Moikka,
Tänään tosiaan alkaa tositoimet MM-kisoista jotka pidetään tänä vuonna ameriikan yhdysvalloissa. Pikkuhiljaa siellä ekoja kisalentoja aletaan lentää joten viimeistään huomisaamuna on tuloksia ekalta kierrokselta. Tänä vuonna Suomesta ei ole ketään kisoissa. Kauhean paljoa ei vielä kalustosta ole tietoa. Mutta eiköhän tässä viikon aikana selviä lisää. Hiroboa edustaa edelleen Hashimoto joka menneinä vuosina voitti jonkun maailman mestaruuden ja joku aika sitten voittia aasian maiden mestaruuden. Olisiko ollut viime syksyä kun moinen titteli hänelle napsahti.
Hasanderin kopteri on sikäli jänskä tapaus, että Hasa käyttää vielä polttomoottoria, tämä johtuu pitkälti varmaan sopimuksesta YS:n moottoritehtaan ja Cosmo Fuilin kanssa. Ainakin itse kaikki odotamme, että suurin osa kisojen kärkiporukasta lentää jo kokonaan sähköllä.
Toinen huomionarvoinen seikka Hasan eaglestä on se, että kaveri käyttää siinä VPUS-mekanismiä, eli mekaanista miksausta kallistuksen ohjaamiseen. Tämä osin varmasti johtuu siitä, että kaveri lentää Futaban 10CG radiolla jossa ei ole kunnollisia miksauksia CCPM/SWM ohjauksen virheiden korjaamiseen. Aasian mestaruuden Hasanderi kuitenkin voitti SWM version eagle:llä. Syiksi miksi Hasanderi lentelee ihan perusradiolla arveltiin, että integroitu lähetinmoduli olisi nopeampi ja sen vuoksi hän käyttäisi sitä. Itse kuitenkin arvelen, että Futaba joka on Hasanderin ja Hirobon sponsori, vaatii markkinointisyistä käyttämään tuota radiota. Mutta mistä sitä oikeaa syytä koskaan tietää ja mistä sitäkään tietää mitä softaa siinä Hasanderin radiossa on sisällä, lennetäänkö ihan vakiosoftalla vaikka ulkokuori olisi vakio.
Eikun odottelemaan huomista ja tuloksia ekalta kierrokselta. Jos jotain veikkauksia pitäisi tehdä, niin itse veikkaisin Scott Grayta tai Curtisia kisojen voittajaksi vaikka toki toivon Hirobon tiimille menestystä.
--
Timo