Kirjoittaja Aihe: Keken RJX X-90EP  (Luettu 15493 kertaa)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Keken RJX X-90EP
« : 16 Heinäkuu, 2009, 23:12:55 »
Posti tiputtelee osia melkein päivittäin... kivaa.
Jotain puuttuu tosin vielä. Esim. kopteri.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #1 : 16 Heinäkuu, 2009, 23:32:55 »
Heh, samaa ongelmaa täälä osa viellä postin kynsissä jossain päin maailmaa
250 alkaa oleen sähköt kondiksessa, kuhan sen kitin sais
(7kpl akkuja, vastari,gyro+servot :D )

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #2 : 17 Heinäkuu, 2009, 12:20:15 »
Turnigyn lipot taitaa olla Zippyjä vai kuinka?


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #3 : 17 Heinäkuu, 2009, 12:41:29 »
Turnigyn lipot taitaa olla Zippyjä vai kuinka?

Molemmat on hobbykingin omia tuotteita, mutta minusta kun HK vaihtoi akkutoimittajaa vaihtui nimi zippy/flightmaxista Turnigyyn. Eli eri tehtaan tuotoksia ovat.
On ihan pakko kokeilla, kun tuommoiselle 12s parille tulee hintaa kuljetuksineen 145€ (tai 176€) ja 2650mAh 6s akut ovat ainakin toimineet loistavasti.

Tuloillaan on myös 20-30C versiot:  http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9176
siinä 12s pakalle tulee hintaa 108€ tai 132€

Kattoo sitten toimiiko jompikumpi  riittävästi ja läjä tilaukseen.


Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #4 : 17 Heinäkuu, 2009, 12:44:29 »
On kyllä niin halvat että vaikea uskoa toimivaksi (tai jos toimii niin miten kauan). Yhden hyperion 5500 akun hinnalla 4 paria 5000mAh akkuja  :o.


-op-
« Viimeksi muokattu: 17 Heinäkuu, 2009, 12:46:18 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #5 : 17 Heinäkuu, 2009, 12:50:27 »
Juu, "liian hyvää ollakseen totta" faktori on aika kova :)
Mutta jonkun täytyy kokeilla. Jos satutaan samalle kentälle niin koklataan ristiin hyvää ja halpaa akkua.

Noista 5500 6s Hyperioneista voi ottaa jatkuvaa virtaa  190A ja piikeissä yli 300A, mä en usko tarvitsevani moisia virtoja. Tuo ja 5C latausmahdollisuus nostaa varmasti hintaa reilusti.


Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #6 : 17 Heinäkuu, 2009, 12:59:13 »
Ite mietin että mikä nuissa hyperioineissa tekee tuon suuren latausmahdollisuuden, onhan nuita palon vanhempiakin akkuja porukka lataillut isommilla virroilla kuin 1C eivätkä ole tulleet miksikään... Itsekkin tuolta tilasin 7 akkua 250, saa nähdä minkälaista.. ei kyllä paljon häviä kun hintaa oli se 7-8usd/kpl :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #7 : 17 Heinäkuu, 2009, 14:47:44 »
Lainaus
mikä nuissa hyperioineissa tekee tuon suuren latausmahdollisuuden

Uusi akkukemia, ei ne ole täysin samanlaisia kuin vanhat akut.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #8 : 17 Heinäkuu, 2009, 14:54:32 »
2650mAh 6s akut ovat ainakin toimineet loistavasti.
Onko sulla siis ollu näitä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9268?

Noita saa kolme yhden Hyperionin tai Outragen hinnalla ja väittää olevansa 30C... jos nuo toimii riittävästi, niin aika vaikea varmaan perustella itselle jonkun "laatuakun" ostamista. Ne pelätyt sähköhärvelin tontitkaan ei tunnu niin pahoilta, kun menee vähemmän euroja kaivoon. Jos nuo ei kestä hyvänä yhtä kauan ku vaikka Hyperion niin niissä on se hyvä puoli, että voi ostaa vaikka joka kesäks uuden setin eikä tartte miettiä talvisäilytyksen huonoa vaikutusta :).

