Kirjoittaja Aihe: Scorpion Commander vs Hyperion Titan  (Luettu 4732 kertaa)

tuupola

  • Vieras
Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« : 02 Elokuu, 2009, 00:52:54 »
Vaihdoin tänääm kopteriin Scorpion Commander 45A v2:n tilalle Hyperion TITAN 35A (3.0 firmis) noparin. Moottorina on DualSky XM2830CH-9. Tuntui kuin olisin ostanut uuden kopterin. Loggerin kertoma max headspeed nousi 2600 -> 3200. Lentoaika tipahti 8:30 -> 6:00. Testailemalla löysin että 70% flatti kaasukäyrän kanssa headspeed on noin 2850.

Scorpionin kanssa myös tunsin aina miten akun lopussa kopteri muuttui laiskemmaksi. Hyperionin kanssa voimaa tuntui olevan loppuun asti.

Molemmissa nopareissa timing on auto asetuksella. Kysymykseni onkin. Mikä aiheuttaa Scorpionissa tuon tehohäviön? Auto timing ei vain toimi yhteen DualSkyn motin kanssa? Jokin muu asetus?

tuupola

  • Vieras
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #1 : 03 Elokuu, 2009, 10:51:29 »
Ok, mulla on teoria. Scorpionin noparit pitää käyttöönoton yhteydessa kalibroida. Eli radioon virrat päälle ja kaasu täysille. Sitten noparille virrat ja odottaa että se piippaa. Sen jälkeen kaasutikku alas ja odottaa että nopari piippaa uudelleen. Nyt nopari tunnistaa radion lähettämän maksimi ja minimi kaasun.

En muista teinkö tuota. Jos en tehnyt on mahdollista että tehdaskalibrointi vastaa suurinpiirtein samaa 0-70% kaasu. Tarkoittaisi siis sitä että olen ajanut kokoajan pienella kaasulla ja ihmetellyt moottorin laiskuutta. Koska ei kuitenkaan ollut mitään mihin verrata en tajunnut että jotain on vialla. Selittäisi myös noparin kuumenemisen.

Tämä siis vain teoria. Testaan joskus myöhemmin. Hyperionia en ota enään pois koska olen siihen tyytyväinen.

tuupola

  • Vieras
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #2 : 04 Elokuu, 2009, 18:44:00 »
Tämä em. proseduuri koskee kaikkia nopareita, ei vaan Scorpioneja   ::). Sillä miten muutenkaan nopari saa selville kaasutikun limitit ??

Hyperion manuaalissa ei puhuta tuosta kalibroinnista mitään?

Luinpa uudestaan ja kyllähän se mainitaan...

Mutta luin uudemman version manuaalia joka on tehty Scorpionin pohjalta. Tuon vanhemman version (mikä mulla on) manualissa ei mainita kalibroinnista mitään.
« Viimeksi muokattu: 04 Elokuu, 2009, 23:45:56 kirjoittanut tuupola »

tuupola

  • Vieras
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #3 : 04 Elokuu, 2009, 18:59:30 »
Hyperionin uudet ESC:t näyttää suht paljon Scorpioneilta:



Mielenkiintoista myös että E-Meter II osaa ohjelmoida molempien valmistajien nopareita. Scorpioneista se ei tosin osaa  kytkettäessä näyttää mitkä on sen hetkiset asetukset.

tuupola

  • Vieras
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #4 : 04 Elokuu, 2009, 23:44:32 »
Ja löytyi syykin:

"On another topic... Hyperion has also been working together with Scorpion for the past 18 months to develop what can only be described as the finest motors and controllers on the planet. We tested countless (seems like) motor and ESC to get them to the top in every respect, and are producing them "in-house" for peerless quality control. They will be released over the next 2-3 months under both brands. They won't be "cheap", but they will be the best you can buy. Anybody can talk, but wait till you see the performance numbers. I think you'll like them, a lot... The newest motors, for example, can on average turn the same prop at the same rpm, while using 15%~20% less current compared to current version Hyperion motors! (or alternatively can handle a great deal more current at same efficiency level)"

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?p=11497331#post11497331

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #5 : 05 Elokuu, 2009, 21:53:20 »
Voisi olla hyvä ostos tuollainen Hyperion moottori nykyisen Scorppari 4035-560:n tilalle jos lupaavat 15-20 prosenttia parempaa hyötysuhdetta. Ei sillä että teho loppuisi nyt, mutta lentoaikaa saisi olla lisää  :).

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

tuupola

  • Vieras
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #6 : 23 Elokuu, 2009, 16:01:23 »
Emeter II omistajille tiedoksi että noiden uusien Scorpioniin pohjautuvien Atlas nopareiden ohjelmointimahdollisuus on huonompi kuin Titaneissa. Toisinsanoen  ohjelmointi liittymä on täysin sama kuin Scorpioneissa. Eli Emeter II ei osaa näyttää noparin voimassa olevia asetuksia. Voit ainoastaan muuttaa asetuksia.

Vanhoissa Titaneissa riittää kun laitat piuhan kiinni ja Emeter näyttää mitkä on sen hetkiset asetukset. Ei tarvi kirjoitella minnekään muistilapuille.

tuupola

  • Vieras
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #7 : 01 Lokakuu, 2009, 21:00:31 »
Voisi olla hyvä ostos tuollainen Hyperion moottori nykyisen Scorppari 4035-560:n tilalle jos lupaavat 15-20 prosenttia parempaa hyötysuhdetta. Ei sillä että teho loppuisi nyt, mutta lentoaikaa saisi olla lisää  :).

Posti toi toissapäivänä 450:een uuden Hyperionin HS2221-3595 motin. Huomenna olisi aikaa tehdä unboxing kuvat. Hienoa CNC työnjälkeä näin ensimmäisellä hypistelemisellä. Ensiviikolla toivottavasti pääsee testaamaan.

Poissa Casull

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #8 : 04 Lokakuu, 2009, 20:48:01 »
Mistähän päin maailmaa posti moottorin toi?
Kiinnostaisi hiukan minuakin...  ;)
HK450 FBL, 7C FASST, GY520+s9257, 3x HS65MG, Medusa-MR-028-040-3400, Phoenix 35, SK-360

tuupola

  • Vieras
Vs: Scorpion Commander vs Hyperion Titan
« Vastaus #9 : 04 Lokakuu, 2009, 21:15:42 »
ALL e RC:stä : http://www.allerc.com/

Tosin nyt noita näyttää jo olevan Hyperionin omassa webikaupassakin: http://www.hyperion-eu.com/products/

Pian varmaan myös Verticalissa? http://www.verticalhobby.com/

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2074 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2008, 11:20:16
kirjoittanut Yippo
4 Vastauksia
3029 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Toukokuu, 2008, 22:47:12
kirjoittanut mokkis
22 Vastauksia
8176 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2008, 00:48:24
kirjoittanut Jyri
15 Vastauksia
5594 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Syyskuu, 2009, 19:18:34
kirjoittanut 1m4s0_
4 Vastauksia
3432 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Marraskuu, 2010, 17:35:10
kirjoittanut Pete