framen ihan itse vääntäessäni sitä takaisin paikalleen.
Murtuma, ei sinänsä mielenkiintoinen.
Ja sitten nuo painoklöntit fly-barissa joita en saa irti. Tosin epä tuo tanko liikkunut mastonkaan läpi mitenkään järkevästi. Pitänee vielä sovitella kuusiokolo-avainta noihin köntteihin.
Jep, ei ihan taida 2,5 kuusiokoloavain sopia tohon holeen. Mitähän kokoa toi on? 1 tai 1,5?
Eikä sitten näköjään ole oikein sopivaa ruuvaria noihin turkasen pieniin ruuveihinkaan, pitänee siis hommata sellainen myös.
Millä muuten helpoiten fly barin asennuksen jälkeen varmistutaan, että se on keskellä ja balanssissa? Oletan että noiden osien asentamisen kanssa voi saada roottorin aika killiin jos osat on vähän sinne päin.
Löysin tällaisen:
http://claudslearningcurve.blogspot.com/2008/01/replacing-broken-fly-bar-on-esky-honey.htmlNiin sehän jeesas, eli työkaluja pitää hommata ja sen jälkeen homma on ihan selvä.
Ei kyl pitäis törmäillä tuolla tavalla. ;(