Edit: Painavia nuo on kyllä... yli 60 grammaa painavampia kuin Hyperion tai Outrage vastaava. Eli jos etsiin äääääärimmäistä suorituskykyä, niin noilla akuilla teho-painosuhde kärsii.

Edit: Hieman laskin väärin noiden hintaa... 35C Hyperionin hinnalla saa 2,2 Turnigyä ja 30C Outragen hinnalla 2,75 Turnigyä.
« Viimeksi muokattu: 17 Heinäkuu, 2009, 16:33:18 kirjoittanut masu »

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #9 : 17 Heinäkuu, 2009, 16:18:15 »
Lainaus
Onko sulla siis ollu näitä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9268?
Ei kun näitä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8914
eli 20C versio. Nyt on 5 keikkaa takana noilla ja ihan hyvin toimii, mutta tarttee logata virrat jossain kohtaa.

Näitä löytyy 3kpl  http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8914
Ja ne ainakin antoivat piikeissä protokseen 1200W sähkötehon


Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #10 : 20 Heinäkuu, 2009, 00:51:01 »
Mulla on sekä Hyperioneita että Turnigyn akkuja ja toistaiseksi ainakin Turnigyt ovat ihan eri luokkaa, siis parempia, toki noissa on hieman eri speksit eli: Hyperion  6S 3200 mAh 20C j aTurnigy 2650mAh 20-30C, mutta noi Hyperionit lämpenee ihan eri tavalla kuin Turnigyt ja loggerin mukaan kumpiakaan ei ole rääkätty maksiimiinsa, eli vaikuttaa siltä että uutena noi Turnigyt antaa minkä lupaa ja Hyperionit ei. Onko nuo Hyperionit sitten seisseet kauan varastossa, sitä en tiedä, mutta tilasin ne suoraan Hyperion EUsta, Turnigyt eivät ainakaan ole seisseet kauaa varastossa, sattuneesta syystä, on meinaan sen verran kova menekki niillä ;)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #11 : 06 Elokuu, 2009, 19:18:13 »
Noniin.. ihan aito X90EP sieltä sitten loppupeleissä sitten tupsahti eikä X50E 90 nupilla ja putkella kuten aiemmin meinasin.

Nyt on aika ryhtyä kätilöksi uuden kopterin synnytyksessä. Menee varmaan sunnuntaille ennenkuin tämä on ilmassa.

Kiva hetki. Kaikki osat ovat paikalla, mitään ei ole vielä rikottu...

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #12 : 06 Elokuu, 2009, 20:11:54 »
Siellähän on kaikkein oleellisinkin takavasemmalla, itse varaisin muutaman lisää niin tulee parempaa jälkeä :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #13 : 06 Elokuu, 2009, 20:16:14 »
Siellähän on kaikkein oleellisinkin takavasemmalla, itse varaisin muutaman lisää niin tulee parempaa jälkeä :)

Epäilen kanssa että riittääkö tohon ainoastaan 3 kennoinen karhu. Ton kokoluokan kopteri vaatii vähintään sen 12 kennoa Karhua!  ;D

-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #14 : 06 Elokuu, 2009, 21:41:47 »
Eikö olekkin kivan näköisiä palikoita tuossa Xtremen mekaniikassa:)

Voidaan vähän tehdä vertailua, mitä uutta ja hienoa Frank on tuohon sun kopuun tunkenut:)

Oliko sulla hihna vai tt versio?
Jos tt, niin pidä kivaa rattaiden välysten kanssa, on meinaa aikaa vievää jos aikoo saada ne viimeisen päälle:)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #15 : 07 Elokuu, 2009, 08:18:01 »
Siellähän on kaikkein oleellisinkin takavasemmalla, itse varaisin muutaman lisää niin tulee parempaa jälkeä :)

Epäilen kanssa että riittääkö tohon ainoastaan 3 kennoinen karhu. Ton kokoluokan kopteri vaatii vähintään sen 12 kennoa Karhua!  ;D


Kaupasta kyseleen et "onko niillä lasisia 12S III ?"
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #16 : 07 Elokuu, 2009, 08:35:24 »
 ;D

Noi oli kyllä pintin, eli melkein 6Ah:n akkuja, eikä perinteisiä 3.33 ampeerisia. Tulee enemmän "lentoaikaa".  Yhden olin jo lentänytkin mutta eihän se tosiaan riitä.
Toisaalta, voihan kai näitä kasata ihan ilman eväitäkin. Tarttis kokeilla joskus.

