Pikku päivitystä... kopteri ollut jonkin aikaa jo läjässä, ja aika mukava oli kyllä kasata.
Aino virhe osissa oli, että perän ensimmäinen tönäri oli liian pitkä. En omista sopivaa jengapakkaa niin laitoin linkit 3mm hiilitankoon epoksilla ja tuli ihan nussakka.
Linkit on pirun jäykät, eikä löytynyt sopivaa herkistystyökalua mutta jotenkuten toimii kun lämmittelin ja puristelin pihdeillä linkkejä. Pari sain rikkikin, mutta mitä ei Sjo1:llä ole, sitä ei tarvita.
Varsinainen ensilento tuli oikeastaan tänäaamuna, viimeviikolla 2x2m alueella nostin 10s ilmaan mutta sitä ei nyt lasketa.
Aamupäivällä toimi leijussa ja pienessä kaartelussa loistavasti, mutta kun vähän kokeilin paljonkos sitä tehoa on tarjolla... alkoi pinjoni luistaa moottorin akselilla. En tajunnut ensin mitä tapahtui ja napsautin holdin päälle. Seurannut autorotaatio meni mallikkaasti, tuntui että lavoista ei lopu liike ikinä.
Viilasin moottorinakseliin kunnon loven ja pinjoni kovaa kiinni. Kokeillessa toimi taas hienosti, taivaalla lentelin ja leijuttelin. Sitten tuli taas aika kyykyttää kopteria kunnolla. Käsittämättömän kovaa tämä poistuu taivaalle kun vaan lyö kepin ylös.
Mutta sitten kävi jotain ja veto katosi mottorilta täysin. Olin niin ekstaasissa kiihtyvyydestä etten taaskaan tajunnut mitä tapahtuu joten pidin täyttä positiivista hieman liian pitkään ja autorotaatiosta tuli niin kova ,että toinen landari meni poikki.
Otin noparista sähköt pois ja laitoin takaisin, ei herännyt. Sitten buuttasin kaikki sähköt ja kas.. taas pyörittää. Tuolla landarilla ei voi lentää (tai nousta/laskeutua) joten taukoa tulee taas mutta nyt alkoi mietityttää onkohan kyseessä kuitenkin tuo kontronikin ylivirta-cut jota ulkomaanfoorumeilla paljon parjataan. Jos tuo on ominaisuus, en näe muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa noparia.