Vakavasti ottaen, tämä on kuitenkin aika  hidasta touhua kun ei ole kyseisestä kopterista kokemusta. Joutuu vähän miettimään että joutuuko miettimään. Paljoa ei kyllä vielä ole joutunut miettimään. Pinjonista vedin yhden kiinnitysruuvin sileäksi, mutta siinä on kolme niitä joten ei liene syy ostaa uutta.. ehkä.

Nyt joutuu lavastamaan työtilanteen päiväksi, mutta illalla jatkuu.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #17 : 19 Elokuu, 2009, 23:23:07 »
Pikku päivitystä... kopteri ollut jonkin aikaa jo läjässä, ja aika mukava oli kyllä kasata.
Aino virhe osissa oli, että perän ensimmäinen tönäri oli liian pitkä. En omista sopivaa jengapakkaa niin laitoin linkit 3mm hiilitankoon epoksilla ja tuli ihan nussakka.

Linkit on pirun jäykät, eikä löytynyt sopivaa herkistystyökalua mutta jotenkuten toimii kun lämmittelin ja puristelin pihdeillä linkkejä. Pari sain rikkikin, mutta mitä ei Sjo1:llä ole, sitä ei tarvita.

Varsinainen ensilento tuli oikeastaan tänäaamuna, viimeviikolla 2x2m alueella nostin 10s ilmaan mutta sitä ei nyt lasketa.

Aamupäivällä toimi leijussa ja pienessä kaartelussa loistavasti, mutta kun vähän kokeilin paljonkos sitä tehoa on tarjolla... alkoi pinjoni luistaa moottorin akselilla. En tajunnut ensin mitä tapahtui ja napsautin holdin päälle. Seurannut autorotaatio meni mallikkaasti, tuntui että lavoista ei lopu liike ikinä.

Viilasin moottorinakseliin kunnon loven ja pinjoni kovaa kiinni. Kokeillessa toimi taas hienosti, taivaalla lentelin ja leijuttelin. Sitten tuli taas  aika kyykyttää kopteria kunnolla.  Käsittämättömän kovaa tämä poistuu taivaalle kun vaan lyö kepin ylös.

Mutta sitten kävi jotain ja veto katosi mottorilta täysin. Olin niin ekstaasissa kiihtyvyydestä etten taaskaan tajunnut mitä tapahtuu joten pidin täyttä positiivista hieman liian pitkään ja autorotaatiosta tuli niin kova ,että toinen landari meni poikki.

Otin noparista sähköt pois ja laitoin takaisin, ei herännyt. Sitten buuttasin kaikki sähköt ja kas.. taas pyörittää. Tuolla landarilla ei voi lentää (tai nousta/laskeutua) joten taukoa tulee taas mutta nyt alkoi mietityttää onkohan kyseessä kuitenkin tuo kontronikin ylivirta-cut jota ulkomaanfoorumeilla paljon parjataan. Jos tuo on ominaisuus, en näe muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa noparia.


« Viimeksi muokattu: 19 Elokuu, 2009, 23:25:06 kirjoittanut keke »

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #18 : 20 Elokuu, 2009, 00:10:53 »
Mites lujille tuo nopari joutuu, siis speksit suhteessa todellisuus, tai onko sulla mitään faktaa ehtinyt kertymään paljonko imee virtaa tuo sun makkina parhaillaan?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #19 : 20 Elokuu, 2009, 09:07:28 »
Kontronikki on speksattu minimissään 80A, pitäisi kestää kaksinkertaisesti hyvin jäähdytettynä. Miten se virtojen katkeaminen voisi säätimestä johtua, mulla on toiminut sama combo (paitsi 560kv motti) ihan hyvin eikä oo ikinä katkassut virtaa. Ei edes säädin ole ikinä kuumentunut kättä lämpimämmäksi. Kuumeniko akut? Voisi nimittäin johtua cutoff siitä että akut kyykkää.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #20 : 20 Elokuu, 2009, 18:44:42 »
Lainaus
Kuumeniko akut? Voisi nimittäin johtua cutoff siitä että akut kyykkää.
Hyvä pointti. Mikään ei varsinaisesti tuntunut kuumalta, nopari oli aivan kylmä, akut on niin hyvin jemmassa tuolla rungossa etten kovin paljon tunnustellut.
Mutta ehkä on ihan mahdollista että jännite laskee niin alas, että noparin elektroniikka kokee brownoutin. Akut on noita halpiksia ja kontronik tarjosi testissä varmasti niin paljon löylyä kuin mahdollista.  

Sunnuntaina vasta pääsen  kokeilemaan loggerilla kuinka alas akun jännitteet hyökkää.

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #21 : 20 Elokuu, 2009, 21:26:55 »
Tilasin noita akkuja kaverille, suurin osa kennoista toimii mutta yhdessä oli selvästi alhaisempi jännite ja purkautuu itsestään. Kannattanee ajon jälkeen katsoa yleismittarilla kennojännitteet, voi cut off johtua siitä että yksi kenno kyykkää. Minkälaisia virtoja muuten te otatte näistä laitteista, O-P ainakin lienee mittaillut?
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #22 : 21 Elokuu, 2009, 17:25:23 »
Lainaus
O-P ainakin lienee mittaillut?

En oo ikinä mittaillut, kuitenkin sen verran että 25C 4200 akut ei riittänyt (105A jatkuvaa)


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #23 : 21 Elokuu, 2009, 18:55:55 »
Lainaus
O-P ainakin lienee mittaillut?

En oo ikinä mittaillut, kuitenkin sen verran että 25C 4200 akut ei riittänyt (105A jatkuvaa)


-op-

Aika mielenkiintoista. Voiko setup olla oikea tollasilla virroilla? Suora vastaus omaan kysymykseen: EI TODELLAKAAN VOI. Seuraavaksi poltat koko laitteen. Ei ihme että akut ei kestä. Ootko omasta hatusta vetäissyt moottorin, säätimen, välitykset, akut ja lapakulma-alueen? Siltä meinaan vähän vaikuttaa.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Keken RJX X-90EP
« Vastaus #24 : 21 Elokuu, 2009, 19:30:19 »
Jos ottaisit asiasta selvää ennen kommentointia niin huomaisit, että setuppi on ihan sama kuin monella muulla harrastajalla ja jos vähän otat vielä vähän enemmän selvää setupin tiedoista ja nettiä lukemalla ja lasket välitykset niin ovat sopivat ja mietitty sellaisen tyypin kanssa joka on useita 90 kokoisia sähkökoneita rakentanu. Säädin ei lämpene kättä lämpimämmäksi ja moottori ei lämpene polttavaksi asti. Selvästi hatusta vetäisty siis. Koneen lentoajat vastaa muidenkin harrastajien koneita samalla setupilla ja nupin kierroksilla (ja samalla lentopainolla, mun kone saisi olla kevyempikin).

Outrage akkujen eliniäksi sanotaan keskimäärin 40 hyvää cycliä. Mulla hieman pullistuu ja lämpenee 25C Outraget Ravessakin 70-80% kapasiteestista lentäessä, luultavasti siinäkin on sitten täysin väärä setuppi.

Edit: Eipä näytä sullakaan olevan kovin hyvää tuuria setuppiin mitotetun säätimen kanssa.


-op-
« Viimeksi muokattu: 21 Elokuu, 2009, 19:41:18 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
58 Vastauksia
20120 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Kesäkuu, 2010, 00:30:01
kirjoittanut Jussi.